Posities door KevinVroegindeweij

    Welkom bij Team 112 Zuid West Nederland.

    Team 112 Zuid West Nederland is een gezellige groep met vaste, duidelijke regels. Om mee te kunnen doen moet je proberen, voor zover mogelijk, je Brandweer Kazerne op de locatie zetten waar ook in het echt een brandweer kazerne staat. Voor de rest maakt het niet uit waar in Nederland of België dit is zolang de locaties maar goed zijn. De ambulance- en politiegebouwen maken niet uit, maar het is wel praktisch om ze op de echte locatie te zetten. We snappen dat dit voor de ziekenhuizen en helicopterstandplaatsen niet altijd mogelijk is. Op dit moment zijn wij vooral gevestigd in Noord- en Zuid-Holland en Brabant, maar je bent zeker welkom als je in een andere regio gevestigd bent.

    Gelieve ook even de regels goed door te lezen, dan houden we de groep leuk en gezellig.


    Zit je in het team en wil je ook gezellig kletsen met je teamgenoten?

    Dat kan!

    De Discord link voor onze Discordgroep staat hier onder!
    https://discord.gg/8FbYRA3

    Voor meer informatie over de groep stuur een berichtje naar de leiding van dit team:
    matthewmeeuw Team-Admin
    TheYellowGuy Team-Admin
    KevinVroegindeweij Team-Co-Admin, Penningmeester, Spraakaanvraag-Admin en Toezichthouder
    Manon120184 Team-Co-Admin, Spraakaanvraag-Admin en Toezichthouder


    De link naar het team is: https://www.meldkamerspel.com/verband#

    Klopt het dat de CT (Combinatie Tankautospuit) ook in onder andere Udenhout (Brabant) en in België wordt gebruikt naast dat het in Zuid-Hollandse veiliheidsregio's inderdaad een bekend voertuig is. Staat onder andere in Vlaardingen en Dirksland.

    Als de functie al in het spel zou zitten zou het ook niet als suggestie worden gedaan he.

    Ik ben het op de suggestielijst nog niet tegengekomen. Dus denk dat het nog niet er op staat.

    Al heb ik liever andere updates, aangezien er ook nog niet veel gevangene zijn bij de melding. Die paar klik ik zelf wel weg.

    Chris vroeg zich ook af of de suggestie er al was en of het in het spel zat. Ik zei ook alleen maar dat het een mooie aanvulling zijn.

    Het automatisch wegsturen van ambulances door de OVD-G is een hele mooie functie toevoeging, werkt uitstekend!


    Ik vroeg me af, als die suggestie niet reeds gedaan is, of die functionaliteit ook aan de OVD-P toegekend kan worden wat betreft het wegsturen van noodhulpvoertuigen met arrestanten naar politiecellen ?

    Deze functie is helaas nog niet toegevoegd volgens mij, want bij mij is de optie er in ieder geval niet.


    Ik zou het inderdaad ook een hele mooie aanvulling vinden als de OVD-P dat net als de OVD-G zou kunnen bij noodhulp

    thanks, dat maakt het duidelijk

    Rechts onderin je bericht is een knopje "Bewerken".
    Hiermee kun je je berichten bewerken in plaats van 5 aparte berichten te plaatsen...


    Wat betreft de suggestie...
    Deze CBRN eenheden vallen allemaal onder Incidentbestrijding Gevaarlijke Stoffen (IBGS), die reeds op de Suggestielijst staat.

    ah dat is inderdaad makkelijk en dat is waarom ik hem niet zo snel zag hij stond als IBGS.
    Bestaat de IBGS ook uit zowel haakarmbak als DA/DB in de suggestie?

    Is de haakarmbak Chemische, Biologische of Radiologische/Nucleaire stoffen nog een leuke toevoeging voor het spel, ik weet niet waar hij allemaal wordt gebruikt, maar Kazerne Olympiaweg Sommelsdijk/Middelharnis heeft er volgens mij al twee.
    Deze zou goed passen bij melding met gevaarlijke stoffen.


    Is de haakarmbak Chemische, Biologische of Radiologische/Nucleaire stoffen nog een leuke toevoeging voor het spel, ik weet niet waar hij allemaal wordt gebruikt, maar Kazerne Olympiaweg Sommelsdijk/Middelharnis heeft er volgens mij al twee.
    Deze zou goed passen bij melding met gevaarlijke stoffen.

    ook wel GSH genoemd, gevaarlijke stoffen haakarmbak,
    het spijt me als deze al is voorgesteld


    Gevaarlijke stoffen haakarmbak, een container met een opblaasbare tent en verschillende hulpmiddelen om personeel in te kunnen zetten met gaspakken bij een ongeval met gevaarlijke stoffen. Onderscheid wordt gemaakt in de GSH-CO (voor chemische ongevallen), GSH-VO (voor vloeistofongevallen) en GSH-OT (de ontsmettingstent). Deze worden ook aangeduid met COH, VOH of OTH;


    Hier nog een aantal verschillende versies van de GSH


    en bij deze haakarmbak hoort (in ieder geval bij deze kazerne volgens mij) een DA, in dit geval de 17-4501 DA-CBRN


    en bij deze haakarmbak hoort (in ieder geval bij deze kazerne volgens mij) een DA, in dit geval de 17-4501 DA-CBRN

    nee dat is niet waar trouwens, deze is uit dienst en de nieuwe DB die hiervoor in de plaats is gekomen heeft geen roepnummer

    Bedankt hier ben ik al een heel eind mee geholpen, het grootste probleem was dat ik niet wist hoeveel voertuigen er nodig waren en dat een aantal updates er nog niet in stonden.
    Ik snap dat het niet de hoogste prioriteit heeft, maar het zou toch fijn zijn als de wiki/blog zo nu en dan wordt bijgewerkt na updates. Maar ik snap dat jullie het druk hebben en het belangrijkste is inderdaad het spel zelf!

    Ik weet niet of deze vraag al eens is gesteld maar kunnen jullie bij de handleidingen de handleiding van wat moet ik kopen aanpassen, ik loop tegen het probleem dat de gehele AT er nog niet bij staat en het zou fijn zijn als per uitbreiding erbij zou staan hoeveel parkeerplaatsen vrijkomen en dus hoeveel mensen opgeleid moeten worden voor hoeveel auto's. Want bijvoorbeeld de levende haven heeft 4 auto's met ieder max. 2 personen in de auto dus 8 opgeleide mensen. Het zou fijn zijn als dat ergens terug te vinden is.


    Voor de rest een top spel en geniet enorm van het spelen ervan!
    Groeten Kevin