Posities door Rene-MKS

    "POI nodig hebt voor dit event wat als je eerlijk bent maar op 1 of 2 plaatsen te vinden is in Nederland."

    Dat klopt niet helemaal. Ik heb er vanmiddag een stuk of 40 aangemaakt. Alleen als je je beperkt tot mogelijke F1 banen, dan zijn het er inderdaad maar 2. Maar Nederland kent vele malen meer circuits.

    Bijgaand een screenshot met scripts aan én één zonder enkele script.
    Mij lijkt het een fout in LSSM, die dan wel de afhandeling van de arrestant blokkeert.
    De MMT in de screenshot was voor een patiënt in ambu.
    Melding afgewacht met LSSM aan. Patiënt werd afgevoerd en de arrestant bleef staan.
    Nieuwe NH en AV gestuurd. Situatie ongewijzigd.
    LSSM uitgeschakeld en arrestant afgehandeld door de oorspronkelijke deler van de melding



    De bevolking komt in opstand tegen de hoge brandstofkosten van de hulpdiensten. Bij simpele aanrijdingen, waar hooguit een TS en een NH nodig zijn, worden complete kazernes van alle hulpdiensten op pad gestuurd. Deze brandstofverspilling wordt betaald door de belastingbetaler.

    Is het een idee om de meldingen te belasten met brandstofkosten? Van alle voertuigen worden de gereden kilometers geregistreerd. Hieraan moet een factor brandstofkosten gekoppeld kunnen worden, om die kosten vervolgens in mindering te brengen op de verdiende credits.
    Die factor moet dan hoog genoeg zijn, zodat het zinloos wordt om 80 voertuigen naar een brandende container te sturen.

    Je kan de brandstofprijs simpel houden door de gemiddelde brandstofkosten per discipline vast te stellen.

    Hierdoor wordt het lonend om bewuster voertuigen te versturen. De extra serverbelasting voor het berekenen van de brandstofkosten, zal gecompenseerd worden door minder voertuigverplaatsingen.

    Ja, ik besef dat dit een impact heeft op de manier van spelen voor velen, ook voor mij. Er zal een discussie komen omdat grotere spelers hier het grootste nadeel van ondervinden. Zij kunnen immers ongelimiteerd voertuigen sturen en daardoor met een simpele klik op een sneltoets elke melding dichtrijden.
    Er zou bijvoorbeeld een veld getoond kunnen worden die de brandstofkosten in het inzetscherm weergeeft. Aan de speler dan de keuze of die een overvloedige inzet nuttig vindt ten opzichte van de te verdienen credits, waarbij een negatieve opbrengst ook mogelijk moet zijn.

    Het lijkt het mij een optie die het realisme en de actualiteit ten goede komen. Zo helpt MKS mee aan het bewuster worden van brandstofverspilling en het voeren van een duurzame "bedrijfsvoering"

    Ben niet zo'n voorstander van een filter daarvoor. Aangezien dit de "controle" op teamgenoten kan vergroten.

    Je kan makkelijk zien hoeveel iemand deelt en mensen kennende zullen daar irritaties/discussies e.d. uit ontstaan.

    Geheel eens. Ieder speelt op zijn/haar eigen manier. Ja, de één profiteert alleen maar van de gedeelde meldingen en deelt zelf niets, de ander deelt alles wat maar mogelijk is. In teamverband dragen beide soorten spelers bij aan de credits voor het team. Nooit spelers (het gevoel van) verplichten (geven) om meldingen te delen.

    Thx voor je feedback. Als je de site nu opent, staat die info er ook bij nu.

    Om het een beetje overzichtelijker te houden zijn de filters, statistieken en max voertuigen standaard ingeklapt. Door er op te klikken wordt die info zichtbaar.

    (Voor een goede weergave zou je een keer met Ctrl + F5 moeten herladen als je het afgelopen half uur al de site bezocht hebt i.v.m. lokale cache.)

    Thanks, precies wat ik bedoelde :-)

    Dank voor het delen van deze info. Een stuk overzichtelijker dan iedere keer op detail klikken in het MKS overzicht :-)

    Ook het filter is bijzonder handig. Ik heb het naar excel gekopieerd per credit aantallen/groepen en kan daar mijn A&U's op aanpassen.
    Dat scheelt heel veel uitzoekwerk.

    Misschien een idee om statistieken te maken die voor de gekozen creditrange het maximum van elk voertuigsoort vermeld?

    Bijvoorbeeld tot 1000 credits


    Adembeschermingsvoertuig: 1 (10% kans)
    Adviseur Gevaarlijke Stoffen: 1
    Adviseur Gevaarlijke Stoffen: 1 (60% kans)
    Airport Fire Officer / On Scene Commander: 1 (50% kans)
    Ambulance: 1
    Biketeam: 1
    Commandovoertuig: 1 (10% kans)
    Hondengeleider: 1
    Hoofd Officier van Dienst - Brandweer: 1 (10% kans)
    Hulpverleningsvoertuig: 1
    Max. arrestanten: 2
    Noodhulpvoertuig: 6
    Officier van Dienst - Brandweer: 1
    Officier van Dienst - Politie: 1
    Patiënten: 5 tot 10
    Politiehelikopter: 1
    Redvoertuig: 1
    Slangenwagen of watertankwagen: 1 (50% kans)
    Strandvoertuig: 1
    Tankautospuit: 2
    Water benodigd: 4000
    Waterongevallen- of oppervlaktereddingsvoertuig: 1
    WOA of BA-RB: 1

    Nee, ik zie het ook niet als fout van het spel. Het is eigenlijk logisch.|
    Reden dat ik met meerdere tabs werk is omdat ik ook regelmatig vanaf de kaart werk. Dit om het noord-oosten eerst af te sluiten omdat veel van mijn teamleden daar nog weinig voertuigen hebben. De melding in hetzelfde scherm als pop-up openen is erg traag, dus open ik een tab met ctrl+icoon van de melding.
    Op zich zijn dit veel klik momenten, dus open ik gelijk 5 meldingen, overigens wel ver uit elkaar om te voorkomen dat de gebieden elkaar overlappen en je dus het dooralarmeren krijgt. Overigens, ctrl+icoon melding werkt niet in FireFox.

    Ik heb al eens gevraagd om een sorteerfunctie op postcode. Dan kan ik het sluiten ook op basis van het gebied uitvoeren.

    Bij ons in het team zijn er meer spelers die voertuigen doorgealarmeerd hebben, terwijl zij nooit dooralarmeren.
    Wel wordt er dan vaak met meerdere tabbladen gewerkt tijdens het afsluiten én meldingen met de kaart openen door ctrl + icoon melding.

    Is het idee om een optie in te bouwen om de dooralarmeren uit te schakelen? Desnoods met een melding dat je wilt dooralarmeren en de voertuigen dus niet verstuurd zijn?

    De melding is goedgekeurd, hoe die er precies uit gaat zien weten we pas als die door het GT wordt ingevoerd.

    Maar het lijkt mij niet wenselijk om spraakaanvragen bij geplande inzetten te krijgen en ik weet niet eens of dat technisch mogelijk is aangezien het een ander systeem is.

    Eens met spraakaanvragen niet wenselijk bij geplande meldingen