Posities door BartNLD83

    Is dit een probleem dan?

    Als je geen uitbreiding hebt kan je geen haakarmbakken in de kazerne zetten. Die HA zelf neemt alleen een gewone parkeerplaats in beslag.

    Kijk, als het een bug is dan moet het er natuurlijk wel uit.

    Even wat anders. Hoop dat deze vraag niet al te onwetend overkomt... :-)


    Ik ben me een beetje aan het verdiepen in het grootschalig brandweeroptreden.

    Als er opgeschaald wordt kan er uiteindelijk een basispeloton bijeenkomen met 4x TS en een OvD. De OvD mag dan tot 4 TS en een specialistisch voertuig aansturen.

    Maar die 4 TSen, komen die altijd vanuit dezelfde posten? Met andere woorden, is er bepaald welke TSen samen een peloton vormen? Of kan het elke TS zijn en wordt het bepaald door de locatie van het incident?


    In het verlengde vraag ik me ook af of het Peloton Grootschalige Watervoorziening ook wordt samengesteld uit verschillende posten.


    Bedankt!

    1. Dit zou een optie zijn waar ik zelf geen gebruik van zou maken. Heb er ook geen probleem mee als die optie er is.

    2. Ik zou niet weten waarom dit tot vals spelen zou gaan leiden. Ja, een post in het centrum van een stad heeft waarschijnlijk meer voertuigen dan een post in het buitengebied maar dat is voor een reden: in de stad zijn meer meldingen.... Ook hier sta ik wel neutraal in, vind het prima hoe het nu is.

    3. Zoals je misschien weet worden meldingen gegenereerd in een bepaalde radius om de kazerne heen. Feitelijk gebeurt er al wel wat je zou willen. Als je zoals in het spel een specifieke veiligheidsregio hebt is het wel een beetje raar dat je een melding krijgt die niet in jouw regio is. Dat zou voor mij wel een meerwaarde zijn om iets in te bouwen waarbij het spel rekening kan houden met de VR's. Hoe dat dan concreet zou moeten weet ik niet, kan me voorstellen dat het lastig/onmogelijk is.

    4. Wat zou je willen toevoegen? Achter het roepnummer kan je het type van de eenheid zetten en daarnaast staat (vanuit het spel) ook de post al vermeld... 08-4431 TS (08-44 Druten) is voor mij voldoende.

    5. De statussen zijn conform de richtlijnen voor C2000. Ik denk niet dat we daar mee moeten gaan wisselen. Status 3 is feitelijk 'ingerukt', de eenheid is vertrokken van de incidentlocatie en (nog) niet beschikbaar. Dat we in het spel deze status hebben voor het transport van gewonden/arrestanten is geen grote afwijking.


    Mijn mening, doe er mee wat je wil.

    Hallo Michael,


    Bedankt voor de uitleg!

    Helemaal duidelijk dat je bepaalde voertuigen wel mee alarmeert ook al zijn ze niet altijd nodig.

    Wat betreft de LPG installatie zie ik net dat ik categorie 23 niet had ingeladen. Sorry daarvoor.


    Bart

    Ik heb wel een vraagje…. Heb hier al een paar keer naar zitten kijken en denk dat ik nu het nut hiervan inzie.


    Heb dus net die iconen aangezet en die regels/groepen gemaakt. Daarna heb ik die dingen geïmporteerd.


    Nu was de 1e melding die ik deed “kettingbotsing”.

    Het icoontje is dan een 1. Nu heb ik wel bij de THV die inzet gezien maar ik dacht dat het duidelijker zou zijn waar ik moet kijken.

    Ik weet dus ook niet of ik de juiste had want er is ook een HOvD gealarmeerd terwijl die niet nodig was.

    Als dat een glitch is in de regel dan is het geen probleem om dat zelf even aan te passen natuurlijk.


    Ik hoor het graag!

    Prima als er door Safari bepaalde dingen niet goed werken. Weet dat ik wat dat betreft ook wel een beetje in de minderheid ben. :-)

    Heb nu v3 aangezet. Die werkt vooralsnog prima!

    Welke versie van Safari gebruik je?

    Heb je de instelling "details over mogelijke patiënten" aan staan?

    Versie 14.1 (15611.1.21.161.7, 15611)


    Ja die optie over de patiënten staat al aan.


    Zie nu bij een politie inzet dat het ook voor de arrestanten geldt. Daar staat ook alleen 'arrestanten maximaal'.

    Ik dacht dat het wel gewerkt heeft maar dat durf ik niet zeker te zeggen.

    In ieder geval is het bij alle meldingen. Ook als ik de site opnieuw inlaad.


    Ik moet je wel bekennen dat ik Safari gebruik..... Weet niet of het dan verschillend kan zijn met Chrome, IE of FireFox?


    PS.

    Ik heb ook nog wel een aanvulling.

