Extra accounts aanmaken

  • Hoi allemaal,


    Ik wil de pret niet bederven, maar het calt mij op dat er steeds meer accounts aangemaakt worden om extra grote inzetten te kunnen starten. Naar ik begreep hoeft een mail adres daarvoor niet eens geverifieerd te worden.
    Hierdoor krijg je een hoop fake accounts met fake mailadressen.
    IS het misschien een idee om mailadres verificatie toe te gaan passen om dit wat minder te maken???

  • Hoi allemaal,


    Ik wil de pret niet bederven, maar het calt mij op dat er steeds meer accounts aangemaakt worden om extra grote inzetten te kunnen starten. Naar ik begreep hoeft een mail adres daarvoor niet eens geverifieerd te worden.
    Hierdoor krijg je een hoop fake accounts met fake mailadressen.
    IS het misschien een idee om mailadres verificatie toe te gaan passen om dit wat minder te maken???

    Ik had t nog niet eerder gezien, maar als ik kijk bij de lijst met spelers staan pagina's 344 tot en met 449 (= 105 pagina's --> bijna 25% van het totaal aantal pagina's) vol met spelers die allemaal 0 Credits hebben verdient. Op elke pagina staan 20 spelers, dus dat zijn ongeveer 2100 spelers zonder verdiende credits...


    Natuurlijk zullen dit niet alleen maar fake accounts zijn, maar opvallend is het zeker wel.
    Als je vervolgens gaat kijken naar de namen die deze accounts hebben, kan ik me dit 'probleem' wel voorstellen...


    Ik weet niet of het makkelijk toe te passen is, zo'n e-mail verificatie.
    Anders zou dat wellicht wel een puntje zijn om in ieder geval over na te denken!


    Data

  • Voordat je hier onnodig veel tijd en energie insteekt. Het aanmaken van een mailadres is tegenwoordig zo gepiept. Tot een alias onder je bestaande account aan toe.
    Wel zou een verificatie mail drempelverhogend kunnen werken.


    Ik zou trouwens daarnaast dan ook een captcha laten invullen. Voorkomt gelijk dat zgn. bots accounts aan proberen te maken.


    Tot slot, zou het voor team (co-) admins wel handig zijn om een gedeelte van het IP-adres te zien. I.v.m. privacy zou ik dan bijv. enkel de twee laatste reeksen tonen. Dus bijv. x.x.49.108
    De kans dat iemand z'n IP-adres op hetzelfde eindigt is klein. Alternatief zou zijn dat je het systeem eruit laat spugen dat accounts hetzelfde IP gebruiken (verdient al schrijvend mijn voorkeur).

  • maar wat nu als er inderdaad mensen zijn met dubbele accounts en daar ook daadwerkelijk mee spelen dan snij je die mensen ook de lol van het spel af.

    Volgensmij is het hebben van meerdere accounts überhaupt niet toegestaan:


    In §3 Pflichten des Nutzers staat:

    Citaat van Meldkamerspel.com

    Das Erstellen und Führen mehrerer Accounts in derselben Spielwelt (Multi-Accounts) ist verboten. Solche Multi-Accounts können jederzeit, ohne Vorwarnung nach freiem Ermessen von SHPLAY gesperrt und gelöscht werden.


    Maar eerst kijken wat @Woukaa ervan vindt :D


    Groet, Data

    (Interne) Ondersteuning & Tooling - Team Meldkamerspel.com

    Bewerkt 2 tijdstippen, duren Data ().

  • Het maken van nep/meerdere/spam accounts is verboden.



    De maker van nep accounts kúnnen wij hard aanpakken, maar dat is tot op heden gelukkig nog niet gebeurt. Wanneer iemand een nep account tegen komt, dan sta je vrij dat ons te melden. Wij kunnen door middel van achtergrond informatie het bijbehorende hoofd-account vinden en permanent verwijderen uit dit spel. Geen gedoe over gekochte coins of speeltijd. Staat zoals beschreven in de regels.

