13-01-2017 Tankwagen

  • Voor de volledigheid:


    Onze bezoeken beginnen vanaf vandaag zijn vruchten af te werpen!
    Toen wij Brandweer Serooskerke bezochten hebben wij hun tankwagen uitvoerig bekeken, daarom is die nu in het spel beschikbaar!
    Te koop vanaf 8 posten en doet vergelijkbaar dienst als een slangenwagen.



    Vragen? Laat maar horen.

  • Het is misschien wel een heel ander voertuigen maar beiden verzorgen de watervoorziening en hebben daarom de zelfde functie in ons spel.

    Niet volledig akkoord ;-) .



    Ik weet niet hoe het in NL zit, maar bij bvb een olie of benzine spoor zal men in België snel een tankwagen meesturen.....


    Terwijl je bvb een slangenwagen een heel ander takenpakket heeft ( aanvoer of afvoer van grote hoeveelheid water ) / als ik bvb een tankwagen naar een 'straat onder water' stuur is het niet zo realistisch, terwijl een slangenwagen daar wel van pas komt ;-)

  • Niet volledig akkoord ;-) .


    Ik weet niet hoe het in NL zit, maar bij bvb een olie of benzine spoor zal men in België snel een tankwagen meesturen.....


    Terwijl je bvb een slangenwagen een heel ander takenpakket heeft ( aanvoer of afvoer van grote hoeveelheid water ) / als ik bvb een tankwagen naar een 'straat onder water' stuur is het niet zo realistisch, terwijl een slangenwagen daar wel van pas komt ;-)

    Bij een simpel olie of benzinespoort komt er in Nederland - als er überhaupt al brandweer komt - dacht ik gewoon 1 TS (en vroeger (of nu nogsteeds) had men daar speciale aanhangers voor)
    Maar het gaat @Woukaa om de functie 'Watertransport' die bij de SL en TW gelijk is, tuurlijk zijn het verschillende voertuigen (anders bestonden er geen 2 namen) maar de functie"watervoorziening" is wel gelijk.
    En, ik kan me geen incident bedenken waar een SL werd ingezet voor wateroverlast. Ja misschien bij het vuMC of dergelijke grote incidenten, maar het is niet een dagelijks iets dat er een SL wordt ingezet i.v.m. wateroverlast.


    Data

  • Bij een simpel olie of benzinespoort komt er in Nederland - als er überhaupt al brandweer komt - dacht ik gewoon 1 TS (en vroeger (of nu nogsteeds) had men daar speciale aanhangers voor)Maar het gaat @Woukaa om de functie 'Watertransport' die bij de SL en TW gelijk is, tuurlijk zijn het verschillende voertuigen (anders bestonden er geen 2 namen) maar de functie"watervoorziening" is wel gelijk.
    En, ik kan me geen incident bedenken waar een SL werd ingezet voor wateroverlast. Ja misschien bij het vuMC of dergelijke grote incidenten, maar het is niet een dagelijks iets dat er een SL wordt ingezet i.v.m. wateroverlast.


    Data

    Bij melding 'parkeergarage onder water' krijg ik nogthans regelmatig een SL dat ik moet sturen ;-)

  • Bij melding 'parkeergarage onder water' krijg ik nogthans regelmatig een SL dat ik moet sturen ;-)

    Klopt, maar dat zijn dan de grotere incidenten zoals ik al aangaf, niet een kelder, een woning en volgens mij ook niet bij een straat...
    Bij de kleinere incidenten is de SL ook niet nodig, omdat de TS genoeg LD slangen heeft voor het verpompen (hier wordt dan ook veel een HV gealarmeerd, een SL is uitzondering)


    In ieder geval weer back on-topic, in een ander topic (Alarm en Uitrukregels aanpassen voor de Haakarmbakken en normale voertuigen) is dit ook al aangegeven, samen met een aantal andere gewenste veranderingen...
    En ten slotte staat deze aanpassing ook nog op de To Do Lijst ;)
    Wordt vervolgd :thumbup:


    Data

  • Om het verhaal voor iedereen even compleet te maken wil ik toch graag even aangeven hoe het één en ander is bedacht.


    Vanzelfsprekend zijn een Slangenwagen en een Tankwagen andere voertuigen. Vanaf het begin hebben we ernaar gestreefd het spel speelbaar te maken voor realistisch spelende spelers in de verschillende brandweerregio's in Nederland.


    Nu hebben we in Nederland een probleem: niet alle regio's werken met dezelfde systemen voor watertransport, wat maar één oplossing mogelijk maakte: alle voertuigen voor watertransport op één hoop.


    Dit maakt het leuk en realistisch voor spelers in Drenthe, met bijvoorbeeld veel tankwagens, maar ook voor regio's als Noor-Oost Gelderland, waar veel Slangenwagens voorkomen. Dan hebben we ook nog de regio's die meer met Dompelpompen werken, noem maar op...



    Bijkomend nadeel inderdaad: meldingen wateroverlast. De keuze hiervoor is gebaseerd op het volgende: Sommige kelders zijn vrij aardig groot, pompen met alleen een TS duurt dan even, de inzet van een DPH is dan wel handig. Wil je realistisch spelen: selecteer dan gewoon een DPH of een voertuig dat realistisch is in jouw regio voor deze melding in plaats van een TW. Dit brengt minder problemen met zich mee dan onderscheid gaan maken tussen de diverse voertuigen in de inzetvoorstellen.


    Als laatste voor onze Belgische spelers: wij beseffen dat de TW meer ingezet wordt in België dan in Nederland. Echter kunnen we deze om de bovenstaande reden niet meer ter plaatse vragen. Voor realistische spelers simpel op te lossen door het voertuig gewoon mee te sturen naar de inzet.


    Vragen? Ga je gang.

  • nu was ik toevallig met de nieuwe aanbestedingen brandweervoertuigen foto's bezig voor België, dus ik kwam een mooie slangenwagen tegen, misschien is het wat om te gebruiken, als alternatief voor de tankwagen.


    Dit voertuig wordt zo nu en dan nog gebruikt. Als slangenwagen.