[VO-500] Havendienst

  • Hallo Medegebruikers,


    Ik had een aantal ideeën ik woon aan de nieuwe waterweg, hier zie ik geregeld boten langs varen van de politie en de havendienst (met bluskanon)


    Misschien is voor de KZ aan het water een leuke uitbreiding om 'haven' er bij te krijgen zodat we ook iets op het water kunnen doen?



    Zoals aanvaringen etc.


    Groetjes,
    Sh4d0wNL

    Verzorgende IG in de wijk regio HSO (R'dam)


    IGN: Sh4d0wNL Team: VRR & HM & Buren Regio: 010

    1 team 1 taak VRR & HM & Buren

    "Niets doen, is altijd erger dan niet proberen."

  • Het is een leuk idee, het ding is alleen dat de boten een weg moeten volgen, hoe de wagens wel eens over het water (veerpond) gaan, dus boten kunnen niet overal heen

    Kom nog wel eens met suggesties :thumbsup:
    Misschien niet altijd goed, maar tis iets xD
    Af en toe internet ervoor afspeuren :P

  • Het is een leuk idee, het ding is alleen dat de boten een weg moeten volgen, hoe de wagens wel eens over het water (veerpond) gaan, dus boten kunnen niet overal heen

    dat begrijp ik.
    hoeft toch ook niet.
    dat is juist het leuke! :) heb je meerdere havens nodig.
    Maar Regio R'dam (bijv) kan je heel veel plaatsen halen via het water hoor ;)

    Verzorgende IG in de wijk regio HSO (R'dam)


    IGN: Sh4d0wNL Team: VRR & HM & Buren Regio: 010

    1 team 1 taak VRR & HM & Buren

    "Niets doen, is altijd erger dan niet proberen."

  • Dat is niet wat sanbels bedoeld geloof ik...


    De kaart maakt geen onderscheid tussen water en land.
    Dit houdt in dat met het huidige systeem, de boten over (snel)wegen varen...


    Data

  • Dat is niet wat sanbels bedoeld geloof ik...


    De kaart maakt geen onderscheid tussen water en land.
    Dit houdt in dat met het huidige systeem, de boten over (snel)wegen varen...


    Data

    Dit is inderdaad wat ik bedoel

    Kom nog wel eens met suggesties :thumbsup:
    Misschien niet altijd goed, maar tis iets xD
    Af en toe internet ervoor afspeuren :P

  • De heli vliegt niet over de weg, maar in 1 rechte lijn.
    Als jij in Rotterdam boten in 1 rechte lijn de noordzee opstuurt, zullen ze 9 van de 10 keer over het land heen vliegen


    Data

  • De heli vliegt niet over de weg, maar in 1 rechte lijn.
    Als jij in Rotterdam boten in 1 rechte lijn de noordzee opstuurt, zullen ze 9 van de 10 keer over het land heen vliegen


    Data

    Ja snap het wel. Maar komt vast wel een oplossing voor. :) was een suggestie he ;)

    Verzorgende IG in de wijk regio HSO (R'dam)


    IGN: Sh4d0wNL Team: VRR & HM & Buren Regio: 010

    1 team 1 taak VRR & HM & Buren

    "Niets doen, is altijd erger dan niet proberen."

  • Sowieso was de reddingsbrigade ook voorgesteld.
    Ook daarvoor zou inderdaad een dergelijk systeem moeten komen, wat wel kijkt naar water/land...


    Maar in ieder geval bedankt voor het idee, wie weet in de toekomst ;)


    Data

  • We zouden het inderdaad met liefde willen inbouwen.
    Vooralsnog zouden kust-reddingsbrigades het wel mee moeten lukken, want je maakt een melding (op een POI Zee), en de boot gaat in een rechte lijn er naartoe.


    Het is vooralsnog technisch niet mogelijk om onderscheid te maken tussen water en land. Het systeem kan alleen wegen onderscheiden.

  • We zouden het inderdaad met liefde willen inbouwen.
    Vooralsnog zouden kust-reddingsbrigades het wel mee moeten lukken, want je maakt een melding (op een POI Zee), en de boot gaat in een rechte lijn er naartoe.


    Het is vooralsnog technisch niet mogelijk om onderscheid te maken tussen water en land. Het systeem kan alleen wegen onderscheiden.

    laten we hopen dat nog eens komt ;-)

    Verzorgende IG in de wijk regio HSO (R'dam)


    IGN: Sh4d0wNL Team: VRR & HM & Buren Regio: 010

    1 team 1 taak VRR & HM & Buren

    "Niets doen, is altijd erger dan niet proberen."

  • Het probleem tussen waterwegen en gewone wegen blijft. Dit idee blijft op de afgekeurdlijst.


    Daarnaast vanwege de beperkte verdeling over Nederland, enkel interessant voor de grotere havens, terwijl we ook diverse kleinere havens hebben.

  • Betreft hier zelfde feit als bij ander topic over SAR.


    Boten varen in rechte lijnen naar hun melding, maar als ik KNRM Neeltje Jans naar een melding op 'Open Zee' bij Vlissingen stuur, vaart die boot toch echt over Middelburg heen, wat je dus eigenlijk weer niet wilt hebben toch?
    De 'havendienst' ligt bijv in de Waalhaven Rotterdam en heeft een melding in de Botlek. We laten de boot in een rechte lijn varen, dan vaart hij over de huizen van Pernis heen. Zou jij dat realistisch vinden?

  • Betreft hier zelfde feit als bij ander topic over SAR.


    Boten varen in rechte lijnen naar hun melding, maar als ik KNRM Neeltje Jans naar een melding op 'Open Zee' bij Vlissingen stuur, vaart die boot toch echt over Middelburg heen, wat je dus eigenlijk weer niet wilt hebben toch?
    De 'havendienst' ligt bijv in de Waalhaven Rotterdam en heeft een melding in de Botlek. We laten de boot in een rechte lijn varen, dan vaart hij over de huizen van Pernis heen. Zou jij dat realistisch vinden?

    Keuze die de speler moet maken, ALS je bvb de POI en plaatsing van diensten zo zet dat je enkel over zee moet is er geen probleem hé ;-)

  • Maar dat probleem zouden we ook hebben bij het idee KRNM en Reddingsbrigade.
    Echter staan deze wel als goedgekeurd, je zou dan denken dat je door dit probleem ook die 2 ideeën als afgekeurd moet bestempeld worden.
    Evenals politie boten etc.....