Posities door Brandweer1001

    Waarom wordt het voordeel van 30% efficiëntere voertuigen niet benoemd in de aankondigingen. Dit soort info zou nuttige info zijn om te weten.

    Heb alle info door zitten lezen, maar ben dit niet tegen gekomen.

    Misschien een idee om het bekend maken van een update dan iets later te doen, zodat er meerdere belangrijke zaken benoemd kunnen worden.
    Op deze manier komt het over of een bericht in de laatste minuut nog in elkaar gezet moet worden. (En nee, ik weet dat het vrijwilligers zijn die dit in hun vrije tijd doen, maar weet ook dat ze, voor zover mogelijk, vooruit werken.)
    Ik heb liever een bericht een paar uur na de update die alle info bevat, dan direct een bericht waar belangrijke info mist.

    Nou dan verkrijgen hun info via hun eigen contact persoon. Veel plezier er mee. Maar ik vind het niet kunnen dat dit dan via andere wegen ook weer verder wordt gecommuniceerd. Hun communiceren naar jou en jij vervolgens hier weer naar andere spelers.


    En over mijn persoonlijke data, deze link is vanuit hier mogelijk niet direct, maar als gamedata via andere kanalen extern wordt gecommuniceerd dan de wegen die bekend staan (achterdeurtjes methode) , dan is een link naar je personlijke data leggen een kleine stap. Ook privacy is een belangrijke zaak. En als gamedata al op meerdere manieren naar buiten 'lekt'. Bestaat er altijd een kans dat dit ook gebeurd met normale data.

    Maar goed. Zoals ik al vaker heb gemerkt valt met jou geen gesprek te voeren aangezien jij jezelf ziet als iemand die altijd gelijk heeft een geen tegenspraak accepteert.

    Ik wacht gewoon nog even op reactie van het gameteam over de zaken. Desnoods in een ander topic of privé bericht.


    Ik denk dat ik verder mijn punt hierover wel duidelijk heb.

    Ik heb ook nergens gezegd dat het gameteam dit aan het navragen is.
    Maar op meerdere zaken kom jij met info waarvan ik van mensen van het gameteam krijg te horen dat ze het navragen.
    Maar goed.

    Dat LSSM voor hun scripts data nodig heeft zouden ze ook via het gameteam kunnen vergaren lijkt me. En als dat dan via de ontwikkelaar moet lijkt het me apart dat hun die dan ook naar buiten mogen brengen.
    Straks kunnen hun nog eerder meldingen doen over een update dan dat die in het spel zit. Lijkt me apart. Lijkt mij dat de ontwikkelaar en het gameteam in dit geval de enige zijn die iets over de update weten. Maar door alle info die ik hier steeds lees krijg ik steeds meer het idee dat er blijkbaar nog meer externe partijen gegevens hebben over zaken.


    Op deze manier begin ik zelf twijfel te krijgen over de veiligheid van mijn gegevens binnen het spel. (ja is een andere discussie, maar wel iets waar ik aan denk). Als game zaken ook via externe partijen kunnen worden gecommuniceerd, wie weet wat er dan met andere zaken gebeurd.


    Hopelijk kan het @gameteam of de ontwikkelaar een keer een duidelijk overzicht geven over de communicatie zodat er eens een keer duidelijk wordt wat nu precies de kanalen zijn waar info wordt verspreid en waarvoor je waar moet zijn.


    @gameteam. Als jullie dit liever in een ander topic zien, laat het maar weten. Dan maak ik een nieuw topic hiervoor aan. Of jullie kunnen het verplaatsen. Want ik denk dat duidelijkheid hierin wel een belangrijk punt moet gaan worden.

    Oke. Bedankt voor de info.
    Denk dat ik me toch maar eens moet gaan verdiepen in scripts om zo ook direct met de ontwikkelaar te kunnen spreken.

    Neemt niet weg dat ik het blijf vinden dat er zoveel achteringangen zijn, maar blijkbaar is dit de enige manier om alle officiële informatie te krijgen.


    En over je toevoeging. Ik weet dat communicatie officieel via GameTeam loopt en dat iedereen op vragen kan reageren.
    Maar ik vind het apart dat GameTeam dingen nog aan het navragen is en dat een "normale" speler wel al (via via) officieel bericht uit Duitsland heeft.
    Lijkt mij niet de correcte wijze van communicatie.

    En nee, ik ga niet het gameteam aanvallen, maar dit lijkt me wel iets waar mogelijk aandacht aan kan worden besteed.

    Hun zetten zich in als officieel communicatie team, maar hebben minder info dan iemand die gewoon het spel speelt. (althans zo komt het voor mij over)


    Dus als ik ga kijken wat voor organisatie achter dit spel zit. (Een groot bedrijf en een gameteam van 9 mensen als ik goed tel) Vind ik het een slechte zaak dat er spelers zijn die eerder info hebben dan het "officiële" team wat achter het spel voor ons zit te werken.

