Bij deze dien ik graag de suggestie in om een voertuig meer dan één eigen type danwel rol te kunnen geven. In werkelijkheid hebben voertuigen vaak meerdere, soms wel een tiental rollen die van toepassing zijn. Ik loop er nu tegenaan dat ik in MKS soms met inzetvoorstellen niet uit kom omdat ik een voertuig maar één rol kan geven.
Ik stel voor om in plaats van het huidige systeem (of als toevoeging), dat je bij eigen voertuigtype een rol aanmaakt, op enter drukt, en deze dan als een soort 'tag' erbij komt te staan, en je deze vervolgens individueel ook weer kan verwijderen. Met zo'n systeem zou ik graag geen limiet zien voor het aantal rollen (of iig een hoog getal, bvb 50-100, om de vrijheid voor de spelers te behouden). Zie de foto als voorbeeld:
Bij deze dien ik graag de suggestie in om een voertuig meer dan één eigen type danwel rol te kunnen geven. In werkelijkheid hebben voertuigen vaak meerdere, soms wel een tiental rollen die van toepassing zijn. Ik loop er nu tegenaan dat ik in MKS soms met inzetvoorstellen niet uit kom omdat ik een voertuig maar één rol kan geven.
Ik stel voor om in plaats van het huidige systeem (of als toevoeging), dat je bij eigen voertuigtype een rol aanmaakt, op enter drukt, en deze dan als een soort 'tag' erbij komt te staan, en je deze vervolgens individueel ook weer kan verwijderen. Met zo'n systeem zou ik graag geen limiet zien voor het aantal rollen (of iig een hoog getal, bvb 50-100, om de vrijheid voor de spelers te behouden). Zie de foto als voorbeeld:
Ik voel hier wel wat voor. Bij ons hebben de DB's vaak meerdere rollen: FRB, OVR, TDV, Veetakel, VEB enzovoorts. Nu moet je voor elk type een eigen voertuig aanschaffen. Heb je straks 10 voertuigen met hetzelfde nummer, maar met een andere rol. Onoverzichtelijk als je het mij vraagt. Gewoon 1 voertuig die je meerdere taken kan geven werkt beter.
Ik lees hier dus 2 suggesties (laat het zeker weten als ik het verkeerd interpreteer):
1. Meerdere eigen voertuigtypes kunnen koppelen aan een voertuig
- kan bekeken worden, als hier vraag voor is vanuit meerdere spelers
2. een voertuig zelf functies geven. - technisch lastig haalbaar met de configuratie van voertuigen. Je krijgt dan dubbel voertuigen, maar dan xOnbekend. Want met de huidige werking zou zo'n voertuig dan als OVD/AGS/VEB/TDV/ALLES tellen
Ik lees hier dus 2 suggesties (laat het zeker weten als ik het verkeerd interpreteer):
2. een voertuig zelf functies geven. - technisch lastig haalbaar met de configuratie van voertuigen. Je krijgt dan dubbel voertuigen, maar dan xOnbekend. Want met de huidige werking zou zo'n voertuig dan als OVD/AGS/VEB/TDV/ALLES tellen
Alles tonen
Zeker wel interesse in beide voorstellen.
Maar zoals je zegt zal het technisch wel een dingetje worden.
Misschien dat er voor een andere oplossing gekeken kan worden zodat je een voertuig voor meerdere doeleinden kunt gebruiken?
Ik snap persoonlijk niet zo goed waarom het niet zou kunnen. We hebben toch ook al een TS-HV die als HV gebruikt kan worden, een HOVD die als ovd gebruikt kan worden en een DB-Bike die als NH gebruikt kan worden? Wat maakt het technisch dan precies onmogelijk?
Meerdere rollen zou je kunnen bereiken door wat nieuwe uitrusting beschikbaar te maken voor de logistieke voertuigen.
Er zou bijv. een VK-GS, VK-TDV, NB, OR, etc. uitrusting beschikbaar gemaakt kunnen worden (naast de AB, SL, etc. uitrustingen die we al hebben), met een uitrustingsgrootte van 5 (wat redelijk is voor een drone of verkenningsapparatuur in een PM of DB). Zo zou je aan een logistieke DB meerdere uitrustingen toe kunnen voegen waardoor het voertuig meerdere rollen kan vervullen. Lijkt me een ideale oplossing die past binnen hoe het spel nu al ingericht is.
