Posities door Rene-MKS

    Sinds een aantal dagen is het elke dag bingo. Soms 5 keer een SF achter elkaar en dat elke 2 uur of zelfs vaker. Ook kun je niet altijd meerdere voertuigen tegelijk sturen (zie bijgevoegde foto)

    Yep,
    Traag met laden
    Regelmatig helemaal niet willen alarmeren (blijft hangen)
    Af en toe "niet alle voertuigen kunnen alarmeren, probeer het opnieuw"
    Regelmatig voertuigen die niet vereiste personeel zou hebben, maar zijn wel onderweg (status 1)
    Inzetvoorstellen worden regelmatig niet volledig weggestuurd
    Oh ja, en de op een gegeven moment de bekende SF

    Hebben jullie effectief een eerste load van 500?

    Een load van 540 tot 560, inderdaad inclusief heli's
    De rest komt overeen met mijn voorstel van een load in de range van 0,5 - 1 - 1,5 - 2. Inderdaad in een vorm als een dropdown, net zoals de generatie snelheid die ook een Premium snelheid kent.

    Wanneer je in teammeldingen bezig bent (LSSM sorteren uit én MKS sorteren standaard) krijg je ook je eigen meldingen.

    Enige optie lijkt mij om de update terug te draaien en pas weer te activeren zodra het probleem is opgelost.
    Hebben die gasten geen eigen testomgeving? Dit moet bij hun toch ook fout gegaan zijn bij het testen?

    Ik heb op telefoon geprobeerd.

    Bij standaard is alles normaal.

    Zodra ik ga sorteren komt alles samen.

    Klopt, ook op de PC :-)
    Maar, ingesteld op standaard én LSSM sorteerfunctie inschakelen, komt ook alles samen.
    Het lijkt erop dat de opdracht volgende melding in de gesorteerde modus alles samengooit, ongeacht of de sortering mét of zonder LSSM gedaan wordt.

    LSSM is net als andere scripts een voor en door gebruikers activiteit.

    Logisch, maar wanneer je als ontwikkelaar weet dat veel van de spelers een bepaald script standaard gebruiken, zou het logisch zijn om daar rekening mee te houden. Uiteindelijk zijn scripts wel een aanvulling op de spelbeleving die het spel beter/makkelijker speelbaar maken en dus ook het spel aantrekkelijker maken.

    Nu lijkt het mixen van de lijst een mks issue te zijn aangezien je dit ook hebt als je geen scripts hebt.

    Hmm, dát is niet mijn ervaring. Ik heb nu in LSSM de sorteerfunctie uitgeschakeld en bij het klikken blijf ik in de eigen meldingen.

    Zelf even snel wat getest. Maar het lijkt generiek te zijn.

    Heb de ontwikkelaar gevraagd wat de plannen exact zijn.

    Misschien is het handig dat de ontwikkelaar de update even deactiveert en met LSSM even kortsluit hoe e.e.a. te fixen en pas live te gaan wanneer de fix er is. Uiteraard is LSSM een aanvulling, maar wordt door zoveel spelers gebruikt dat het handig zou zijn om bij ingrijpende veranderingen even te communiceren.

    De enige optie om niet te springen van eigen- naar teammeldingen is om in LSSM de sorteerfunctie uit te schakelen.
    Zelf heb ik de indruk dat de toets om in LSSM naar de volgende gesorteerde melding te gaan een functie in MKS heeft????

    Met de nieuwe update;
    Sorteren op leeftijd (sorteerfunctie van MKS)
    Sorteren op credits (sorteerfunctie van LSSM V4)

    Bij het alarmeren van eigen meldingen springt op een gegeven moment de volgende melding naar teammeldingen, waardoor je dus onbedoeld teammeldingen aan het wegklikken bent.
    Het lijkt er dus op dat de beide sorteerfuncties veroorzaken dat de eigen lijst en de teamlijst samengevoegd worden......

    Update: Dit gebeurt ook met de MKS sorteerfunctie op standaard en de LSSM sortering op credits

    Update:

    Jan (jxn_30) — vandaag om 12:01

    Fix will take some time, as they did much with that new feature ingame

    Het gevraagde aantal is per persoon, niet per voertuig. Dus BB 8x is 2 x volledig (4) bezette BB-VW

    Hier zijn in het verleden ook verschillende ideeën over geweest. Echter wil xy dit niet aanpassen ivm de belasting van de server,
    Hopelijk dat er in de toekomst iets meer duidelijk of aangepast kan worden.
    Verder is het een prima idee!

