Springbemanning toestaan

• Kan er gekeken worden of het technisch mogelijk is om personeel aan meer dan één voertuig te koppelen? Zo kan er springbemanning worden gerealiseerd.

Als voorbeeld, de duikkazerne's in Rotterdam werken als volgt:
    - 6 man springbemanning TS/WO
    - 2 man springbemanning HW/WOV

In MKS is dit nu technisch niet mogelijk indien je meer dan 2 voertuigen hebt op een post met springbemanning. Als ik het personeel van de TS, WO, HW, en WOV zou loskoppelen, kan het zijn dat er duikers meerijden op de HW of WOV, en dan kan de WO niet meer uitrukken.

Zo zijn er nog wel vele andere voorbeelden waarbij er meerdere voertuigen op een post werken met springbemanning, dus lijkt dit me een waardevolle en realistische toevoeging aan het spel.

Brandweerduiker VRR | Vrijwilliger VRZHZ | BOA/Toezichthouder

• Wat is het nut ervan?
    Misschien speel ik het spel verkeerd maar ik heb nooit deze behoefte gevoeld. Misschien komt het ook dat ik het niet begrijp.

Als er een WO wordt gevraagd dan kunnen die mensen toch ook niet in een HW of TS ter plekke zijn (realiteit)

*** Eigenaar van team MKS Ard ***
    (mijn spelnaam is Ard1970 kan dit nog niet aanpassen op het forum)

• Ja het is een spelletje, maar het koppelen van personen aan meerdere voertuigen in plaats van nu 1 voertuig vind ik nog niet zo'n heel slecht idee eigenlijk.

Als voertuig A dan ergens staat, voertuig B elders nodig is, dan heb je niet je personeel beschikbaar, moet je alsnog wachten, zoals het nu is, is het prima

• Misschien mis ik iets, maar wat doet een springbemanning bij de brandweer? (omdat er gesproken wordt over TS en WO ga ik ervan uit dat hier de brandweer bedoeld wordt)

• Bij de EOD kan het de groep die de ontdekte explosieven laat springen (gecontroleerd ontploffen)
    • Als het mensen zijn die overspringen naar een schip ("enteren"), dan hoort dat bij de Kustwacht.

Maar ik kan me niet voorstellen welke brandweermensen springen.

• Misschien mis ik iets, maar wat doet een springbemanning bij de brandweer? (omdat er gesproken wordt over TS en WO ga ik ervan uit dat hier de brandweer bedoeld wordt)

• Bij de EOD kan het de groep die de ontdekte explosieven laat springen (gecontroleerd ontploffen)
    • Als het mensen zijn die overspringen naar een schip ("enteren"), dan hoort dat bij de Kustwacht.

Maar ik kan me niet voorstellen welke brandweermensen springen.

Springbemanning zie je vaak op beroepsposten. Die hebben per dienst vaak een bepaald aantal mensen aanwezig op de post. Om alle voertuigen te kunnen bemannen hebben de aanwezige mensen dan dubbele rollen. Zo kan een BV van de tankautospuit ook optreden als Bedienaar van de HW of chauffeur van de HV en HA. Het voertuig waar deze persoon in eerste instantie dan als BV op zit is dan buiten dienst en zo omgekeerd. Dat bedoelt men met springbemanning.

• Gek gezegd voor de mensen die dit willen, als je niemand toewijst aan een wagen dan heb je dat de duikers die in een WO zitten dan bijvoorbeeld in een HW. Dat is dan wat je wil bereiken of snap ik het niet?

• Gek gezegd voor de mensen die dit willen, als je niemand toewijst aan een wagen dan heb je dat de duikers die in een WO zitten dan bijvoorbeeld in een HW. Dat is dan wat je wil bereiken of snap ik het niet?

Dit gaat specifiek om posten die meer dan 1 "springploeg" hebben, bijvoorbeeld kazernes die een TS, een HW, een waterwagen én een WO hebben. Vaak zie je dan dat de bemanning van de TS op de WO springt en de bemanning van de HW springt tussen de HW en de waterwagen. (of; de WO gaat de deur uit en met de beide ploegen maak je weer TS4.)

Volgens mij wordt dit technisch gezien vrij lastig, omdat er door het hele land verschillende springconstructies bestaan. Dan zou je per persoon moeten kunnen inregelen in welke volgorde van voertuigen deze springt.