    Bij het kopje patiënten ontbreekt ook de kans op bijvoorbeeld transport of MMT.

    Even een opmerking van mij over v4.


    Ik zie dat de inzethelper geen aantallen vertoond.

    Er staat bijvoorbeeld het volgende:

    Voorlichter (20%)

    OvD-B (100%)

    Redvoertuig (100%)
    Tankautospuiten (100%)

    Noodhulpenvoertuigen (100%)

    etc


    Maar de aantallen voertuigen ontbreekt dus.

    Enig idee of ik daar zelf iets aan kan doen? Heb geprobeerd om de functie "x achter het aantal" aan en uit te zetten maar dat geeft geen verschil.

    Ik heb in een YouTubefilmpje iets gezien over een radius rond een kazerne en een dekkingsgraad.

    Kan ik dat in v4 ook (al) vinden?


    Bedankt!

    Ik lees ook nu pas deze berichten.
    Op dit moment kunnen de incidenten zich al uitbreiden, weet niet of dit dan ook al 'de update' is waar hier over wordt gesproken. In elk geval bevalt de huidige uitbreiding/opschaling mij wel. Het zou inderdaad prima zijn als een incident nog groter kan worden. Ik denk dat wel dat het ook meer zaak wordt om teamleden bij de inzet te betrekken.


    Wat betreft de GRIP is dat zoals gezegd wel ook wel een bestuurlijk dingetje omdat je bij de grote incidenten ook meer aan omwonenden etc moet gaan denken. Ik denk dat je GRIP wel in het spel kan doen zodat je echt grote incidenten kan maken. Daar moet je er dan geen 3 van tegelijk hebben dus dan moet je misschien iets met de kans of inzetsnelheid.


    Persoonlijk denk ik dat een grote inzet met GRIP voornamelijk leuk is al je een team hebt waarbij er maar 1 speler per veiligheidsregio is. Want dat is natuurlijk ook het hele ding van GRIP, het gaat over de veiligheidsregio's heen. Dan zou je dus misschien ook moeten aansturen naar teams met maximaal 25 spelers, eventueel een 26e die alleen de Defensie locaties heeft.

    Daar zijn dan wel 4 aantekeningen bij:

    1) Het is een realistische vooruitgang dat een incident op een militair vliegveld ondersteund moet worden door eenheden van de plaatselijke VR.

    2) Als de MMTs dan alleen bij de spelers van die VR zitten komt er in mijn VR nooit een MMT behoefte en zal de heli een minder groot gebied hebben dan in werkelijkheid. Je zou dat kunnen ondervangen door dan wel de spelers in het inzetgebied van die MMT de locatie te laten bouwen maar dan geen eenheden te stationeren.

    3) Opleidingen zouden dan alleen door het team gebouwd moeten worden.

    4) Ziekenhuizen zouden dan door het team of door spelers in hun VR geplaatst kunnen worden.

    Goed. Mooi verhaal, lekker kort.....

    Hoe realistisch wil je spelen en hoeveel wil je anderen en jezelf dan gaan beperken.
    Prima als dit het is, prima als er grootschalige inzetten of GRIP bij komt.


    Bart

    En als ik dan toch bezig ben.....


    Wat is de functie van de instelling: “Toon voertuigen van inzetten die niet mee doen.”??


    Heb het een keer aan- en uitgevinkt maar kan niet echt een verschil in de kaart of andere schermen ontdekken.....


    Hey!

    Weer een vraagje:🤓


    Ik heb een grootschalige medische inzet met meerdere patiënten. Onder hun naam verschijnt in het vakje: “we benodigen ambulance, we benodigen OvD-G”.


    Het is volkomen logisch dat elke patiënt een eigen ambulance nodig heeft, maar hebben ze ook allemaal een eigen OvD-G nodig?


    Voor mij zou het logisch zijn als 1 OvD-G ter plaatste de triage etc. van die inzet gaat doen.


    Bedankt!

    Goedenavond (nu althans...),


    Ik heb een vraag over het watertransport. Ben een beetje aan het kijken of ik zelf binnen mijn veiligheidsregio voldoende capaciteit heb om bijvoorbeeld de 310.000L te leveren voor een natuurbrand.

    Mijn vraag gaat vooral over de SL(H) en DPH en hun percentages. Dit omdat ik het idee heb dat er in de gamewereld 2 mogelijkheden zijn hoe met zo'n bonus om te gaan.

    Als ik 10.000L ter plaatse heb, en ik stuur ook een SLH (+15%) en een DPH (+25%), is er dan een soort 'stacking'? Dus 15+25=40% bonus en dus uiteindelijk 14.000L.
    Of komt er steeds een bonus over het water wat ter plaatse is? Dus 10.000L + 15% wordt 11.500, 11.500 +25% wordt 14.375L.


    In dit voorbeeld scheelt het niet zo veel maar dat verschil wordt natuurlijk steeds groter....


    Ik ben benieuwd!