Posities door berny1978

    Kan iemand mij wat zaken uitleggen?


    1. hoe werkt het als ik mensen naar een ziekenhuis breng? Hoe lang blijven ze dan liggen? Als het ziekenhuis vol ligt, dan wordt er standaard ieder uur iemand ontslagen, maar wat als m'n ziekenhuis niet vol ligt, hoelang blijven ze dan liggen? En is het dan ook zo dat wanneer ik binnen 5 minuten 3 mensen binnenbreng, deze alle 5 op hetzelfde moment worden ontslagen?


    2. wat is de logica van beloningen? Ik kan daar geen logica in ontdekken wanneer iets nou veel oplevert of wanneer maar een schijntje.

    Zo ook bij evenementen: het ene moment krijg ik voor een testalarm met 1 TS van 15 minuten 1.500, terwijl ik op hetzelfde moment ook voor een grote open dag kan kiezen met 1 noodhulp, 2 TS, 1 red, 1 ambu en 1 HV van 2 uur voor 2.200. Dat vind ik totaal niet in verhouding met elkaar staan.

    Testalarm varieert ook van zeg 600 tot bijna 2.000, net zoals open dagen variëren van net 2.000 tot bijna 5.000. Ik vind dit nogal erg veel verschil voor eenzelfde evenement.

    Maar dat vind ik ook bij gewone inzetten.


    3. ik heb op dit moment 4 bw. kazernes, 1 ambupost en 1 politie opkomst. Wanneer moet je een bw.academie gaan bouwen en moet je eerst alles ruim uitbouwen met auto's, voordat je weer verder uitbouwt of moet je zo snel mogelijk zoveel mogelijk kazernes hebben, zodat je meer inzetten tegelijkertijd krijgt?


    4. hoe worden de inzetten bepaald? Met mijn verhouding aan gebouwen, zou ik verwachten dat ik meer bw-inzetten zou krijgen, maar soms leg ik in een kwartier m'n ziekenhuis (standaard 10 plaatsen) vol en krijg ik het kwartier daarop nog steeds de ene na de andere ambu-inzet, en soms duurt het ruim een uur.


    5. hoe kan ik er op voorhand achter komen welke voertuigen ik naar welke melding moet sturen? vaak stuur ik maar eerst een auto, haal die dan terug en zie dan wat er nodig is, maar dat vind ik wat omslachtig.

    En hoe kan het dat bij iemand bekneld onder een garagedeur wél een hv of red en noodhulp nodig is (als ik het goed heb), maar geen ambu?!


    Hopelijk kan iemand mij wat antwoorden geven. Bvd