Politievoertuigen per Bureau

  • Even een vraag. Hoeveel politievoertuigen geeft een gemiddeld politieburau in Nederland? Ik probeer de inrichting van het wagenpark een beetje op real-life te basseren in het spel Meldkamerspel.


    Dan gaat het mij vooral om het aantal Noodhulpvoertuigen: dienstauto's en dienstbussen.
    Of iemand weet een site waarop ik dit ergens vermeld staat. Ik kan tot nu toe niet echt iets vinden op internet.
    Wat ik ook zat te denken is misschien dat sinds de "Nationale politie" de voertuigen niet meer echt aan een politiebureau gekoppeld worden.


    Ik weet dat er op een politiebureau in ieder geval meestal aanwezig is:
    - verschillende Noodhulp wagens
    - verschillende motoren
    - scooters
    - bikers
    - onopvallende surveillance politievoertuigen
    - recherche voertuig(en) politie
    - ezv

  • ik kan je bij zekerheid zeggen dat van dat lijstje wat jij zeg niet bij elk politiebureau aanwezig is ;)


    In regio gelderland-zuid hebben we maar een aantal bureaus waar dit echt wel allemaal staat voor de rest zijn het meer Aan woordenlijst toevoegen waar ze een arrestant tijdelijk kunnen overhoren en waar vaak hooguit maar 1 a 2 noodhulpwagens echt vast staan.


    Ik vermoed dat dit in meerder regio's het geval is dus lijkt het mij moeilijk om zomaar te zeggen dat bureaus zoveel noodhulp voertuigen heeft zoveel bikers enzovoort

  • ik kan je bij zekerheid zeggen dat van dat lijstje wat jij zeg niet bij elk politiebureau aanwezig is ;)
    In regio gelderland-zuid hebben we maar een aantal bureaus waar dit echt wel allemaal staat voor de rest zijn het meer Aan woordenlijst toevoegen waar ze een arrestant tijdelijk kunnen overhoren en waar vaak hooguit maar 1 a 2 noodhulpwagens echt vast staan.


    Ik vermoed dat dit in meerder regio's het geval is dus lijkt het mij moeilijk om zomaar te zeggen dat bureaus zoveel noodhulp voertuigen heeft zoveel bikers enzovoort

    Mee eens, hier zit zoveel verschil in dat het niet makkelijk is te zeggen wat het gemiddelde is. Het verschilt ook gigantisch per eenheid/basisteam, ga er maar vanuit dat op een gemiddeld bureau in de randstad een veelvoud staat van wat je kan vinden op een gemiddeld bureau in het noorden of het zuiden.


    Hier in het noorden heb je ook veel bureau's waar vaak maar 1 a 2 wagens staan, als er al wat staat.