beveren Er waren aanpassingen op komst voor de inzetvoorstellen
Posities door Inspecteur Clouseau
-
-
Hoewel ik diensten als DOVO graag toegevoegd zie aan het spel, deze is geen onderdeel van brandweer of politie. Hoe wordt deze dan geimplementeerd?
-
Kunnen we de vaststelling of het al dan niet aan de telefoon of de app even aan de ontwikkelaars laten en het gameteam de tijd geven hierop te reageren of ze het al dan niet doorgeven?
niet iedere GSM is hetzelfde, in het wijde spectrum van specificaties tussen modellen kan iets zitten dat gebugd is, maar nog niet bij andere modellen voorgekomen. Ook kunnen bugs ontstaan na een update met iets dat overkeken word. het is dus niet on mogelijk dat anderen deze bug nog niet gehad hebben, ik heb zelf een tijd geleden een bug moeten ervaren die niet iedereen had en het was contraproductief dat er mensen riepen dat het niet kon, waardoor het probleem nog eens langer duurde vooraleer opgelost.
Verder stel ik voor wat meer info te geven zoals: was het spel pas geinstalleerd of had je hem al langer zonder probleem, hoeveel andere apps openstonden, of er internetverbinding was, wat voor crash: zat het spel vast of de hele gsm?
-
Bij de aankondiging van de nieuwste ambu in red objectief staat er jammer genoeg niets bij over reeds bestaande ambus, en ik heb niet veel oude edities liggen.
Op de brandweerpost staat Z12 dubbel op die database site zonder dat ik het doorhad waardoor ik dacht dat het er 3 waren. Of het er echt 3 zijn dat er een fout staat, of er in 2017 een 3 jaar oude ambu vervangen is weet ik niet.
-
Voor Sint Jan vind ik afbeeldingen van 3 ambulances, waarvan ik vermoed dat er minsten 1 buiten gebruik is.
Genk (Z.O.L. Campus St. Jan) - 112Euregio (smugmug.com)
Volgens Hulpdienstvoertuigen Database (hulpdienstvoertuigen-database.be) is er slechts 1 ambu op Sint jan, en er staat geen roepnummer bij.
Er is ook 1 mug volgens die database, staat ook geen roenummer bj.
op die eerste site staan roepnnummer bij de oude foto's, maar ik denk dat die vervallen zijn sinds de zonefusies. Als je kijkt naar bouwjaren zullen ze waarschijnlijk al afgeschreven zijn., hetgeen verklaart dat ze niet op de databse site zijn. Aangezien de brandweer in genk 3 ambus heeft (Z11, Z12, Z13). Zal er waarschijnlijk maar 1 staan op St-Jan
-
Ja dat probleem is deels opgelost. Enkel als ik nog overdrijf en al men voertuigen erop zet heb ik er nog last van.
Ik vermoed dat het iets te maken heeft dat het knoppen maakt voor ieder voertuig dat arretsanten kan vervoeren, en op den duur teveel zijn.
-
Ik speel nog maar iets over ene jaar. De poi's die k me herinner bijgekomen t zijn zijn. Asielzoekrscentrum, Firetkraam, Huisartsenpraktijk, Jachthaven, Silo, Verzorgingsplaats, Zendmast en voor Zwembad twijfel ik of die er al was.
-
Ook heb je voor de meeste waterincidenten minstens 2 kazernes met waterongevallenbestrijding nodig
-
Kun je het inzetscherm openen?
-
Een foto van van een week geleden toont de TS in Zierikzee Als 19-2839 ipv 19-2939
-
Ik vind niet dat ik iedereens poi moet stoppen met gebruiken vanwege een of een paar rotte appels. En een rivier op eens sloot zetten, of een vliegveld op een wei is nog altijd iets anders dan dan een heleboel poi's recht op een brandweerkazerne te zetten voor zo kort mogelijke rijtijden. Het is daarom dat het rapporteersysteem ook nog altijd de moderatoren zou passeren bij iedere melding.
