Posities door Brandweer1001

    Kicken lijkt mij ook niet handig. Maar voertuigen terug sturen ook niet. Je ontneemt een persoon daarmee zijn team credits.

    Ik zou zeggen gewoon aanspreken en afspraken maken. Met de meeste valt hier gewoon over te communiceren.

    En een keer per ongeluk kan gebeuren.

    Als het heel vaak gebeurd kun je afspraken maken over een verwijdering.

    En die paar credits die team meldingen opleveren.

    Uiteindelijk maakt het je niet veel uit of je nu alles hebt of ergens een 20k mist.

    Bij de grotere teams staat er vaak genoeg open.

    Er zijn teams waar mensen in zitten met 0 verdiende credits. Of dit nu nog gaat is mij niet bekend.

    Maar goed. Anders lijken mij 2 meldingen afronden ook niet een heel groot probleem.


    Maar goed. Verder ga ik er ook maar niet op in, want dan krijgen we nog een ellenlange discussie hier.

    Ik wacht gewoon af met welke updates de admins ons verblijden.

    En wil hun nogmaals vanaf hier aangeven hoe blij ik ben met hun werk en inzet voor dit spel.

    Ieder zijn eigen keuze voor de manier van spelen he.

    En iedereen start in het begin wat moeilijker en het gaat steeds beter.

    En een beetje uitdaging mag ook wel.

    Dus ik zou zeggen laat lekker op afgekeurd staan. De meeste spelers zijn allemaal al een heel eind gekomen, enkele zelfs zonder team.

    Dus het is mogelijk, waarom zou je dan dingen gaan veranderen.

    En als dit veranderd moet gaan worden neem ik aan dat de admins dit ook wel.

    Er zullen vast meerdere varianten komen. Alleen welke is even afwachten.

    Denk dat hier (helaas in enkele gevallen) ook de officiële Nederlandse aantallen in worden meegenomen.


    Maar goed. We zullen het gaan meemaken als deze voertuigen in het spel gaan komen.

    In de app, waar de meeste mensen beginnen, staat alleen een link naar de FAQ van XYreality. Dus die blog.meldkamerspel.com heeft voor de beginnende spelers geen nut.

    In de FAQ van XY staat ook een link naar de blog, dus hij heeft zeker wel nut. En ook kunnen mensen van je team(wanneer je deze een hebt) je daar naar toe wijzen.

    Dat is zeker waar, maar als je op moet gaan zoeken hoe je moet beginnen geef ik het zelfs op als ik met een nieuw spel wil beginnen. Ik wil altijd het naadje van de kous weten, maar als dat gelijk al moet bij het begin van een nieuw spel, dan zoek ik een ander spel om te spelen. Daarnaast is er in de Duitse versie gewoon al een tutorial beschikbaar die in het spel zelf al werkt. Die zou alleen even vertaald moeten worden en dan kan hij zo bij ons in het spel.

    Die tutorial legt alles stap voor stap uit hoe het spel werkt, het is niet die tutorial van "zoek een plaats" "klik op een nieuw gebouw maken". Het is een hele goede tutorial die de basis dingen van het spel helemaal uitlegt, zodat je precies weet hoe het spel werkt, zo hoort een tutorial in een spel ook te zijn vanuit mijn ogen

    Persoonlijk vind ik het ook wel fijn om zelf wat te ontdekken hoe een spel werkt. Die tutorials skip ik altijd zo veel als mogelijk.


    Verder ik denk dat de vertalingen van de duitse tutorial in handen liggen van de devs en het gameteam. Persoonlijk denk ik dat dit bij de devs nog door moet, want als het NL team de vertalingen door had moeten geven was dit na mijn idee wss wel al gebeurd. Hun werken dagelijks hard om alles doen wat nodig is. En ik verwacht dat er veel meer berichten gelezen moeten worden dan die wij voorbij zien komen. En dat dan allemaal naast de normale werkzaamheden van het team.


    Maar goed. De ontwikkeling daarvan ligt in handen van DE en GameTeam. Dus denk dat wij ons hier niet echt zorgen om moeten maken. Lekker laten gaan zou ik zeggen.

    Ik snap je gedachten. Alleen heeft niet iedereen telegram.


    Maar meerdere opties zal ook altijd leuk en makkelijk kunnen zijn.
    Ik dacht alleen de techniek van de webhook hebben ze al. Dus leek me een kleine stap.

    Maar goed. Ben wel benieuwd of meerdere dit soort meldingen willen.

    Het platform kan altijd later nog naar gekeken worden.

    Die meldingen kan je al zien in je meldkamer onder afrondingsgeschiedenis. Er is dus al een plek om dat te zien.

    Goed onderzocht. Dat zei ik zelf ook al dat die daar stonden.