    Lees het bericht nu pas.

    Maar blijf het wel apart vinden dat zaken worden gecommuniceerd buiten het gameteam om.
    En in de documentatie van de ontwikkelaar staan andere getallen. (Ja, zoals ik heb begrepen wordt die bijgehouden en vertaald door het gameteam)

    Blijf het jammer vinden dat er geen duidelijkheid is in communicatie.

    Er wordt steeds gezegd dat 99% van de communicatie verloopt via het GameTeam.

    Maar toch zijn er dus spelers die meer info krijgen over het spel uit duitsland dan de mensen die namens ons in contact staan met hun.

    Of je maakt je eigen handleiding en houd deze bij. Dan heb je zelf alle info bij de hand en kan het gameteam dit updaten als ze er tijd voor hebben.
    Persoonlijk heb ik liever updates in het spel dan een tekst die uitgebreider wordt op een kort termijn.


    Snap overigens niet waarom vele steeds zo klagen over onze vrijwilligers die vele vrije tijd inzetten voor dit spel.
    Ze hebben echt wel meer te doen dan alleen een tekstje schrijven op de blog.

    Ik liep vandaag dus tegen hetzelfde probleem aan met mijn DM-RR. Bij aankomst meteen retour.

    Jammer dat een RR dus niet telt als ambu bij geplande inzetten.

    Lijkt me verder ook onzin dat je deze niet kan inzetten omdat er geen vervoer nodig is. Daar zouden deze dus juist ideaal voor zijn.
    Het aparte is dat je een Zorgambu wel kan inzetten tewijl je in de practijk naar mijn info meer RR tegen komt bij zo'n event als een zorgambu.


    Zou het misschien mogelijk zijn dat de admins dit kunnen overleggen. En dat het misschien wel gemaakt kan worden als het niet te veel werk is?

    Is er een mogelijkheid om er voor te zorgen dat je teammeldingen zou kunnen filteren op basis van de labels.
    Dus dat ik kan zeggen ik wil alleen de teammeldingen met een rood label in mijn lijst zien.
    Zo nee, kan dit misschien worden toegevoegd aan het script?

    Wat 1001 hierboven aangeeft klopt. We zijn nog bezig met de update van AUR naar Inzetvoorstellen en daar hoort ook een functie bij die wel wat lijkt op wat je beschrijft. Als het goed is kunnen we hier binnenkort meer duidelijkheid over geven. Nog even geduld dus. 😉

    Ben benieuwd wat het gaat worden. We gaan het allemaal weer meemaken.

    Mee eens. Na mijn idee krijgen we nu al meer coins dan bij de vorige eigenaar.
    En als je te veel coins krijgt gaat het plezier er ook wel een beetje af naar mijn mening.

    Vroeger was er een optie om POI's te controleren, maar die is er om een of andere reden die ik niet weer uit gehaald. (weet niet of dat ooit genoemd is)
    Een vervangende optie of iets lijkt me wel wenselijk. Krijg in EHV geregeld tram meldingen. Maar naar mijn weten is daar geen tram.

    Maar dit krijg je wel omdat mensen random POI gaan plaatsen voor meldingen. Dus een report systeem of iets zou wel makkelijk zijn.
    Komt het realisme zeker ten goede als alle foute POI er uit gaan.

    Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het gameteam bezig was het herindelen van de inzetvoorstellen en het splitten van opties daarin.

    Dit zou anders een mooi alternatief zijn. Alleen maakt het voor beginnende spelers wel ingewikkelder denk ik.

    Ik weet niet of je het toevallig ook is opgevallen, maar je hebt nu ook een kerstevent er bij.

    Ook hierbij zijn coins te verdienen.

    Als ik ga kijken waren er in de adventskalender na mijn herinneringen altijd op 5 en 24 december 5 coins i.p.v. 1.

    Nu weten we de opbrengst van dag 24 nog niet, maar zeg dat die nu ook 1 is. Dan zijn er in de kalender dus 8 minder.


    Als je geen coins hebt gekocht heb je tot nu toe 17 coins kunnen krijgen uit het event als je alle taken hebt gedaan. (nogmaals op de koop coins na)

    Per saldo kom je dus (als mijn ik mij de waardes herinner en er vanuit gaand dat de 24ste er ook maar 1 is) tot nu toe al 9 coins hoger uit dan normaal.

    Nog even een terug koppeling hierop.
    Ik heb gemerkt dat adventskalender en dagelijkselogin bonus tekst verdwijnt op een klein scherm.
    Top.

    Alleen jammer dat de teksten in het menu van de app nu ook weg zijn gehaald daardoor.