Ok, duidelijk. Zo waren er nog 3 meldingen van dezelfde speler.
Dat viel wel op. Ik zal hem doorgeven rustig te klikken.
Posities door Rene-MKS
-
-
-
Zie bijgaand filmpje (scherm was te lang voor screenshot)
Onder kop voertuigen onderweg staan voertuigen met status 2 ipv 1
Diezelfde voertuigen staan ook onder voertuigen aanwezig
En toch ontbreken er nog voertuigen
https://1drv.ms/v/s!AjQ1j2T0viCZj4ZbsyDS-RF3Nk5qPg?e=9pdSjf -
Een van de meldingen is F1 winnaar valt van het podium, dan kom ik echt maar tot 1 circuit
Voor die melding heb je gelijk, maar er zijn meer circuits. Dát is de POI. Ik denk dat bij het maken van de meldingen wellicht ook een tunnelvisie richting MaxMania was
-
Ik snap wel dat je een POI niet altijd vermeld maar als je vorig weekend meer dan 20 racemeldingen krijgt en dit weekend geen dan kan je toch begrijpen dat dit vragen op gaat roepen.
Ik heb nog nooit lopen mopperen op weekendopdrachten of over eventopdrachten.
Ik reageerde alleen naar aanleiding van het feit dat je een POI nodig hebt voor dit event wat als je eerlijk bent maar op 1 of 2 plaatsen te vinden is in Nederland.
Dan kan je dus inschatten dat iedereen die niet in de buurt zit van die twee plaatsen de POI gaat aanmaken om uiteindelijk wel de meldingen te krijgen.
En ik vind dat als je dit kan verwachten je wel moet nadenken of je het dan op die manier moet doen. Want tijdens een event (zoals moederdag, Pasen, Kerst, Halloween) komen de meldingen ook gewoon waar ze komen. Maar goed misschien denk ik er wel anders over.
"POI nodig hebt voor dit event wat als je eerlijk bent maar op 1 of 2 plaatsen te vinden is in Nederland."
Dat klopt niet helemaal. Ik heb er vanmiddag een stuk of 40 aangemaakt. Alleen als je je beperkt tot mogelijke F1 banen, dan zijn het er inderdaad maar 2. Maar Nederland kent vele malen meer circuits. -
waar in Lssm Kan je dat aanzetten?
Uitgebreid Meldingsvenster >
Onderaan de pagina Gekleurde inzetvoorstellencategorieën -
Bijgaand een screenshot met scripts aan én één zonder enkele script.
Mij lijkt het een fout in LSSM, die dan wel de afhandeling van de arrestant blokkeert.
De MMT in de screenshot was voor een patiënt in ambu.
Melding afgewacht met LSSM aan. Patiënt werd afgevoerd en de arrestant bleef staan.
Nieuwe NH en AV gestuurd. Situatie ongewijzigd.
LSSM uitgeschakeld en arrestant afgehandeld door de oorspronkelijke deler van de melding -
De bevolking komt in opstand tegen de hoge brandstofkosten van de hulpdiensten. Bij simpele aanrijdingen, waar hooguit een TS en een NH nodig zijn, worden complete kazernes van alle hulpdiensten op pad gestuurd. Deze brandstofverspilling wordt betaald door de belastingbetaler.
Is het een idee om de meldingen te belasten met brandstofkosten? Van alle voertuigen worden de gereden kilometers geregistreerd. Hieraan moet een factor brandstofkosten gekoppeld kunnen worden, om die kosten vervolgens in mindering te brengen op de verdiende credits.
Die factor moet dan hoog genoeg zijn, zodat het zinloos wordt om 80 voertuigen naar een brandende container te sturen.
Je kan de brandstofprijs simpel houden door de gemiddelde brandstofkosten per discipline vast te stellen.
Hierdoor wordt het lonend om bewuster voertuigen te versturen. De extra serverbelasting voor het berekenen van de brandstofkosten, zal gecompenseerd worden door minder voertuigverplaatsingen.
Ja, ik besef dat dit een impact heeft op de manier van spelen voor velen, ook voor mij. Er zal een discussie komen omdat grotere spelers hier het grootste nadeel van ondervinden. Zij kunnen immers ongelimiteerd voertuigen sturen en daardoor met een simpele klik op een sneltoets elke melding dichtrijden.
Er zou bijvoorbeeld een veld getoond kunnen worden die de brandstofkosten in het inzetscherm weergeeft. Aan de speler dan de keuze of die een overvloedige inzet nuttig vindt ten opzichte van de te verdienen credits, waarbij een negatieve opbrengst ook mogelijk moet zijn.
Het lijkt het mij een optie die het realisme en de actualiteit ten goede komen. Zo helpt MKS mee aan het bewuster worden van brandstofverspilling en het voeren van een duurzame "bedrijfsvoering" -
Ben niet zo'n voorstander van een filter daarvoor. Aangezien dit de "controle" op teamgenoten kan vergroten.
Je kan makkelijk zien hoeveel iemand deelt en mensen kennende zullen daar irritaties/discussies e.d. uit ontstaan.
Geheel eens. Ieder speelt op zijn/haar eigen manier. Ja, de één profiteert alleen maar van de gedeelde meldingen en deelt zelf niets, de ander deelt alles wat maar mogelijk is. In teamverband dragen beide soorten spelers bij aan de credits voor het team. Nooit spelers (het gevoel van) verplichten (geven) om meldingen te delen.
