[FG-002] Herbezetting

  • Is er ook een mogelijkheid om een voertuig te laten verplaatsen


    Bijvoorbeeld voor een herbezetting als een bepaald gebied "leeg" is.


    OF juist als je weet dat er vanuit het team een grote melding wordt gemaakt in een gebied verweg dat je alvast een auto kunt sturen.

  • Ik het idee of het misschien niet handig zou zijn om een herbezettingsfunctie toe te voegen aan het spel, dat je een TS of een ander voertuig tijdelijk op een andere post kan stationeren totdat de TS van die post de melding waar hij mee bezig is heeft afgerond, ik heb bijvoorbeeld drie posten. Als dan de TS'en van Kazerne Ouddorp en kazerne Goedereede bezig zijn zou het handig zijn om dan de TS van Stellendam tijdelijk op kazerne Goedereede te stationeren omdat ik dan toch nog een goede aanrijdtijd heb naar zowel Ouddorp, Goedereede als stellendam.

  • Ik het idee of het misschien niet handig zou zijn om een herbezettingsfunctie toe te voegen aan het spel, dat je een TS of een ander voertuig tijdelijk op een andere post kan stationeren totdat de TS van die post de melding waar hij mee bezig is heeft afgerond, ik heb bijvoorbeeld drie posten. Als dan de TS'en van Kazerne Ouddorp en kazerne Goedereede bezig zijn zou het handig zijn om dan de TS van Stellendam tijdelijk op kazerne Goedereede te stationeren omdat ik dan toch nog een goede aanrijdtijd heb naar zowel Ouddorp, Goedereede als stellendam.

    Ik vind dit een heel goed idee!
    Dan moet er wel gekeken worden of er iets van een tijdslimiet aan gezet kan worden (technisch lastig denk ik)
    Anders krijg je dat als je een post hebt waar een uitbreiding €100.000 kost (post A) en een andere post waarbij deze €10.000 kost (post B), spelers gewoon een voertuig kopen op post B en 'm "permanent" stallen op post A.


    Groet, Data

  • Ik vind dit een heel goed idee!Dan moet er wel gekeken worden of er iets van een tijdslimiet aan gezet kan worden (technisch lastig denk ik)
    Anders krijg je dat als je een post hebt waar een uitbreiding €100.000 kost (post A) en een andere post waarbij deze €10.000 kost (post B), spelers gewoon een voertuig kopen op post B en 'm "permanent" stallen op post A.


    Groet, Data

    Op zich makkelijk op te lossen. Als ik nu een voertuig wil verplaatsen naar een andere post, moet ik daar ook gewoon een vrije standplaats voor hebben. Met een herbezettingsfunctie zou je dit principe aan kunnen houden.

  • Op zich makkelijk op te lossen. Als ik nu een voertuig wil verplaatsen naar een andere post, moet ik daar ook gewoon een vrije standplaats voor hebben. Met een herbezettingsfunctie zou je dit principe aan kunnen houden.

    Lijkt mij inderdaad ook een goed idee. De post waar de herbezetting plaats zal vinden moet dan gewoon een vrije standplaats hebben. Je zou zeggen dat dit niet lastig te realiseren zou moeten zijn.

  • Wel een goed idee. Ik wil mijn posten zo realistisch mogelijk houden, dus enkel wat er in het echt ook is, heb ik op een bepaalde post. Echter zijn er hier wel wat kleine posten, waarbij herbezetting uit een andere post dan wel fijn zou zijn, om niet gelijk aanrijtijden van meer dan een kwartier te krijgen.

  • Ik snap het idee van herbezetting, maar van mij hoeft het niet. In het spel duren incidenten maximaal een kwartier, in werkelijkheid kan het uren duren. Heeft het een toegevoegde waarde als een voertuig 10 minuten moet rijden voor een herbezetting, als het incident 5 minuten later opgelost is?

  • Ik snap het idee van herbezetting, maar van mij hoeft het niet. In het spel duren incidenten maximaal een kwartier, in werkelijkheid kan het uren duren. Heeft het een toegevoegde waarde als een voertuig 10 minuten moet rijden voor een herbezetting, als het incident 5 minuten later opgelost is?

    Ik denk persoonlijk dat ik deze functie vooral ga gebruiken tijdens teaminzetten. Deze duren namelijk bij ons in het team meer dan 2 uur, dus heeft het wél een toegevoegde waarde...


    Groet, Data

  • Eerlijk gezegd denk ik niet dat ik deze functie zal gebruiken, heb eigenlijk totaal geen last van lange rijtijden ( en ja ik bouw realistisch)
    Bovendien zit ik er ook niet op te wachten om dan een extra plaats er voor aan te schaffen als dat zou moeten.
    Ook het herbezetten zie ik eigenlijk wel eens gebeuren bij grote incidenten (GRIP situaties) en niet bij de kleineren meldingen.


    Maar ik ben benieuwd hoe het uitgewerkt zal worden :)

  • In onze regio wordt er niet meer herbezet. Als je voor voldoende personeel zorgt in je kazerne is het denk ik ook niet nodig om te gaan herbezetten. Ook ik zit er niet echt op te wachten om al mijn posten te moeten uitbreiden met een plek voor herbezetting> Dan nog de vraag of de post die komt herbezetten zijn eigen voertuig meeneemt of moet je die dan ook weer aanschaffen in de dan te herbezetten kazerne. Moet je dan weer een extra voertuig kopen in de post welke gaat herbezetten op andere post omdat deze dan ook hun uitrukken kunnen doen...


    ;)

  • Eerlijk gezegd denk ik niet dat ik deze functie zal gebruiken, heb eigenlijk totaal geen last van lange rijtijden ( en ja ik bouw realistisch)
    Bovendien zit ik er ook niet op te wachten om dan een extra plaats er voor aan te schaffen als dat zou moeten.
    Ook het herbezetten zie ik eigenlijk wel eens gebeuren bij grote incidenten (GRIP situaties) en niet bij de kleineren meldingen.