  • Voordat je hier onnodig veel tijd en energie insteekt. Het aanmaken van een mailadres is tegenwoordig zo gepiept. Tot een alias onder je bestaande account aan toe.Wel zou een verificatie mail drempelverhogend kunnen werken.


    Ik zou trouwens daarnaast dan ook een captcha laten invullen. Voorkomt gelijk dat zgn. bots accounts aan proberen te maken.


    Tot slot, zou het voor team (co-) admins wel handig zijn om een gedeelte van het IP-adres te zien. I.v.m. privacy zou ik dan bijv. enkel de twee laatste reeksen tonen. Dus bijv. x.x.49.108
    De kans dat iemand z'n IP-adres op hetzelfde eindigt is klein. Alternatief zou zijn dat je het systeem eruit laat spugen dat accounts hetzelfde IP gebruiken (verdient al schrijvend mijn voorkeur).

    In verband met die IP's . Ik en mijn vriendin spelen ook. Dit van uit het zelfde huis, bijgevolg zelfde IP. Misschien hiermee toch oppassen.

  • De meerwaarde van het plaatsen van dit gesprek ontgaat mij even...


    Betreffende woordkeuze vind ik persoonlijk niet helemaal zo op dit forum thuis horen. Tenzij je natuurlijk een specifieke reden hebt dit hier te plaatsen?

  • dat was mijn reden, jullie zeggen zelf dat er opgetreden wordt, ik lever t bewijs wordt uitgescholden dat ik een graf K**** kan krijgen heb vorig jaar al meer dan 10 vrienden moeten wegbrengen naar t crematorium als gevolg van deze ziekte.
    Dus het raakt een emotionele gevoelige snaar, dus hoop dat jullie hier iets mee gaan doen.

  • dat was mijn reden, jullie zeggen zelf dat er opgetreden wordt, ik lever t bewijs wordt uitgescholden dat ik een graf K**** kan krijgen heb vorig jaar al meer dan 10 vrienden moeten wegbrengen naar t crematorium als gevolg van deze ziekte.
    Dus het raakt een emotionele gevoelige snaar, dus hoop dat jullie hier iets mee gaan doen.


    Begrijpelijk. Voor dergelijke zaken kan je beter een privé bericht sturen aan @Woukaa.

  • weet ik, en die is ook ingelicht ( doe ik overigens bij iedere illegale actie), maar verwacht hetzelfde antwoord als anders vandaar de plaatsing, het lijkt erop dat fake accounts juist nu wordt gepromoot. Spelers krijgen de vrije hand in fake account, blijkbaar.


    Had die speler vorig jaar al gemeld, en als ik andere teams mag geloven, moet t niet onbekend zijn.

  • Eens met account delete het lijkt wel of het gepromoot word.. tuurlijk als mensen zelfde huis/werk whatever delen krijg je dubbele ip's maar hoeveel fake accounts er aangemaakt worden om hoofd accounts te boosten..


    In de algemene regels staat dat een dubbel account niet mag.. vervolgens word hier gezegd dat het wel mag mits je in een ander team zit..


    Wat word er nou concreet aan gedaan om de fake accounts tegen te gaan? Admins kunnen ook weinig behalve verwijderen maarja moet je dan iedereen eerst scannen?

  • bij ons in het team hebben we de regel dat je per week minimaal 20.000 crediets moet verdienen. Elke week kijken we dit na. Mocht er na 3 weken niks of nauwelijks crediets zijn opgebouwd lig je uit het team. (mits je een goede reden heb dat je niet kan spelen) als hier een fake account tussen zit dan ligt hij zo weer uit het team. Misschien een idee voor andere teams

  • bij ons in het team hebben we de regel dat je per week minimaal 20.000 crediets moet verdienen. Elke week kijken we dit na. Mocht er na 3 weken niks of nauwelijks crediets zijn opgebouwd lig je uit het team. (mits je een goede reden heb dat je niet kan spelen) als hier een fake account tussen zit dan ligt hij zo weer uit het team. Misschien een idee voor andere teams

    Ja top idee.. vooral in een team met 200+ leden is dat echt haalbaar...