-
Als je in het scherm voor de opleidingen kunt zien wie de 6 personeelsleden zijn die opgeleid zouden moeten zijn, kan je dat vergelijken met de personeelslijst van het bureau uit, en uitkomen welke personeelsleden gebugd zijn. Dan zou het voor de ontwikkelaar ook makkelijker onderzoek zijn als je de linken van het personeel en een link naar het bureau in kwestie doorgeeft. (de link van een perseoneelslid is hetgeen dat je klikt om een personeelslid te bewerken)
Dat hangt er natuurlijk van af of je ze kunt identificeren.
-
Bij het maken van Inzetvoorstellen, zijn er genoeg nieuwe opties die we velen graag zien, en andere weer niet. Denk maar aan een lijn voor DA-HOD/DA-OVD, of een lijn voor TS'sen zonder SI-2.
Om heel veel opties bij te maken, zou ook maar een veel te grote lijst van opties geven, dus is mijn idee om die lijst te vervangen door een ander systeem.
In mijn voorstel voor Inzetvoorstellen, staan eerst geen lijnen met opties, maar maak je iedere keer een nieuwe lijn waar je zelf de opties voor selecteert: het aantal en de voertuigtypes waar uit gekozen mag worden.
Hopelijk kan deze manier van werken goedgekeurd worden, want het kan ervoor zorgen dat iedereen de inzetvoorstellen kan samenstellen exact hoe ze willen zonder het onoverzichtelijk te maken, en bij toekomstige toevoegingen van voertuigen het ontbreken van combinaties kan voorkomen.
-
Ik heb recentelijk ontdekt dat ik regio Gent poi-gerelateerde meldingen krijg bovenop plaatsen van kazernes. een foutje kan eens gebeuren, maar een gevangenis bovenop een gemeentehuis? no way.
Om zulk misbruik van poi te bekijken en rapporteren bestaat nog niets, dus is mijn voorstel een soort kaart met alle poi's van alle spelers, waar je ze dan kunt aanklikken en rapporteren voor review door een admin die ze verwijderen kan. Die kaart hoeft zelfs niet noodzakelijk in het spel gelinkt worden als we er een link voor vinden in het forum.
-
Een app op windows zou misschien zelf laggpproblemen kunnen aanpakken door onder andere voertuigroutes en andere door de eigen pc te laten bereken ipv de server.
-
Grappig dat je heks in de boom dan wel weer voor lief neemt
Ik laat men schoonmoeder ook liever zitten
-
Niet iedere personeelswagen wordt ook als materiaalwagen gebruikt. En niet iedere materiaalwagen doet dienst als personeelswagen.
De combinatie personeelswagen/materiaalwagen staat echter tussen afgekeurde suggesties dus is de DB-K of DA waarschijnlijk je beste optie, maar ik vraag me af of hij terecht bij afgekeurd staat, want de reacties in de discussie ervan zijn nochtans overwegend positief. ([VB-506] Personeel-/Materieelvoertuig - Voertuig Suggesties - Meldkamerspel.com - Forum)
Hier is een link waar je bovenaan een personeelswagen ziet, onderaan een materiaalwagen.
https://issuu.com/joostvanhessche/docs/objectief_77_pub/6
hier zie je onderaan een combinatie personeels/materiaalwagen
-
Niet als de hvh en hv op dezelfde plek staan, meestal wordt de haakarmbak zelfs verkozen boven het voertuig.
-
Het is gedeeltelijk opgelost. Voorlopig kunnen we inzetten van onze gebruikelijke grootte weer laden, al heb ik dara maar +-750 voertuigen voor nodig. Toen ik voor de test +-1100 voertuigen plaatste, kon ik het weer niet laden.
-
Ik zit ook al een tijdje te denken aan verschillende ideeën voor de verbeteringen van het haakarmwagengebruik en zal die ergens deze week eens posten nadat ik alles nog eens goed nagedacht heb. Al heb ik wel 2 bedenkingen bij. Ten eerste is status 4 niet alarmeerbaar voor een reden, want die kan evengoed status 4 zijn met een bak aangekoppeld. Ten tweede Kun je niet verwachten dat het spel alles zal berekenen in je plaats, als de het HA van de kazerne sneller is 3 keer zelf te rijden dan er 2 van een andere kazerne te roepen is dat niet iets dat het spel rekening mee moet houden vind ik.