[VB-018] Officieren

  • Middag ,


    Tot zover heeft iedereen de beschikking op OVD , HOVD , AGS voertuigen . Is het misschien een idee hier nog een aantal aan toe te voegen ?


    Denk hierbij aan ;


    CVD, HSB ,SOB ,WVD ,MPL


    Dit zou in mijn ogen ook wat realistischer zijn .


    Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden !


    Kyran

  • CvD zal er in de toekomst denk ik sowieso wel komen.
    De HSB, SOB en VL (of soms ook wel met de afkorting VvD/WVB) gaat @Timo641 over, ik weet niet in hoeverre hij deze 'nuttig' acht voor in het spel.
    Persoonlijk lijkt mij in ieder geval de voorlichter een goede toevoeging, maar dat is mijn mening.


    De MPL is een lastige, gezien niet alle regio's daar volgens mij meer mee werken.
    De meetploegen worden in dergelijke gevalen volgens mij aangestuurd door een (tweede) AGS.
    En andere regio's geven weer een andere benaming hieraan: CVE (Coördinator Verkenningseenheden (visie IBGS), waarbij dan de WvD/MP is vervangen door VEB (Verkenningseenheid Brandweer))


    Maar in ieder geval goede ideeën om over na te denken en mogelijk in te voeren


    Data

  • Voornamelijk wat @Data al een beetje aangeeft: weer verschillen tussen de diverse regio's. Je noemt bijvoorbeeld HSB en SOB, termen die ik niet overal voorbij zie komen. Als ik bijvoorbeeld naar Utrecht kijk hebben we hier zoal te maken met de Informatiemanager, Pelotonscommandant-Logistiek etc.


    Voorlichter vind ik zeker wel, net als Data, een nuttige toevoeging. We moeten alleen wel oppassen dat het voor spelers met niet veel brandweerervaring wel speelbaar blijft.


    CvD zie ik nog niet direct de functie van in het spel.


    MPL: eens met Data, komt ook voor als tweede AGS, in het spel daarmee niet mogelijk.



    Mijn advies zou zijn als je realistisch wil spelen: gebruik Dienstauto's en geef die door middel van een roepnaam een functie, vervolgens te alarmeren met "voertuiggroep". Zo heb ik het zelf ook gedaan ;) Voor de MPL biedt AGS een uitkomst.

  • LMPO is bovenstaand al genoemd, dat is namelijk de MPL (Leider Meetplanorganisatie = Meetplanleider).
    OvD-G zal wel volgen; we hebben nu namelijk van de andere disciplines al de OvD's dus dan zal die van de GHOR ook wel komen schat ik zo ^^


    Data