Persoonlijk; ik leid gewoon personeel op zodat ik genoeg heb voor alle voertuigen, ik vind niets zo irritant als de melding "Voertuig x kan niet uitrukken wegens te weinig personeel"

• Dit gaat specifiek om posten die meer dan 1 "springploeg" hebben, bijvoorbeeld kazernes die een TS, een HW, een waterwagen én een WO hebben. Vaak zie je dan dat de bemanning van de TS op de WO springt en de bemanning van de HW springt tussen de HW en de waterwagen. (of; de WO gaat de deur uit en met de beide ploegen maak je weer TS4.)

Volgens mij wordt dit technisch gezien vrij lastig, omdat er door het hele land verschillende springconstructies bestaan. Dan zou je per persoon moeten kunnen inregelen in welke volgorde van voertuigen deze springt.

Persoonlijk; ik leid gewoon personeel op zodat ik genoeg heb voor alle voertuigen, ik vind niets zo irritant als de melding "Voertuig x kan niet uitrukken wegens te weinig personeel"

Ik zie het probleem wat men wil benoemen nog steeds niet en dat zal wel mijn probleem zijn. Wat is het voordeel dan om ze aan beide wagens te koppelen? Want als ze in de ene wagen zitten, dan kan de andere niet rijden. Of je ze nu aan twee wagens kan koppelen of niet.

Ik ben het met je eens dat ik gewoon opleid wat er nodig is en dan is het gevolg misschien wel dat een kazerne meer personeel heeft dan in werkelijkheid maar dat probleem is denk ik niet op te lossen.

• Ik zie het probleem wat men wil benoemen nog steeds niet en dat zal wel mijn probleem zijn. Wat is het voordeel dan om ze aan beide wagens te koppelen? Want als ze in de ene wagen zitten, dan kan de andere niet rijden.

Dat is precies de bedoeling ja. En in MKS is dat prima te doen, als je maar 1 springbemanning hebt. (Springbemanning = bemanning die meer dan 1 voertuig bemant. Ze springen dus als het ware tussen de voertuigen)

Als je meerdere van dit soort springbemanningen op 1 post hebt wordt het echter wat lastiger (als een van de voertuigen een opleiding nodig heeft).

Stel;
    de WO en TS werken met springbemanning van 6 personen.
    - Bevelvoerder / DPL
    - Chauffeur-Pompbedienaar / Chauffeur-Assistent duikploeg
    - Manschap 1 / Reddingsduiker
    - Manschap 2 / Reserveduiker
    - Manschap 3 / 2e Reddingsduiker
    - Manschap 4 / Assistent duikploeg.

In MKS heb je 6 man met opleiding duiker/dpl, en klaar.

Maar dan, met een springbemanning HW en WOV van 2 personen;
    Als ik dan personeel niet koppel aan de voertuigen, kan het zijn dat 2 duikers op de HW/WOV gaan rijden, en ik dus geen 6 opgeleide personen meer heb op de WO, waardoor 3 van de 4 buiten dienst zijn ipv 1 van de 4.

Als ik personeel aan WO en TS kan koppelen voorkom je dat hun met die andere voertuigen meerijden.

Daarnaast, als je de gesuggereerde functie niet wilt gaan gebruiken, prima... maar zeur dan alsjeblieft niet zo op de mensen die het spelletje graag spelen volgens de realiteit :) Mij hoor je ook niet over de arcade/fictie spelers...

Brandweerduiker VRR | Vrijwilliger VRZHZ | BOA/Toezichthouder

• Daarnaast, als je de gesuggereerde functie niet wilt gaan gebruiken, prima... maar zeur dan alsjeblieft niet zo op de mensen die het spelletje graag spelen volgens de realiteit :) Mij hoor je ook niet over de arcade/fictie spelers...

Ik zeur niet over andere spelers. Ik zie het nut alleen niet als functie in het spel. Misschien mijn kortzichtigheid dat zou kunnen maar om nu spelers te gaan beschuldigen van het feit dat ze zeuren over een andere speler lijkt me niet op zijn plaats.
    Ik probeerde mee te denken in mijn idee en zelfs met je hele uitleg snap ik nog steeds je probleem niet wat je nu wilt bereiken met dit hele punt. Maar dat mag jij als zeuren zien.

• Sorry dat ik er nog een keer op terugkom maar los je het probleem op door bijvoorbeeld als je de duikers niet in een HV of HW wil hebben dan personeel aan deze wagens toe te wijzen.
    Dan kan je duiker alleen bijvoorbeeld maar kiezen tussen de TS en de WO (zoals jullie willen) creëer je op die manier je eigen springploeg die niet in de HV of HW kan.

Dus dan koppel je de rest aan de HW of de HV (omdat er geen opleidingen voor nodig zijn) en kan de duiker mee met een TS of een WO?