02-09-2016 Watertransporthaakarmbak

  • We hebben voor jullie de eerste WaterTransportSysteem haakarmbak beschikbaar gemaakt, en dat is de Watertransporthaakarmbak!


    Vanaf nu beschikbaar op je post. Te gebruiken samen met overige (nieuwe) WTS bakken óf slangenwagens en tankwagens. Veel plezier!

  • Vroeg mij af of de benaming wel juist gebruikt wordt ?


    Merk dat de term WTS (Watertransportsysteem) veel gebruikt wordt voor de haakarmbakken / slangenwagens met 1000, 2000, 2500 en 3000 150mm slangen.
    - WTS1000
    - WTS2000
    - WTS2500
    - WTS3000


    De term WTH zie ik veel gebruikt worden in combinatie watertankhaakarmbak.
    Persoonlijk denk ik dat de benaming voor de watertransporthaakarmbak een soort overkoepelende benaming voor alles wat water kan transporteren (denk aan slangenbak, DPH of DPU en watertank/bak)
    Als we dan een nieuwe haakarmbak krijgen dat een van de bovenstaande is dan denk ik dat ik het best verwarrend vind overkomen.


    Ik denk dat de naam ''Watertransporthaakarm'' beter veranderd kan worden in ''Watertankhaakarm''



    Wat vinden jullie ??


  • Correct, is een foutje van onszelf.


    Op onze lijst met in te voeren voertuigen stond altijd watertransporthaakarmbak. De dag voor het invoeren van de haakarmbak hebben we deze fout hersteld en de naam verandert in Watertankhaakarmbak, aan Sebastian is echter per ongeluk Watertransporthaakarmbak doorgegeven...


    In de tekst staat het daardoor ook fout, anders snapt niemand het.


    In onze eigen lijst staat daarom nu ook aangegeven dat de naam nog een keer aangepast moet worden. De naam watertransporthaakarmbak is eigenlijk helemaal niets en hoort dus ook niet in het spel thuis. WTS komt bij haakarmbakken immers voor als DPH en SLH.


    Kan niet anders zeggen dan: scherp opgemerkt ;)


    We hoopten eigenlijk dat niemand het zou zien :D

  • Die benaming had ik nog niet eens gezien! :S


    Ik dacht dat er stond 'Tankwagenhaakarmbak', dus heb ik m ook zo gekocht X/ :|


    Groet, Data

  • ik wil je niet tot last zijn ofzo, maar denk jij dat de brandweer slangen gebruikt met een doorsnee 1 meter?


    150mm is 15 cm doorsnee.


    Daarvan hebben de containers dus 1000 meter, 2000 meter, 2500 meter of 3000 meter bij zich. Dat is dus de lengte, heeft niets met de doorsnee te maken

  • Zijn de WTS2500 en WTS3000 niet gewoon twee verschillende namen voor dezelfde SLH?


    Ik dacht namelijk dat deze haakarmbak standaard 2500 meter 150mm brandslangen aan boord heeft, plus 500 meter reserve. Maar dat sommige regio's deze 500 meter reserve slangen gewoon bij de 2500 optellen en er WTS3000 van maakt.

  • Zijn de WTS2500 en WTS3000 niet gewoon twee verschillende namen voor dezelfde SLH?


    Ik dacht namelijk dat deze haakarmbak standaard 2500 meter 150mm brandslangen aan boord heeft, plus 500 meter reserve. Maar dat sommige regio's deze 500 meter reserve slangen gewoon bij de 2500 optellen en er WTS3000 van maakt.

    Klopt! :D :thumbsup:


    Groet, Data