Verkenningseenheid laten uitrukken met een Tankautospuit

  • Heb niet heel het topic gelezen, maar ik zie hier wel wat in. In heel de VRR rijden de verkenningseenheden ook in diverse voertuigen, soms met de TS, soms met de 25kv busjes.

    In de VRZHZ rijden de VK-GS (VEB) teams in aparte busjes, maar 4 van de 7 busjes zijn ook VTHS (25kv).

    Brandweerduiker VRR | Vrijwilliger VRZHZ | BOA/Toezichthouder

  • Hoeveel plaatsen hangt geloof ik ook wel van het type af. De meest voorkomende heeft zes manschappen achterin geloof ik.

    Landelijk is zes man de norm. Dus vier manschappen, een bevelvoerder en chauffeur/pompbediende
    Afhankelijk van de regionale procedures mag er met minder worden uitgerukt. In de VRZHZ mogen de kleine basisposten met variabele voertuigbezetting uitrukken (dus 2 of 3 manschappen ipv 4), waarbij 2 manschappen nog steeds de minimale eis is.

    En soms heb je er meer in de tankautospuit, kijk maar naar Lunteren.

    Brandweerduiker VRR | Vrijwilliger VRZHZ | BOA/Toezichthouder

  • Als de meetploeg meegaat in de TS hoeveel gaan er dan mee en dienen ze dan ook nog als manschap? Want dan is het een iets ander verhaal. Want dan betekent dat de bezetting van 4 manschappen nogsteeds compleet blijft. Nog 1 vraagje hoeveel plaatsen zijn er achter in de ts

    Nee, een voertuig kan/mag maar voor 1 functie worden ingezet per uitruk.
    Kijk bijvoorbeeld naar de TS-OR of TS-HV combinaties. Als die uitrukken zijn ze of TS, of OR/HV, maar ze wisselen halverwege niet van rol...

    Brandweerduiker VRR | Vrijwilliger VRZHZ | BOA/Toezichthouder

  • Hoeveel plaatsen hangt geloof ik ook wel van het type af. De meest voorkomende heeft zes manschappen achterin geloof ik.

    Meestal is er plek voor 5 man achterin.
    4 manschappen, en een stage plek. Dit is wel afhankelijk van het type/de opbouw.

    Brandweerduiker VRR | Vrijwilliger VRZHZ | BOA/Toezichthouder

  • Als de meetploeg meegaat in de TS hoeveel gaan er dan mee en dienen ze dan ook nog als manschap? Want dan is het een iets ander verhaal. Want dan betekent dat de bezetting van 4 manschappen nogsteeds compleet blijft. Nog 1 vraagje hoeveel plaatsen zijn er achter in de ts

    In principe gaan wij met een volle TAS 6 weg, mits de bezetting voldoende is. Bij ons zijn alle BV's opgeleid voor de Meetploeg, ook een paar manschappen maar niet allemaal. Er zijn bij ons 5 plekken achterin om plaats te nemen.