Infrabel

• Na het toevoegen van de laatste update ivm spoorongevallen; in België doet infrabel dit.

Ik heb een beetje opzoekingswerk gedaan;

Infrabel wil logistieke centra om sneller te kunnen ingrijpen
    Infrabel heeft in het Belgische Kortrijk het Logistiek Centrum Infrastructuur geopend. Alle technische diensten van Infrabel in Kortrijk komen daar nu samen.…
    www.spoorpro.nl

Infrabel speekt zelf over 22 LCI's van waaruit ze kunnen inkrijgen bij incidenten op en rond het spoor.

https://rampenmanagement.be/nieuws/eindwer…ct-kurt-boonen/ hier vond ik een eindwerk rond de taak 'Leader-NMBS' wat in het spel overeenkomt met "OvD-ICB" (opgelet er bestaat ook een Leader-Infrabel die ook een coördinerende functie opneemt.

In het eindwerk zie je de volgende uitvalsbasissen voor de Leader NMBS : Antwerpen, Leuven, Hasselt, Mechelen, Brugge, Gent, Kortrijk, Denderleeuw, Brussel Zuid, Brussel Noord, Namen, Luik, Bergen, Ottignies, Charleroi, Aarlen, Libramont, Doornik.

Verder staat er ook een hersporingstrein te Schaarbeek.

In het spel kun je in een brandweerkazerne ook personeel kopen om de bovenaarding te aarden.

Dit is in België anders, hier zorgt Infrabel voor het veilig stellen van de spoorwegen en bovenleiding. In principe hebben de hulpdiensten geen toegang tot wanneer Infrabel deze veilig geeft.

Als er nog mensen over info beschikken kunnen we het samengooien :)

Content Expert België - Team Meldkamerspel.com

• Niet van NMBS of Infrabel, maar wel relevant: in België zijn er naar mijn weten momenteel 3 rail-autopompen (los van alle discussie over kosten/baten en de operationaliteit):

- Zaventem (Zone VBR-West, roepnummer P30)

- Brussel-Héliport (Zone DBDMH, roepnummer S12)

- Liège (ik dacht Grivegnée?) (Zone IILE-SRI, roepnummer PR201)

In Luik is er ook een tram-voertuig met materiaal voor incidenten met trams, niet met treinen.

• Niet van NMBS of Infrabel, maar wel relevant: in België zijn er naar mijn weten momenteel 3 rail-autopompen (los van alle discussie over kosten/baten en de operationaliteit):

- Zaventem (Zone VBR-West, roepnummer P30)

- Brussel-Héliport (Zone DBDMH, roepnummer S12)

- Liège (ik dacht Grivegnée?) (Zone IILE-SRI, roepnummer PR201)

In Luik is er ook een tram-voertuig met materiaal voor incidenten met trams, niet met treinen.

1 van de 2 voertuigen in het Brusselse was buiten gebruik dacht ik eens gehoord te hebben.

Het voertuig in de Provincie Luik staat bij post Plateau;

Content Expert België - Team Meldkamerspel.com