Voertuigen t.b.v. inzetten treinspoor

• Vorige week zat ik in de metro en keek ik neer op een wagen van de RET. Op het dak stond daarop met grote letters "OvD". Die hebben zij dus ook.

Ik bedacht toen, dat DAT te klein is voor extra wagens (RET werkt alleen in het gebied Den Haag-Gouda-Dordrecht-Spijkenisse-Hoek van Holland).

Maar dit geldt niet voor ProRail, die zijn landelijk actief.

Ik weet dat de wagens van "Incidentenbestrijding" (website: Incidentenbestrijding | ProRail) ook een blauw zwaailicht hebben en zijn het voorrangsvoertuigen.

Ze zouden nu al ingezet kunnen worden bij de meldingen die nu al bij het spoor afspelen ("Koperdiefstal", "Onbevoegden op spoor", "Trein ontspoord", "Verward persoon bij spoor" en "Passagierstrein botst op brandweerwagen in een spoorwegovergang"), maar er kunnen ook meldingen komen met alleen treinen (zoals "2 treinen botsen").

Daar zijn ook weer varianten op te bedenken (met passagierstreinen heb je meer gewonden, met goederentreinen meer kans op branden en/of gevaarlijke stoffen).

In België is de beheerder Infrabel: Infrabel - Wikipedia.

• Ik wil je goede suggestie niet breken, maar volgensmij is er al eens eerder een suggestie gedaan over prorail en die was afgekeurd. Het kan natuurlijk zijn dat ze in de huidige nieuwe ontwikkelde situaties het wel goedkeuren, maar dat denk ik niet.:(

• Nieuw
    • Officiële bijdrage
    Centralist_Collin
    2 augustus 2016 om 22:58
  • En laten we eerlijk zijn hoeveel inzetten (afzonderlijk zonder uitbereidingen) zijn er die te maken hebben met treinen, spoor of andere dingen binnen het vakgebied van Prorail in dit spel. Ik denk namelijk dat diegene die we hebben te weinig zijn om Prorail in het spel te doen en al zou je meer bedenken waar prorail wel iets doet zou het denk ik toch te weinig zijn.

Wat je als alternatief zou kunnen doen: Een politie (klein) opkomst bureau maken die dan Prorail standplaat of zoiets noemen en de DA Noodhulpen bijvoorbeel DA Prorail of Dienstvoertuig Prorail kunnen noemen. Vervolgens zoek je een voertuig afbeelding van een Prorail voertuig of eentje die op een prorail voertuig lijkt. Daarna als je dan een melding krijgt met treinen ofzo (iets binnen het gebied van Prorail) waar ook een Noodhulp eenheid nodig is kun je i.p.v een normale Noodhulp jou special noodhulp (prorailvoertuigen) ernaartoe sturen!! (bedenk ik net dus weet niet of het echt zo'n goed idee is):)

• Centralist_Collin
    2 augustus 2016 om 22:58

Dank je wel.

Ik had alleen gekeken in de lijsten (zoals deze: Lijst Voertuig Suggesties - Goedgekeurd - Meldkamerspel.com - Forum), maar daar staan ze dus niet allemaal in....