Ervaringen m.b.t. Verzorgingseenheden

• Nieuw
    • Offizieller Beitrag

Beste spelers,

Vorige week is er een nieuwe content pack in meldkamerspel gekomen met de verzorgingseenheden. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen daarover (en dan voornamelijk de variabele aantallen voor VZ en AH). Uiteraard mogen andere tips of ideeën over dit onderwerp hier ook vermeld worden.

• Ik vind het systeem verwarrend. Er wordt in de mogelijke incidenten gezegd: 1 DB-VZ per 200 personeel, maar over AH wordt niet gesproken. Vervolgens zie je in het meldingscherm wel het aantal personen hygiëne medewerkers ook oplopen. Ik ben meer een voorstander van een vast aantal voertuig per melding in plaats van een berekening op personeel. Heb je realistische spelers met maar 1 DB-AH in hun regio, en heb je 8 hygiënemedewerkers nodig, dan hebben die spelers dus al een probleem.

Met andere woorden: ik zie liever, net zoals bij andere voertuigen, dat wordt gevraagd om aantal voertuigen ipv personeel.

Daarnaast zou ik ook combivoertuigen onder de aandacht willen brengen. In mijn regio hebben wij 2 voertuigen die zowel AB als AH zijn. Nu is het zo dat in het spel een DB-AH niet als AB geldt en andersom. Als aan beide kanten van de regio de voertuigen zijn ingezet als AB en er komt een inzet die om AH vraagt, dan heb je nu dus meerdere voertuigen met hetzelfde roepnummer rijden vanwege de dubbelfunctie. Komt trouwens ook de servercapaciteit niet ten goede als je het mij vraagt.

Bewerkt 2 tijdstippen, duren Karst (30 november 2025 om 16:00).

• Daarnaast zou ik ook combivoertuigen onder de aandacht willen brengen. In mijn regio hebben wij 2 voertuigen die zowel AB als AH zijn. Nu is het zo dat in het spel een DB-AH niet als AB geldt en andersom. Als aan beide kanten van de regio de voertuigen zijn ingezet als AB en er komt een inzet die om AH vraagt, dan heb je nu dus meerdere voertuigen met hetzelfde roepnummer rijden vanwege de dubbelfunctie. Komt trouwens ook de servercapaciteit niet ten goede als je het mij vraagt.

Vooral dit inderdaad. In heel veel regio's is dit gecombineerd, of gaat dat binnenkort gebeuren. Omdat mijn regio geen andere AB voertuigen meer heeft dan de arbeidshygiëne voertuigen heb ik zelf alle AH's voorheen als AB toegevoegd. Daarom heb ik zelf nog geen actieve arbeidshygiëne uitbreidingen gebouwd.

• Vooral dit inderdaad. In heel veel regio's is dit gecombineerd, of gaat dat binnenkort gebeuren. Omdat mijn regio geen andere AB voertuigen meer heeft dan de arbeidshygiëne voertuigen heb ik zelf alle AH's voorheen als AB toegevoegd. Daarom heb ik zelf nog geen actieve arbeidshygiëne uitbreidingen gebouwd.

Precies. In mijn regio hadden we voor de invoering van arbeidshygiëne 2x een AB en 1x ABH. De ABH is uit dienst gehaald en dat roepnummer is overgegaan naar VZH. De 2 AB's zijn ook vervangen en hebben AH erbij genomen.

Aanvullend op combivoertuigen: De PC-LOG is bij ons in de regio in handen van de OVD-B, onder hetzelfde roepnummer.

• Ik vind het erg jammer dat het 2 aparte voertuigen zijn in Belgie worden de AH (Deco) en de VZ (Rehab) vaak gecombineerd in 1 voertuig en er is meestal ook maar 1 voertuig nodig per incident.

Nu heb ik vaak meerdere voertuigen nodig uit alle uithoeken van het land.

Wat ook zou helpen is dat je VZ en AH in 1 voertuig zou mogen plaatsen.

• Zoals benoemd idd aandacht voor de combivoertuigen.

Ook dat in een keer het verzorgend personeel oploopt naar mate de melding groter wordt/uitbreid.

Dan zou alsnog een vast aantal qua personeel in mijn optiek ook voldoende zijn.

Zeker omdat het niet echt nodig is om een brand te blussen zoals bijvoorbeeld personeel dat nodig is om de brand onder controle te brengen.

• Ik sta een beetje dubbel in deze update.
    Aan de ene kant jammer dat ik niet makkelijk een inzetvoorstel kan maken voor mijn meldingen.
    Anderzijds geweldig dat dit een extra uitdaging bied, want hoe meer personeel, hoe meer eten en drinken er nodig is.
    Dus voor het realisme vind ik het top. (Ondanks dat je misschien 2 DB-VZ misschien niet snel ziet.)

Maar denk daar bij na dat dit volgens mij onder logistiek valt en daar zijn vaak ook veel mensen van aanwezig. Gewoon een paar DB's vullen met personeel, net als sommige ook met de handcrew doen.
    Dus wat mij betreft mogen er meer meldingen aangevuld worden met dit systeem. (ja voor teams waar iedereen meerijd kan dit soms wel ff wat voertuigen kosten, maar dat is een keuze die het team maakt, in mijn ogen)

Wel kan ik me vinden in de combi voertuigen, maar stiekem heb ik hoop dat wat ik tijdens de update zag mooi terug komt.
    Dat we bijvoorbeeld de logistieke voertuigen kunnen inzetten met containers net als in Duitsland.
    En dan 2 in een vrachtwagen. AH en VZ. Dan kunnen we op deze manier een combi maken.
    Dus mocht dat er niet in zitten, misschien kan daar dan nog naar gekeken worden.

Verder wil ik via deze weg dan toch nog mijn dank uitspreken voor deze update. Ondanks dat je nooit iedereen gelukkig kan maken, is dit in mijn ogen toch weer een update die het spel beter maakt.

• Weet je wat er ook best wel irritant is.

Het grote blok nodig voor de verzorging. Het blok is vaak even groot dan het meldingscherm voor alle voertuigen.

Er is zo een goede verbetring door het mogelijk maken van verbergen van nodige ambu's en nu komt deze in de weg te staan.