Slangenhaakarmbak wordt niet Geaccepteerd

  • Hallo.


    Ik ontving een melding Natuurbrand, hier wordt onder andere gevraagd Benodigde voertuigen: 1 Slangenwagen, tankwagen of gelijkwaardige haakarmbak.


    Nu heb ik een haakarmbak gestuurd, maar wordt niet geaccepteerd. Hij wil alsnog een slangenwagen.
    Hieronder een afbeelding van de melding. :!:

  • misschien een stomme vraag maar er zat toch wel een watertransport bak op?
    want als je alleen een haakarmbak stuur klopt het dan blijft die vragen om slangwagen maar anders niet bij mij

  • Hallo.


    Ik ontving een melding Natuurbrand, hier wordt onder andere gevraagd Benodigde voertuigen: 1 Slangenwagen, tankwagen of gelijkwaardige haakarmbak.


    Nu heb ik een haakarmbak gestuurd, maar wordt niet geaccepteerd. Hij wil alsnog een slangenwagen.
    Hieronder een afbeelding van de melding. :!:

    Weet je nog hoeveel tankautospuiten je ervoor nodig had, zodat we weten welke van de 6 varianten natuurbrand je had???


    Alleen de 3 kleine meldingen (dus die met 1, 4 of 8 brandweerposten), hebben 1 SL nodig.
    Die daarna komen (dus: 10, 12, 14 brandweerposten) hebben respectievelijk 2, 2 en 3 slangenwagens nodig...


    Het kan dus zijn dat je een van die grotere meldingen had, en dus 2-3 slangenwagens moest sturen, maar dat niet door had en er dus 1 te weinig stuurde.
    Vandaar de eerste vraag of je nog weet hoeveel TS'en je nodig had, zodat we weten welke melding je had en wat het aantal benodigde SL's was...


    Groet, Data

  • Ik lees net dat stukje van Fernando over een waterbak. huh !! Zie die nergens, kan hem ook nergens vinden.


    Waar vindt ik die dan

    Wat voor bak had je dan op je HA staan??


    Je hebt nu de volgende bakken in het spel:

    • ABH --> Adembeschermingshaakarmbak; Deze is te gebruiken als vervanger voor de AB
    • WTH --> Watertransporthaakarmbak: Deze is te gebruiken als vervanger voor de SL


    Je vindt beide bakken op de 'Haakarmbakken markt':


    Kazerne --> Voertuigenmarkt --> Haakarmbakken
    Let op dat het tabje 'Haakarmbakken' alleen zichtbaar is bij posten waarop je een haakarmbak standplaats hebt uitgebreid...


    Groet, Data

  • Weet niet of ik verkeerd kijk maar zie niets over bakken, wel parkeerplaats uitbreidingen haakarmbak, moet ik die waarschijnlijk eerst doen. En de haakarmauto heeft gewoon een parkeerplaats in de kazerne


    gr,
    Fred

  • Om een HA combinatie te gebruiken moet je het volgende doen:


    Aanschaffen
    1. Breidt je parkeerplaatsen uit en koop een Haakarmvoertuig
    2. Leidt personeel op voor het Haakarmvoertuig (Brandweerchauffeur zwaar)




    3. Ga op je kazerne naar het tabje Uitbouwen (naast het table 'Voertuigen), waar je ook je kazerne kan uitbreiden tot ambulancestandplaats
    4. Je ziet nu 4x 'Haakarmbak parkeerplaats' staan. Kies één van die parkeerplaatsen en breidt hem uit
    5. Wacht 7 dagen (zolang duurt het uitbreiden) of klik op versnellen




    6. Als de bouw van een haakarmbak parkeerplaats is afgerond, verschijnt er in je 'Voertuigmarkt' een extra tabje met haakarmbakken
    7. Koop de gewenste haakarmbak: ABH (Adembescherming) of WTH (Watertransport)


    Alarmeren
    1. Ga naar een melding toe waar je de haakarmcombinatie naartoe wilt alarmeren
    2. Alarmeer de haakarmbak, niet het haakarmvoertuig zelf...


    Als je een haakarmvoertuig alarmeert (dus echt het voertuig zelf), gaat deze zonder bak (dus helemaal leeg) naar het incident. Het voertuig heeft dan totaal geen toegevoegde waarde, behalve dat er extra bemanning ter plaatse is...


    Als je een haakarmbak alarmeert (dus alleen de bak selecteert, het voertuig hoef je niet te selecteren), zal het spel een vrij haakarmvoertuig van de post waarop de geselecteerde bak staat automatisch mee alarmeren.


    Voorbeeldje:
    Stel: Je alarmeert een ABH, dan alarmeert het spel automatisch een vrij haakarmvoertuig van die post. Een bak kan niet worden vervoerd door een HA van een andere post/kazerne...


    Stel: Je alarmeert een HA voertuig, dan zal alleen dat HA voertuig worden gealarmeerd. Het zal dan geen bak meenemen. Zoals hierboven beschreven heb je er dat niks aan, behalve extra bemanning op een incident...


    Ik denk dat je stappen 1 & 2 hebt gedaan, maar stappen 3 t/m 7 bent vergeten...


    Groet, Data

    (Interne) Ondersteuning & Tooling - Team Meldkamerspel.com

    Bewerkt 7 tijdstippen, duren Data ().

  • Dat vind ik op zich wel jammer.

    Ik dacht dat het in de toekomst mogelijk zou worden om zelf een HA te selecteren die je bak moet gaan vervoeren.
    Daarbij zou het dan dus ook mogelijk worden om een HA van een andere post te kiezen...


    Misschien dat het inmiddels veranderd is, maar dit is hoe ik dacht dat het eruit zou gaan zien... (Wellicht kan @Woukaa er meer over vertellen)


    Groet, Data

  • in noord en oost gelderland hebben harderwijk zutphen en apeldoorn winterswijk 2 ha's


    Die hebben dan simpelweg ook meer dan twee haakarmbakken...


    Dus dan kan je wel 2 HA's hebben, maar als je meer bakken hebt, zal je toch iets moeten doen als je de bakken inzetbaar wilt houden.

  • de ha gaat naar dat de bak is afgezet weer naar de kazerne

    Nee, niet altijd...


    Het zou knap zijn dat ie een DPH/SLH ergens gewoon neerzet en dat er dan 2,5 km aan slangen ligt...
    De opbouwtijd van een WTS2500 is namelijk 40 minuten.
    Dat zijn 40 minuten waarin de HA al rijdend alle slangen neerlegt en dus niet terug kan naar de post om een andere bak te halen...
    In het spel hebben we daar tot nu toe nog geen "last" van, maar in het echt is het wel zo


    Een groot aantal andere bakken (zoals GSH, TWH, HVH, COH) kan ie idd wel gewoon neerzetten en weer weggaan. Daar heb je gelijk in! :thumbsup:


    Groet, Data