Posities door NHendriks

    als je het geselecteerd hebt is het groen, zodra het onderweg is wordt het oranje.

    Dat is niet wat ik bedoel. Alles ter plaatse is blauw, oranje is onderweg, rood is selectie en wit is wat nog moet. Zodra je genoeg selecteerd wordt je selectie groen ipv rood.


    Als je op mijn afbeelding kijkt zie je dat er in totaal de gevraagde 23k onderweg is maar de balk zichzelf niet volledig vult

    Ik heb tijdens het extreem drukke afvulmoment ook wel gehad dat een zin in de chat 3 of 4 keer verschijnt. Is dat niet een beetje in de zelfde richting te zoeken als deze bug?

    Denk dat het probleem er zich vooral in bevind dat de server het aantal verzoeken op drukke momenten niet kan bijbenen en daardoor dergelijke situaties ontstaan. Server kan het niet aan, probeert dit te corrigeren en daaruit komt dat sommige verzoeken herhaald worden. Vooral bij dingen als het claimen, als het druk is en je drukt 21 keer dan wordt het al bijgeschreven voordat ie überhaupt heeft kunnen wijzigen dat je de beloning al gekregen hebt.


    Denk dat het toch echt een keer tijd wordt voor een servermigratie naar een private server want de problematiek wordt wel echt steeds erger heb ik het idee.. Het duurt tegenwoordig standaard 6 seconden voor een pagina volledig geladen is, dus vanaf het moment dat ik op 'alarmeren en volgende' druk tot de nieuwe pagina volledig is geladen. Op drukkere momenten gemiddeld 8 of zelfs 10 seconden, en dan klik ik meldingen in een nieuw tabblad omdat dit veel stabieler werkt dan zo'n pop-up. Ook willen de pop-ups bij mij de laatste dagen niet meer fatsoenlijk laden waardoor ik geen andere keuze meer heb dan in een nieuw tabblad te werken. Ik snap dat het een gratis spel is maar volgens mij hebben veel spelers hier er al meer geld in gestoken dan wat een gemiddelde game voor een PS4/Xbox One kost. Dan mag er ook wel een degelijke performance verwacht worden naar mijn mening.

    Er staat zo'n soort functie op de planning. Alleen is de lijst met zaken die nog gedaan moeten worden bij LSSM momenteel erg lang, dus wanneer die zal komen, geen idee.

    Begrijpelijk, maar fijn dat er zoiets op de planning staat. Ik wacht geduldig af!

    Is het een idee om een functie toe te voegen waarbij je de voertuigen in de meldinghelper zelf een volgorde kan aangeven? Nu staat alles redelijk door elkaar en dat maakt het klikken niet altijd even ideaal, vooral bij grotere meldingen

    Hey hallo,


    Ik ben al een tijdje fervent gebruiker van de dark-mode in MKS. Alleen als ik naar het team-forum ga moet ik wel eens een beetje huilen, dit komt omdat de helft in het zwart is en dus praktisch onleesbaar. Dit komt dat als gebruikers een tekstje kopiëren uit een ander topic, of uit de chat of whatever zonder en niet de dark-mode gebruiken dan wordt de lettertype-kleur mee gekopiëerd. Erg onhandig.


    Is het een mogelijkheid om dit uit te schakelen? Dus dat als je tekst kopieert je deze enkel als 'plain text' kan plakken.

    Hey hallo,


    Het gebeurt mijzelf te vaak (en ook genoeg andere teamleden ook) dat ik per ongeluk op de envelop drukt in plaats van het slotje waarmee een whisper-chat dus plots openbaar wordt. Dit gebeurd zelfs zo vaak dat we het zelfs naar een van de admins hebben vernoemd die het ook vaak heeft. Door het ontbreken van de functie om chatberichten te verwijderen (wat ook prima is) kan dit soms onhandige situaties geven. Ik heb het idee dat dit het meeste gebeurd als je een whisper-chat aan het houden bent en niet slechts één berichtje wilt sturen.


