LSS Manager Meldkamerspel.com

  • Sinds kort loop ik tegen wat kleine probleempjes aan. Niets ernstigs, maar vroeg me af of men dit nog gaat verhelpen in deze of de nieuwe(v3) versie.


    Bug 1: Statuskleuren kloppen niet meer.


    dit zijn de nieuwe volgens de FB-pagina:



    Alleen de kleuren in de LSS-menu's zijn nog niet aangepast aan deze nieuwe statussen. Status 5, vrij op post knippert nu constant.


    Bug 2:


    Sinds de UI-update is er een grijs vlak bovenin het scherm. daarnaast overlappen de logo's en zijn de meldingiconen nog minder zichtbaar dan eerst. (zie bijlage)


    Zoals aangegeven, Ik weet dat er aan een nieuwe versie wordt gewerkt. Ik wil daarom deze bugs vooral aangeven zodat ze kunnen worden meegenomen in het nieuwe ontwerp of een 'snelle' tussentijdse update.


    m.v.g.


    MPR

  • Zelfde problemen als de vorige schrijver. Bij refreshen van de browser wordt LLS uitgeschakeld en ben je de gemaakte instellingen ook kwijt.
    Dit alles nadat deze weet enkele pictogrammen zijn gewijzigd. Is er al zicht dat dit alles herstelt gaat worden?

  • LSS is momenteel gedeactiveerd. Dit heeft te maken met het feit dat V2(huidige versie) Na de updates van de afgelopen dagen te veel fouten/buggs bevatte. Momenteel wordt er aan V3 gewerkt waarbij de fouten zullen worden opgelost. Tot die tijd hebben de makers besloten het script niet langer beschikbaar te stellen.

  • Ik ben wel benieuwd naar die V3 hiervan, maar een vraagje: Is dit puur 'layout' of kan het in sommige opzichten ook bepaalde problemen in de traditionele layout oplossen? (Bij teveel activiteiten begint hij soms een beetje te hangen bij mij).

  • test momenteel de algemene script voor de lss, weliswaar de zoekfunctie in de chat is super en maakt het een stuk makkelijker om naar een stukje text van 3 dagen geleden te zoeken bij wijze van spreken. weet niet of deze scripts ook voor de v3 beschikbaar komt maar het ziet er uitmuntend uit. Echter deze is alleen in nachtmodus, wie weet wat er nog komen gaat , maar de kleurverhouding zijn stukken beter dan voorheen.

  • English
    NEWS:


    I will release the lss-manager-v3 (LSSM v3) around end of may. But in some days i will also start a beta test with some users. For meldkamerspel i'd also need some guys testing it out - the template / how and when to apply for the beta will be posted soon.


    The LSSM will have more than just layouts, it's also giving you features like: keyboardshorts cuts for the 'alert mask', station planing, compact mission list (show all/hide all or hide single ones), chat popup/notification, missionhelper which tells you what units you need, a clock within the map, displaying fms5/important radio calls within the map, tool to rename all your vehicles with tags like "{station} / {unit} / number", dashboard page with statistics (how many vehicles you have, also a split view for each organisation), a search which lets you search for specific calls (others will be not displayed) and many more.


    Basically everything from the v2 and more.


    WHAT HAS TO BE DONE:
    - some more Layouts
    - Vehicle rename function
    - performance tweaking
    - code review
    - new design styles
    - keyboard alerting with own keys
    - translating into dutch


    Even if we won't finish all this, we would still release it and give more updates in future.


    Nederlands
    NIEUWS:


    Ik zal rond eind mei de nieuwste versie lss-manager-v3 (LSSM v3) releasen. Maar over een paar dagen zal ik al wel beginnen met bèta tests met geselecteerde spelers. Ook voor meldkamerspel heb ik nog wat mensen nodig die het willen testen. Hoe en wanneer jullie je kunnen aanmelden voor onze bèta zal ik hier binnenkort posten.


    De LSSM heeft meer dan alleen layouts, het biedt ook functies zoals: Toetsenbord snelkoppelingen voor het alarmeringsscherm, posten planning, compacte incidentenlijst (alles weergeven, alles verbergen of sommige meldingen verbergen), chat popup/notifications, incidenthelper die verteld welke voertuigen je nodig hebt, een klok in het spel, geef spraakaanvragen ook op de kaart weer, tool om alle voertuig en postnamen aan te passen met tags zoals "{post} / {afdeling} / nummer", dashboard pagina waar alle statistieken staan (hoeveel voertuigen je hebt, ook een overzicht van elke organisatie), zoekfunctie voor specifieke incidenten en nog veel meer.


    In principe alles van v2 maar dan meer.


    WAT NOG GEDAAN MOET WORDEN:
    - nog meer layouts
    - Voertuig hernoem functie
    - performance tweaking
    - code review
    - Nieuwe ontwerpen
    - toetsenbord alarmeren met je eigen toetsen
    - vertalen in Nederlands


    Zelfs als we het niet allemaal afronden zullen we de mods wel uitbrengen en zullen er updates in de toekomst komen met meer.



    layout-01
    [Blockierte Grafik: https://i.imgur.com/wtInf7E.jpg]


    layout-02
    [Blockierte Grafik: https://i.imgur.com/2DZRrDO.jpg]


    layout-03
    [Blockierte Grafik: https://i.imgur.com/bSWUbpt.jpg]

  • news:


    english
    new function!


    i used the map search to do my own stuff (i am only using that search field because i am still developing it) - it gives you the possibility to search your missionlist for specific missions. The ones you've searched for will be shown - any other will be hidden. On the left there are some buttons, so that you can switch the missions within the alert mask. The button list can be disabled using the blue eye above it - on top of the eye you'll see what you've searched for.


    Any suggestions?


    Nederlands
    Nieuwe functie!


    Ik heb de zoekfunctie van de kaart gebruikt voor eigen doeleinde (Ik gebruik het tijdelijk voor eigen doeleinden omdat ik het nog aan het ontwikkelen ben). Het geeft jullie de mogelijkheid te zoeken in bijvoorbeeld de inzetlijst naar een specifieke melding. Alleen diegene waar je naar zocht zullen dan weergegeven worden, de andere zullen worden verborgen. Aan de linkerkant zijn knoppen te vinden, zodat je kunt wisselen tussen de meldingen in het alarmeringsscherm. De lijst kan worden uitgezet me de blauwe oog knop er boven, en daarboven zie je waar je voor gezocht hebt.


    Vragen?


    [Blockierte Grafik: https://i.imgur.com/t2r1qCJ.png]

  • We are really working almost 24/7 now - yesterday we've finished 3 more functions:


    This allows you to share your mission instantly from the mission list.
    [Blockierte Grafik: https://i.imgur.com/vECpneJ.png]


    Chat/Mission/Radio notification badges (limited to the layout-01 plugin, or any plugin which needs that menu on the right).
    The badges display unread messages and new missions since you've visited the mission or chat window.
    [Blockierte Grafik: https://i.imgur.com/5v4RH8P.png]



    Last but not least: rename vehicles.
    Only available in the call center/responding poing (not sure how that's called -> your meldkamer :D) - let's you bulk rename your vehicles. You can use tags like id (enters vehicle id), old(old name), vehicletype, stationname in combination with your own text. (ignore that {old} in the screenshot, seems that there is a bug)


    example:


    {id} / {vehicleType} / {stationName}
    or
    {id} :D {vehicleType} :D {stationName}
    or
    --- {vehicleType}---
    or what ever you can think off, if you want some more tags to be added, let us know!
    [Blockierte Grafik: https://i.imgur.com/EiPyMKr.png]