-
Bij mijn eigen meldingen inderdaad ook nog niet tegengekomen. Alleen bij gedeelde meldingen van teamleden, wat deze melding dus ook was.
-
Een DB-AV met spraakaanvraag. Daarachter staat de button ontsla patiënt.
Bovenin staat ook het icoon van ziekenvervoer.
Nu weet ik dat arrestanten ook potentiële patiënten zijn, maar toch....
https://prnt.sc/b2QWDFZ4VzEd -
Thx voor je feedback. Als je de site nu opent, staat die info er ook bij nu.
Om het een beetje overzichtelijker te houden zijn de filters, statistieken en max voertuigen standaard ingeklapt. Door er op te klikken wordt die info zichtbaar.
(Voor een goede weergave zou je een keer met Ctrl + F5 moeten herladen als je het afgelopen half uur al de site bezocht hebt i.v.m. lokale cache.)
Thanks, precies wat ik bedoelde
-
Dank voor het delen van deze info. Een stuk overzichtelijker dan iedere keer op detail klikken in het MKS overzicht
Ook het filter is bijzonder handig. Ik heb het naar excel gekopieerd per credit aantallen/groepen en kan daar mijn A&U's op aanpassen.
Dat scheelt heel veel uitzoekwerk.
Misschien een idee om statistieken te maken die voor de gekozen creditrange het maximum van elk voertuigsoort vermeld?
Bijvoorbeeld tot 1000 creditsAdembeschermingsvoertuig: 1 (10% kans) Adviseur Gevaarlijke Stoffen: 1 Adviseur Gevaarlijke Stoffen: 1 (60% kans) Airport Fire Officer / On Scene Commander: 1 (50% kans) Ambulance: 1 Biketeam: 1 Commandovoertuig: 1 (10% kans) Hondengeleider: 1 Hoofd Officier van Dienst - Brandweer: 1 (10% kans) Hulpverleningsvoertuig: 1 Max. arrestanten: 2 Noodhulpvoertuig: 6 Officier van Dienst - Brandweer: 1 Officier van Dienst - Politie: 1 Patiënten: 5 tot 10 Politiehelikopter: 1 Redvoertuig: 1 Slangenwagen of watertankwagen: 1 (50% kans) Strandvoertuig: 1 Tankautospuit: 2 Water benodigd: 4000 Waterongevallen- of oppervlaktereddingsvoertuig: 1 WOA of BA-RB: 1 -
-
Dit is inderdaad wat ik ook doe. Nog niet exact, omdat ik nog onvoldoende voertuigen heb. Het werkt inderdaad
-
-
-
Door met meerdere tabs te sturen krijg je dit inderdaad.
Lokaal weet je spel niet dat je gaat dooralarmeren, omdat je gewoon naar de server een verzoek verstuurd om de geselecteerde voertuigen te alarmeren.
Er zit daarbij geen verschil tussen een voertuig dat in een normale tab staat of in het dooralarmeren tabje staat.
Als je in scherm 1 voertuigen alarmeert en bij scherm 2 dezelfde voertuigen nogmaals naar een andere melding stuurt, is het dus logisch dat je dooralarmeert.
Dit kan je zelf heel eenvoudig op te lossen door voor de selectie het scherm te verversen of door in 1 venster te werken en gewoon vanuit daar naar de volgende melding te gaan.
Ik werk 's avonds altijd een hoop meldingen weg, maar op deze manier gaat het afvullen alleen maar langzamer, dan sneller. Ik heb daarom ook nooit begrepen waarom je meerdere tabs open zou zetten om ze af te sluiten.
Maar het dooralarmeren is dus geen fout van het spel, het komt doordat je de voertuigen 2x verstuurd naar een melding.
Nee, ik zie het ook niet als fout van het spel. Het is eigenlijk logisch.|
Reden dat ik met meerdere tabs werk is omdat ik ook regelmatig vanaf de kaart werk. Dit om het noord-oosten eerst af te sluiten omdat veel van mijn teamleden daar nog weinig voertuigen hebben. De melding in hetzelfde scherm als pop-up openen is erg traag, dus open ik een tab met ctrl+icoon van de melding.
Op zich zijn dit veel klik momenten, dus open ik gelijk 5 meldingen, overigens wel ver uit elkaar om te voorkomen dat de gebieden elkaar overlappen en je dus het dooralarmeren krijgt. Overigens, ctrl+icoon melding werkt niet in FireFox.
Ik heb al eens gevraagd om een sorteerfunctie op postcode. Dan kan ik het sluiten ook op basis van het gebied uitvoeren. -
Bij ons in het team zijn er meer spelers die voertuigen doorgealarmeerd hebben, terwijl zij nooit dooralarmeren.
Wel wordt er dan vaak met meerdere tabbladen gewerkt tijdens het afsluiten én meldingen met de kaart openen door ctrl + icoon melding.
Is het idee om een optie in te bouwen om de dooralarmeren uit te schakelen? Desnoods met een melding dat je wilt dooralarmeren en de voertuigen dus niet verstuurd zijn? -
De melding is goedgekeurd, hoe die er precies uit gaat zien weten we pas als die door het GT wordt ingevoerd.
Maar het lijkt mij niet wenselijk om spraakaanvragen bij geplande inzetten te krijgen en ik weet niet eens of dat technisch mogelijk is aangezien het een ander systeem is.
Eens met spraakaanvragen niet wenselijk bij geplande meldingen