    Maar ik ben benieuwd hoe het uitgewerkt zal worden :)

    Hoe spelers de herbezetting zelf invullen maakt niet uit.
    Ik denk dat bijna niemand bij elke vuilnisbrand gaat herbezetten, maar dat is dan volledig aan hunzelf.
    Ik heb ook geen last van lange aanrijtijden hoor (bouw ook realistisch), maar misschien anderen wel.



    In onze regio wordt er niet meer herbezet. Als je voor voldoende personeel zorgt in je kazerne is het denk ik ook niet nodig om te gaan herbezetten. Ook ik zit er niet echt op te wachten om al mijn posten te moeten uitbreiden met een plek voor herbezetting> Dan nog de vraag of de post die komt herbezetten zijn eigen voertuig meeneemt of moet je die dan ook weer aanschaffen in de dan te herbezetten kazerne. Moet je dan weer een extra voertuig kopen in de post welke gaat herbezetten op andere post omdat deze dan ook hun uitrukken kunnen doen...


    ;)

    Ik begrijp niet wat je bedoeld met 'Voldoende personeel hebben, zodat je niet hoeft te herbezetten'.
    Volgensmij gaan spelers herbezetten met voertuigen en niet met personeel, of zie ik dit nu verkeerd?


    Bij herbezetting neemt de post die gaat herbezetten volgensmij gewoon het voertuig mee.
    Als je een nieuw voertuig zou moeten aanschaffen op de post die herbezet moet worden, kan dat nu toch ook al gewoon?


    Voorbeeldje:
    Post A heeft 1 Tankautospuit
    Post B heeft 3 Tankautospuiten
    Tankautospuit van Post A wordt opgeroepen naar een melding, waardoor er in zijn dekkingsgebied geen Tankautospuiten meer zijn.
    Vervolgens gaat 1 van de Tankautospuiten van Post B herbezetten op Post A, zodat er in geval van een melding toch een Tankautospuit dichtbij staat (kortere aanrijtijd (<8 minuten))...


    Ik denk dat het zoiets wordt...


    Groet, Data

  • Om te beginnen bij het punt van Kevej. Dat jij zegt dat je de functie niet gaat gebruiken, wil niet gelijk zeggen dat de functie gelijk maar niet meer ingevoerd hoeft te worden. Ik zou zo'n functie wenselijk vinden omdat ik dan een ts van post A op post B kan herbezetten zodat de aanrijdtijden naar de omliggende gebieden een beetje gelijk blijven en aangezien het bij ons in de regio vaak voorkomt voegt het naar mijn mening wel degelijk realistische waarde toe. Hoe en wanneer spelers de herbezettingsfunctie gebruiken, dat ligt aan je eigen speelstijl. Om op het punt van brandje terug te komen: Bij herbezetten neem zoals data zegt de post die gaat herbezetten gewoon hun eigen voertuig mee.


    Het voorbeeld wat Data geeft is trouwens een goede beschrijving van wat ik in gedachten had bij de herbezettingsfunctie

  • bij een restdekking wordt inderdaad van de kazerne die restdekking moet geven een wagenmee genomen.
    hier heb ik een voorbeeld van.



    20:35:39 04-03-16 melding GRAAG OPKOMEN VOOR RESTDEKKING
    regio 06 NOG Oost-Nederland (Noord- en Oost-Gelderland)
    eenheden 0804963 Bevelvoerders Harderwijk
    0804965 Lichtkrant Kazerne Harderwijk
    0804967 Blusgroep-2 Harderwijk
    0804990 Monitor Harderwijk
    0806240 Monitor Brandweer Noord- en Oost-Gelderland
    0806801 Tankautospuit-06-7231 Harderwijk


    dit was doen voor een zeer grote brand in putten noord en oost gelderland.


    toen mocht brandweer harderwijk herbezetting op kazerne van brandweer ermelo

  • Wanneer het komt is nooit een uitspraak over te doen. We weten namelijk niet wanneer Sebastian precies tijd heeft en hoeveel.


    En gezien @Timo641 heeft aangegeven dat het een goed idee is, denk ik dat deze optie (mits zijn mening niet veranderd is) uiteindelijk ergens wel ingevoerd wordt...


    Data

  • Lijkt me inderdaad een mooie functie!


    Heb er even over nagedacht hoe dat kan werken en heb even een voorstel uitgewerkt:
    [Blockierte Grafik: http://img.em-upload.de/images/2018/01/24/d9d20cdf4fea3ce427e3abea23104dbb.png]


    Het kazernescherm laat je zien hoeveel vrij plekken er op de kazerne zijn. [In het voorbeeld 0]
    Als je nu op Herbezetten klikt krijg je hetzelfde scherm als op een UGS, alleen kun je hier maar zoveel voertuigen selecteren als dat er vrije plaatsen zijn op de kazerne. Dus als er twee voertuigen langdurig weg zijn kun je twee tijdelijke voertuigen uitkiezen.
    Deze voertuigen worden dan naar de kazerne[in dit geval Hoofddorp] gestuurd.
    Als de eigen voertuigen van de kazerne status 4, beschikbaar en terug naar de kazerne gaan zullen de opgeroepen voertuigen weer terug gaan naar hun eigen kazerne.


    Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.

    Mvg,


    MPR


    Team Meldkamerspel.com


    Bèta-Tester LSS-Manager voor Meldkamerspel

    Bewerkt eens, duren MPR ().

  • Misschien ook iets dergelijks uitbreiden naar Uitrukvoorstellen, zodat je vanaf daar het zelfde kan uitvoeren?