    Zal het inderdaad een grotere belasting van de server worden????
    Die vraag kan pas beantwoord worden wanneer het uitgeprobeerd is en je weet hoe de spelers ermee om zullen gaan.
    Voorbeeld;

    Melding van 14.960 credits (Brand bij afvalverwerker)
    In de eerste load ziten 561 voertuigen, maar ik mis nog een OvD
    Na herladen is de lijst 1.555 voertuigen.
    Herladen is dus bijna 3 keer de grootte van de eerste load.
    De eerste load één keer groter maken is dus net zo groot als de 2e load.

    Melding van 58.102 credits (Natuurbrand)
    Eerste load 559 voertuigen en ik mis 204.000 liter water, 1 OvD, 2 DB-Handcrew
    Na tweede load 1.555 voertuigen. Wederom is de 2e load 2 keer groter dan de 1e load.

    Wanneer de eerste load dus geen 500 maar 1.000 voertuigen zou zijn, hoeft in de meeste gevallen de 2e load niet gedaan te worden. Aangezien de 2e load die 1.000 voertuigen is, is het naar mijn mening dus een verlichting voor de server.
    Maar, dit is vanuit mijn lekenkennis ten aanzien van programmeren en data verwerking. Het is echter wel opvallend dat ik op deze manier 30 meldingen tussen de 14 en 70K heb bekeken en de verhoudingen in alle gevallen hetzelfde waren.

    Ik heb je idee voorgelegd. Op dit moment is deze case nog niet voor alle spelers. Daarom is er besloten om het voorlopig niet standaard in het spel op te nemen. De beste en makkelijkste oplossing is inderdaad om het zelf aan te passen via eigen voertuigtypes

    Dat ben ik niet met je eens.
    Ja, het klopt dat het nog niet voor alle spelers speelt, maar door dit aan te passen vergroot het de de mogelijkheden wel voor alle spelers. Veel spelers hebben er waarschijnlijk nog niet eens over nagedacht dat je de Handcrew ook in een TS kan zetten. Sterker nog, steeds meer DA's van mij krijgen ook handcrew.

    Persoonlijk heb ik wel wat moeite met "Op dit moment is deze case nog niet voor alle spelers".
    Spelers die veel spelen, komen zaken het eerste tegen. Daar komen vaak ook de ideeën vandaan, maar we gaan dit pas toepassen zodra die spelers het zelf niet meer nodig hebben? Zal niet de insteek zijn, maar is wel hoe het wordt uitgevoerd.
    Desnoods maken ze er een premium functie van.

    Een andere oplossing is om al het niet gekoppelde personeel óók op te leiden voor Handcrew. Dan zitten alle TSen, HW, AB, etc vol met Handcrew en heb je dus niet eens meer een DB-Handcrew nodig ;-)
    Wel zullen er dan meer scholen nodig zijn......



    ik kan gewoon DB-handcrew aanduiden bij mijn A&U

    Ja, ik ook. Ik denk dat je de vraag niet begrijpt.
    Bij, bijvoorbeeld RWS heb je een A&U DA-RWS, DA-SIG of DM-RWS. De A&U kiest dus één van die voertuigen.
    Ik wil dus ook graag een A&U die kiest uit DB-HC of NB-TS-HC, dus als er geen DB-HC is, dan een TS-HC.

    Oe, dat vind ik een goede. Probleem is wel dat sommige spelers dan altijd deze op dubbel zullen laten staan... want helaas zijn er dat soort egoisten op de wereld.

    Die hebben dan alleen zichzelf ermee. Dubbel laden betekent een langere laadtijd, dus ben je zelf langer bezig met aanrijden van teammeldingen. Ik denk dat dat wel los zal lopen.

    Een optie kan ook zijn voor een keuze middels een iccon naast het icoon voor de generatiesnelheid, een enkele, een 1,5 of een dubbel load? Wanneer je alleen teammeldingen aan het aanrijden bent, zal je die dubbele load niet nodig hebben, dan is misschien zelfs een halve load wel voldoende, wat dat weer een belasting van de server scheelt.