Rangensysteem

  • Is het rangensysteem wel reëel? 26

    1. Ja, prima! Niks aan doen! (8) 31%
    2. Nee, de rang 'Erelid' is te moeilijk! (16) 62%
    3. Geen mening. Ik wil niet eens Erelid worden! (2) 8%

    Gewoon iets wat ik mij afvraag en als iemand het leuk vind reken maar met mij mee.


    Een tijdje terug heb ik nog eens naar het rangensysteem gekeken. In het begin gingen de rangen erg snel. Misschien wel iets te snel gezien de vereiste credits verdeling, ze komen niet meer zo vlug.


    Ik speel nu 1+ jaar en zit momenteel op 28 miljoen credits (totaal verdient). Dat is misschien niet erg veel, factoren die meespelen: in het begin verdien je ook minder, had een paar maanden vakantie genomen van het spel en je hebt vaak ook wel iets anders te doen zoals werk, privéleven enzovoorts. Maar er zijn zat anderen die het nog minder goed doen. Als ik afgelopen jaar wat zou opkrikken dan zou ik geschat 40-45 miljoen credits in een jaar krijgen.
    Even van het positieve uitgaan dat het allemaal zo loopt. Als ik 5 Miljard (5.000.000.000) wil verdienen om Erelid (de rang) te worden, dan deel ik dat door 45 miljoen (45.000.000), dan kom ik uit op 111 jaar speeltijd. Dan moet ik wel een heel bijzonder Erelid worden als ik iemand in mijn testament moet nalaten om dit voor mij te behalen.


    Het kan natuurlijk sneller door meer te verdienen, ik heb het wel eens uitgetest wat mijn inkomsten zijn als ik redelijk volop speel op een dag, met een beetje dingen tussendoor wel dat vind ik wel zo reëel. Ik neem hem dan op ongeveer 400.000 credits op 1 dag (dat houd ik niet lang vol). Als ik tot het maximum wil gaan en elke dag het hele jaar door speel dan kom ik uit op zo'n 120-140 miljoen credits per jaar volgens mijn schatting, maar dan moet je veel vrije tijd hebben lijkt me. Opnieuw: 5 miljard delen door 140 miljoen = 35+ jaar.


    Ik kan mij zo voorstellen dat er onder ons hele tactische spelers zijn die denken: 'Je kan er meer uit krijgen'. Hun som hoor ik dan ook graag. Maar voor wat ik zie is dat het grootste team hier op MKS met 200+ leden een 4,2 miljard nu hebben van de 5 miljard na meer dan een jaar. Laat staan dat 1 persoon dat alleen moet halen.


    Is er voor de toekomst nog een reeks updates die de inkomsten sterk laten groeien (waardoor het zo hoog ligt)? Een redelijk schappelijk termijn om de hoogste titel te halen vind ik wel maximaal 10 jaar met gewone, acceptabele dagelijkse speeltijd. Dan kom ik uit op ongeveer 1 miljard credits i.p.v. 5 miljard.


    Sommigen zullen het niet belangrijk vinden, maar het is leuk om het hoogste doel enigszins te kunnen bereiken voor 'trouwe' spelers, waarom zit het anders in het spel?

  • Het rangensysteem is gebasseerd op ons Nederlandse rangensysteem.
    https://nl.wikipedia.org/wiki/…_de_Nederlandse_brandweer
    Vanaf 1 oktober 2011.


    Dat betekend dat wij 8 rangen te verdelen hebben binnen ons spel.


    Kijken we naar Duitsland waar men nou eenmaal vanuit de geschiedenis ranggeil is, heeft men 14 rangen te verdelen. Daar zit dus inderdaad een groot verschil in, en daar is het creditverloop dus ook een stuk geleidelijker.
    https://www.leitstellenspiel.de/level


    In Duitsland heb je uiteraard ook een aantal no-lifers er tussen zitten die op elk gewenste moment van de dag meldingen weg klikken als een soort verslaving, de grootste speler heeft 2,1 miljard, wat dus nog steeds geen 5 is.


    Wij hebben er voor gekozen bij de start van ons spel om de Nederlandse (nieuwe) rangen te nemen en dat levert dus inderdaad volgens jou een nadelig effect op.

  • Dat duurt wel een beetje heel lang

    Heel lang, vooral als je het zo verkeerd berekent.