    Is het mogelijk om een van de twee knoppen te verplaatsen? Bijvoorbeeld ná de username ipv beiden ervoor? Of als er betere ideeën zijn om dit te verplaatsen of om dit op te lossen dan hoor ik die graag.


    Ik weet het, PB is ook een optie maar dat is niet ideaal in de situaties dat het voorkomt. Ik ben immers niet de enige waarbij het is gebeurd.

    Vergeet de 'Ongeval met touringcar' die enkel met wat TS'en gesloten kon worden niet waar eigenlijk nog een hele rits voertuigen nodig was. Die sprong uit zichzelf op groen terwijl alle normaal gesproken benodigde voertuigen nog niet onderweg waren. Ook deze werden niet aangegeven in de lijst. Helaas waren we te laat met het maken van screenshots :'(


    Beide incidenten werden door dezelfde persoon gedeeld.

    Ik heb verschillende mogelijke inzetten die nog steeds niet beschikbaar zijn ondanks dat ik wel aan de eisen voldoe en de benodigde uitbreidingen op 'beschikbaar' staan. Het betreft de volgende meldingen;

    - Verward persoon (hoge dreiging)

    - Verward persoon draait gaskraan open

    - Doorzoeking risicopand


    Zou hier iets mee gedaan kunnen worden? Het betreft allemaal meldingen waar een AT-set in combinatie met hondengeleider benodigd is. Van beide heb ik meerdere hoofdbureau's met deze uitbreidingen aan mijn meldkamer gekoppeld en de juiste voertuigen in mijn bezit maar de incidenten kunnen nog steeds niet gegenereerd worden vreemd genoeg.


    Mijn gebruikersnaam ingame is ook NHendriks (https://www.meldkamerspel.com/profile/187532).

    Ik zat zo te denken, soms heb je best een flinke hoeveelheid inzetten lopen met allerhande voertuigen door het hele land. In je meldkamer heb je al de instelling om routes weer te geven. Zou het niet wat zijn om op het voertuigenscherm (de pop-up dus) een extra tabblad te maken met een kaart waarmee je kan zien hoe het voertuig rijdt, waar die zich bevind en wat de eindbestemming is? Zoeken in de posten-lijst om je voertuig te vinden is verre van ideaal namelijk omdat de kaart al een groot deel van mijn scherm inneemt. Vaak speel ik het spel verspreid over meerdere tabbladen en dan is het soms wel handig om bij een Status 4 te zien waar je voertuig is als je bijvoorbeeld gaat uitbreiden maar personeel te kort komt, of bij een nieuwe post vergeet personeel toe te wijzen.


    In dit laatste voorbeeld zou ik een timer bij status 4 ook zeer waarderen zodat je weet hoe lang het nog duurt voor een voertuig terug op zijn post is. Handig als je bijvoorbeeld personeel wilt gaan opleiden maar ze zitten nog in een voertuig of je hebt personeel nodig voor een ander voertuig omdat je nog niet zo veel personeelsleden hebt bij de post.

    Of eventueel een logboek die enkel voor team-admins in te zien is. Dit zou echter wel betekenen dat je in het spel ook een sluitvoertuig en een sluittijd moet kunnen aangeven aangezien dit in veel teams nu via de chat gebeurt volgens mij. Enkel dan pas kan je zoiets inbouwen. Het laatste voertuig is namelijk niet altijd het sluitvoertuig. Soms is het bijvoorbeeld CO om 22:00, maar is er nog een CO en een AGS nodig, nu heb ik wel een CO dus die stuur ik erheen om 22:00 maar de AGS moet nog.


    Mede hierom is het van belang dat je dan een extra functie zou moeten inbouwen in de melding zelf. Echter als zo'n dergelijke functie er al in zit kan er redelijk gemakkelijk nog een toevoeging gemaakt worden die sluitvoertuigen voortijdig zenden blokkeert (tot een minuut voor de sluittijd ofzo).