    Maar goed. Het is ook maar een suggestie. Het leek mij handig. Want van de afrondingsgeschiedenis krijg je geen meldingen.
    Verder Team meldingen en events zie je ook in je meldingslijst en je krijgt er een melding van op je telefoon. Dus dan was daar een webhook ook niet direct nodig, maar het is er wel. Omdat het handig is.


    En dan over het opschalingsmodel. Er is aangegeven dat dat voor onbepaalde tijd is uitgesteld. Die verwacht ik dus niet meer dit jaar in het spel. Maar persoonlijk zie ik liever nieuwe voertuigen om beter BRWNL na te kunnen bouwen. Opschaling kan leuk zijn, maar een kleine variant daarvan heb je nu al.

    We hebben voor teams nu webhooks,


    Maar mij lijkt het handig als je er zelf ook 1 hebt voor eigen zaken. Zoals uitbouw voltooit, opleiding afgerond. Dus eigenlijk een beetje van de zaken die in de Afrondingsgeschiedenis van de meldkamer komen. Het zou zo dan efficiënter zijn om mensen op te leiden omdat je herinnerd wordt wanneer er weer een klas klaar is en de volgende dus gestart kan worden.


    Ben benieuwd wat hier de mogelijkheden in zijn. En of andere dit ook wel zien zitten.

    Het zou inderdaad handig zijn als een ambu een andere kan overnemen wanneer de eigenaar ervan offline is, net als bij een noodhulp voertuig...

    Beetje ver van de realiteit.

    Als een patient in ambulance A wordt behandeld word deze ook door ambulance A vervoerd en niet door ambulance B.
    Bij politie wordt 99% van de keren pas na de aanhouding besloten welke eenheid gaat vervoeren als er meerdere eenheden op locatie zijn.


    Dus wat mij betreft kan het systeem blijven zoals het is.

    Als een speler offline is moet de spraakaanvraag-admins maar verwijderen. Denk meer dat team admins hier afspraken over moeten maken.

    Ik stuur zelf altijd OVD-G mee als ik ambu stuur naar een team melding

    ik vind het wel mooi dat deze discussie ook is gemerkt als opgelost.

    ik heb tot op heden nog geen oplossing gezien of gehoord dat hier aan gewerkt word om ziekenhuisen daatwerkelijk groter te maken.


    zelf vind ik dat bij de juiste afdeling uitbouw bedden vrijkomenn een mooi idee en die afdeling ook iederuur iemand ontslaat is hety zelfde stukje basis code maar dan gekopieerd aan de afdeling kan toch niet zo moeilijk zijn.

    De discussies worden idd na een tijd als opgelost gemarkeerd is mijn ervaring.

    Echter is dit volgens de admins geen handeling van hun.


    Bij een suggestie is het pas afgerond als het op de lijst staat. Ze staan dan ook in een sub-board en niet meer op het hoofdboard van suggesties. En de topic naam wordt begonnen met het ID van de suggestie op de lijst. Hieraan kun je dus zien of het afgerond is.


    Hopelijk kun je er iets mee.

    Hoi, ik zie dat je blijkbaar ergens een probleem ondervind. Blijkbaar iets rondom het bouwen van een meldkamer. Hoe dat zit geen idee.

    Maar wel heb ik een aantal tips voor je.


    1. Plaats een topic 1x in je juiste categorie. (Dus die onder Teams is totaal niet nodig)

    De mensen van het gameteam welke antwoord kunnen geven doen dat vrijwillig en zullen dus niet 24/7 online zijn.


    2. Geen je topic een naam die je probleem al kort omschrijft. De topic naam moet lezers aantrekken.


    3. Schrijf je zinnen en een beetje normaal Nederlands. Je zou het misschien niet geloven, maar hoofdletters en punten maken vaak je bericht net iets duidelijker.


    En dan de laatste tip.

    4. Heb geduld. Zoals ik al zei gebeurd veel op vrijwillige basis. Vragen beantwoorden, meldingen schrijven, updates schrijven, enz. En dan voor vele nog een studie, (bij)baan, vrijwilligerswerk naast MKS, een gezin. Er gaat overal tijd in zitten. En soms zijn er dus ook dagen dat mensen geen tijd hebben voor het spel. Ook niet iedere speler kan iedere dag spelen. Intern zijn er verschillende lijsten met alle dingen waar iets aan gedaan moet worden. Dus komt vanzelf.


    Succes bij je fout en hopelijk kan je geholpen worden. Duurt het te lang kun je altijd een bericht naar de DEV's sturen.

    https://xyrality.helpshift.com/a/mission-chief/?p=web

    Persoonlijk zie ik het niet zitten. Gewoon alle meldingen pakken die je krijgt.
    De centralisten van de meldkamer kunnen ook niet zeggen van deze melding wil ik niet hebben, dus weggooien.

    Alles van de 112 moet afgehandeld worden.