Alles tonen
Hi Piet,
Zoals Gieske en Karst zeggen is optie 2 zeker het meest optimaal, maar optie 1 was inderdaad mijn originele voorstel, en die zou ik daarom ook graag terugzien in MKS.
In werkelijkheid bestaan er natuurlijk vele combinaties van voertuigen. Zo zijn de meeste TS'en in Nederland ook FR-B.
Als ander voorbeeld; stel er zou een 25kv in het spel komen. In ZHZ zijn de BU-VTHS'en ondergebracht op een ander voertuig, namelijk de VK. Dit zou dan in MKS niet mogelijk zijn.
Of kijk naar de VRR, die de verkenningseenheden geen apart voertuig geven, maar wat koffers die met een DB of TS mee gaan... dit is in MKS niet mogelijk, en moet je dus een apart voertuig erbij kopen wat in de realiteit niet bestaat.
Maar, ik zou met optie 1 al heel blij zijn, en dat was dus ook mijn oorspronkelijke vraagstuk.
Ik vind het wel een goed idee, want ik heb nu 3 autos op mijn brandweer post staan 1 AGS, 1 OVD-B, en 1 DA-LA-NB. Dus als je een Dienst auto van de brandweer een andere rol kan geven voordat hij bij de melding uitgerukt is (dan als je hem selecteerd dat je kan kiezen welke rol hij heeft in een melding en dat hij dan als die rol uitrukt) dan zou dat veel handiger zijn, want dan heb je 1 auto voor AGS, OVD, en LA-NB. Wat natuurlijk wel zo is dat als hij op een melding is als AGS, maar er is ook een OVD-B nodig dat hij niet daarvoor kan dienen (dus dan heb je uiteindelijk toch wel een 2e auto nodig).
Bij een TS vind ik het een minder goed idee, want dan hoef je alleen maar 1 TST te kopen die dan ook als TST-NB en TS-HV dient.
Ik snap persoonlijk niet zo goed waarom het niet zou kunnen. We hebben toch ook al een TS-HV die als HV gebruikt kan worden, een HOVD die als ovd gebruikt kan worden en een DB-Bike die als NH gebruikt kan worden? Wat maakt het technisch dan precies onmogelijk?
Het is op het huidige voertuig niet mogelijk. Voertuigen hebben vooraf een definitie. Dus momenteel is het zo dat je niet zelf vinkjes aan of uit kan zetten welke functie een voertuig heeft. Als we nieuwe voertuigen laten maken die meerdere functies hebben zullen ze ook direct alle functies volbrengen.
Het zal dus niet zo zijn (in de huidige staat) dat je een voertuig de ene rit inzet als OVD en de volgende rit als een VKE.
Nee, dat is idd weer te veel gezeur... dat moeten we niet willen. Wellicht dat er inderdaad wel gekeken kan worden naar de inzetrol selecteren. Dat zou de TS-HV ook een stuk beter maken. In het echt vervult een TS-HV namelijk niet beide taken, enkel die waarvoor hij gealarmeerd is (dus of TS, of HV)
Tenzei je van alles een RC maakt maar dat gaat zoveel ellende opleveren bij het maken en invoeren, dat ik me af vraag of dat wel slim is
Voor officieren die de rol van (H)OVD-B, AGS of NB-adviseur kunnen aannemen misschien niet geschikt, maar ik denk dat (kleine) uitrusting de beste en meest realistische oplossing is voor voertuigen (meestal PM of DB) die voor taken als verkenning, drone, first responder, oppervlakteredding, zichtschermen, 25kv apparatuur, etc. gebruikt worden. Dit zijn vaak combi-voertuigen met verschillende uitrusting. Bovendien zit de functionaliteit al in het spel. Er zouden alleen meerdere uitrustingstypes toegevoegd moeten worden.
Dat zou natuurlijk geweldig zijn, maar het wijkt wel steeds verder af van mijn oorspronkelijke suggestie Wellicht dat we hier een tweede topic voor kunnen opstarten om deze bij de kern te houden (@gameteam)?