Met de term "pay to win" bedoel ik dat mensen de portemonnee moeten trekken als ze alle opdrachten voor voltooid willen hebben. Bij het stukje "win" refereer ik nu naar die laatste opdracht (25 coins) en niet naar monsters of dergelijke.
Het inzetten van coins maakt het bouwen van gebouwen of voertuigen wel makkelijker (waar je bijna 1M moet neertellen voor een kazerne, ben je met 30 coins al klaar). Dan nog niet eens gesproken over het premium gedeelte waar je ook coins voor in moet zetten (begrijpelijk uiteraard).
Dus in die zin zit je wel (subtiel) in het "pay to win" water te varen.
Daar komt nog bij dat er ook een minimaal bedrag wordt gevraagd (twv 30 & 115 coins) ipv de eerste stap van het kopen van coins (9 coins twv €0,99).
Ik weet dat het maar een spel is, maar er zijn mensen die zich helemaal focussen op het behalen van opdrachten en er niet mee zitten om de portomonee te trekken en zich (verder) in de schulden te werken (Want och, het is maar €13,-...). Ook weet ik dat er mensen zijn die niet rekenen en daarom niet zien dat er een foutmarge van 2 opdrachten in zit, óf die al 2 mislukte opdrachten hebben.
Ik bedoel dus aan te geven dat ik het voor zulke (lange) missies niet prettig vind dat er dergelijke opdrachten tussen zitten.
Zet het kopen van coins onder de optionele opdrachten zodat (sommige) spelers zich niet gedwongen voelen dit te doen. Dit is namelijk de 2de keer dat ik dit tegen kom en dat verontrust mij omdat ik het gevoel krijg dat het bij de ontwikkelaars "smaakt naar meer" en deze taferelen dus vaker gaan komen.
Er zitten kinderen van 15 (misschien zelfs jonger) tussen die dit ook spelen. Kinderen die al een eigen rekening hebben en/of de weg van het "pay to win" principe al kennen. Ook kunnen er mensen spelen die al in de schulden zitten en op deze manier hun kans van 25 coins weg zien vliegen. Tenzij...
Om die reden plaatste ik deze klacht.