    Het rangensysteem is prima. De beste speler zit bijna op de hoogste brandweerrang. Daarnaast moet niet iedereen zo erelid kunnen worden. Maar ben het er wel mee eens dat 5 miljard misschien een beetje veel is. Bij een gemiddelde van 500.000 per dag doe je er alsnog 27 jaar over.

  • Heel lang, vooral als je het zo verkeerd berekent.
    Het rangensysteem is prima. De beste speler zit bijna op de hoogste brandweerrang. Daarnaast moet niet iedereen zo erelid kunnen worden. Maar ben het er wel mee eens dat 5 miljard misschien een beetje veel is. Bij een gemiddelde van 500.000 per dag doe je er alsnog 27 jaar over.

    Zie het, Is als het goed is verbeterd

  • nou dan gaan we voor de super ere lid titel met de supertip voor de spelers die t beste eruit wilt halen.


    enne de supertip is:

    • als je 6 brw posten heb kan je al ruim 1 milj per dag binnenhalen, het gaat erom op de manier hoe je speel en wat je dagelijkse doelstellingen zijn, speel je basic moet je ook niet zeuren.
    • speel je realistisch zijn de aanrijtijden wat langer en kan je ook niet mee doen met de teaminzetten want die zijn er in het echt ook niet
    • Stuur wat extra wagens mee met de meldingen. Dan wordt de melding ook sneller opgelost
    • de realistiche tijd is een indicatie in tijd maar niet reeël met de echte realiteit. Zet je de meldingen op supersnel creeer je ook meer omzet.( en jah je krijgt het druk)
    • ohhh en vergeet niet het is een spel.....have fun met de tijd die je nog rest
  • Kort gezegd komt het erop neer dat als je een beetje standaard en/of realistisch wilt spelen je haast niet zoveel kan verdienen om de 5 miljard te bereiken in 10 jaar tijd.


    Als de beste speler van Duitsland 2,1 miljard heeft behaald in 4 jaar (zolang bestaat de Duitse variant) dan moet hij nu nog steeds zo keihard spelen om het in 10 jaar speeltijd te bereiken, en dan is hij een van de uitzonderingen die 'extreem' speelt. Iets waarvan ik zeg dat je het niet daaraan moet meten als benodigde prestatie (1,4 miljoen credits per dag).


    Ik vind het leuk om bij een spel zo goed als alles te kunnen uitspelen/bereiken, maar zoals het nu is ligt de grens zo hoog dat dit iets is wat ik niet ga bereiken, ook al zou ik 10 jaar elke dag spelen. Ik zou er serieus 30+ jaar over doen. Tenzij er nog updates ooit aankomen die het qua inkomsten kunnen veranderen maar daar ga ik niet vanuit. Gelukkig vind ik dat niet het ergste/belangrijkste en zal mijn focus liggen op de één na hoogste rang als 'uitgespeeld' nu, maar toch blijft het een beetje jammer. Deze topic was bedoeld om mensen hiervan bewust te maken dat deze titel een levenstaak is qua omvang en dat je je er niet op moet verkijken. Het is dan wel echt een 'exclusieve' titel.


    Overigens, de Nederlandse Meldkamerspel heeft veel minder titels dan de Duitse variant. Mochten jullie daar toch nog iets in willen gelijk trekken, dan zou ik willen voorstellen om Erelid onder te verdelen in meerdere titels (en ik over 10 jaar toch 'Erelid' kan worden :P):
    1 miljard = Bronzen Erelid
    2 miljard = Zilveren Erelid
    4 miljard = Gouden Erelid
    5 miljard = Platina Erelid

  • Overigens, de Nederlandse Meldkamerspel heeft veel minder titels dan de Duitse variant. Mochten jullie daar toch nog iets in willen gelijk trekken, dan zou ik willen voorstellen om Erelid onder te verdelen in meerdere titels (en ik over 10 jaar toch 'Erelid' kan worden :P):
    1 miljard = Bronzen Erelid
    2 miljard = Zilveren Erelid
    4 miljard = Gouden Erelid
    5 miljard = Platina Erelid

    geen eens zo slecht idee dit ;)

    Verzorgende IG in de wijk regio HSO (R'dam)


    IGN: Sh4d0wNL Team: VRR & HM & Buren Regio: 010

    1 team 1 taak VRR & HM & Buren

    "Niets doen, is altijd erger dan niet proberen."

  • goed idee :thumbsup: