[SOLVED] Lifeliner niet zichtbaar bij Alarmeren

  • Goede dag,


    Ik heb het volgende.


    Sinds gisteren avond word 1 van mijn MMT heli's de ene keer wel gezien en later helemaal niet.
    Als ik op het platform druk staat die gewoon daar en kan ik hem wel handmatig naar een melding sturen .
    Alleen als ik hem dan naar de melding stuur duurt het wel ongeveer 20 minuten voor die er is terwijl de melding er vlakbij is.


    Nou weet ik dat een ander uit het team waar ik inzit hier ook last van heeft sinds gisteren.


    Graag wil ik weten of meer mensen dit hebben en waar dit aan zou kunnen liggen.

  • Bedoel je dat de lifeliner niet gealarmeerd kan worden of dat de aanvliegtijd enorm lang is?


    Het klopt dat een lifeliner soms niet gealarmeerd kan worden, omdat deze dan te ver staat en deze buiten de lijst met voertuigen valt (check anders voor de zekerheid nog even wat de maximale range is voor voertuigen en die zo hoog mogelijk te zetten)


    Data

  • Ik bedoelde inderdaad de lifeliner.
    Maar ik bedoelde inderdaad dat die niet gealameerd kon worden via de uitruk regels terwijl die wel gewoon op beschikbaar staat.
    Handmatig wou wel en dan deed die er wel 20 min over terwijl de melding bv naast het platform was van de Lifeliner.



    Momenteel lijkt het erop dat het weer werkt.


    Ik heb te snel een conclusie getrokken hij werkt nog steeds niet goed.

  • Ik sluit mij helemaal aan bij Bluethunder.


    Ik heb hetzelfde probleem.


    Speelt trouwens ook bij mijn dienstbussen en de OVD-P


    Ik heb ze wel, en ook beschikbaar, maar via de uitrukregels kan ik ze (soms, regelmatig) niet op pad sturen en moet ik ze in mijn lijstje links onder handmatig op pad sturen en dan gaan ze wel.


    Reuze irritant dus als daar een oplossing voor is zou ik daar heel blij van worden.

  • Krijg je een melding boven je voertuigen in de trant van 'Het maximaal aantal voertuigen is bereikt'?
    Het is namelijk zo dat er een maximum aantal voertuigen is dat het spel laat zien, om zo laadtijd te beperken.
    Dan kan het zo zijn dat je MMT, OvD-P buiten die 'range' valt en dus niet in de lijst komt te staan, met als resultaat dat deze ook niet te selecteren is in de Alarm- en Uitrukregels...
    Zeker gezien de klacht zich soms wel voordoet en soms niet.


    Data

  • Krijg je een melding boven je voertuigen in de trant van 'Het maximaal aantal voertuigen is bereikt'?Het is namelijk zo dat er een maximum aantal voertuigen is dat het spel laat zien, om zo laadtijd te beperken.
    Dan kan het zo zijn dat je MMT, OvD-P buiten die 'range' valt en dus niet in de lijst komt te staan, met als resultaat dat deze ook niet te selecteren is in de Alarm- en Uitrukregels...
    Zeker gezien de klacht zich soms wel voordoet en soms niet.


    Data

    Ja dat staat er eigenlijk altijd.


    Dus als dat het probleem is dan is de vraag of het mogelijk is dat er niet gekeken wordt naar de range maar naar de voertuigen.


    En anders is denk ik de enige overige oplossing waarschijnlijk om voor de betreffende voertuigen een "voertuiggroep" aan te maken zodat ik toch redelijk vlot dan dat kan selecteren wat ik wil inzetten?


    Al is het volgende dan weer wel vreemd.
    Als ik een melding krijg en ik wil gaan selecteren krijg ik in dit voorbeeld het volgende scherm: (Screenshot_5)


    Terwijl als ik dan naar een UGS ga om daar te selecteren dan krijg ik ineens wel alle opties beschikbaar (zie Screenshot_6)

  • Ja dat staat er eigenlijk altijd.
    Dus als dat het probleem is dan is de vraag of het mogelijk is dat er niet gekeken wordt naar de range maar naar de voertuigen.


    En anders is denk ik de enige overige oplossing waarschijnlijk om voor de betreffende voertuigen een "voertuiggroep" aan te maken zodat ik toch redelijk vlot dan dat kan selecteren wat ik wil inzetten?

    Ja ik denk dat dat op dit moment de enige oplossing is...
    Misschien (is volgens mij nog niet over nagedacht) kan er in de toekomst iets op gevonden worden, maar tot die tijd is dit denk ik het beste alternatief :thumbup:


    Data