Voertuig/aanhanger ideeën

• Beste ontwikkelaars en medespelers,

Ik zou graag een aantal suggesties willen doen voor de toevoeging van specifieke aanhangers aan Meldkamerspel. Deze voertuigen worden in de praktijk veel gebruikt bij verschillende soorten inzetten en zouden het spel realistischer en uitdagender maken.

1. 02-41HVA – Hulpverleningsaanhanger
    🔗 Meer info en foto

De HVA wordt ingezet bij uiteenlopende technische hulpverleningen, zoals verkeersongevallen, bevrijdingen en situaties waarbij zwaar gereedschap nodig is. In het spel zou deze aanhanger een logische aanvulling zijn bij meldingen die nu vaak alleen met een TS of HV afgehandeld worden. Dit maakt de inzet realistischer en geeft spelers extra mogelijkheden om hun uitruk te diversifiëren.

2. 01-1865 – Adembeschermingsaanhanger
    🔗 Meer info en foto

Deze aanhanger is cruciaal bij grote of langdurige inzetten waar veel ademlucht nodig is, bijvoorbeeld bij branden in bedrijfspanden of ondergrondse ruimten. Binnen de game zou dit een mooie uitbreiding zijn op de huidige ademluchtvoorziening. Dit zorgt ervoor dat langdurige branden ook echt een logistiek aspect krijgen, waardoor de uitdaging voor spelers groter wordt.

3. 01-1276 – Mesthulpverleningsaanhanger
    🔗 Meer info en foto

Deze aanhanger wordt gebruikt bij incidenten met mest, gierkelders en andere agrarische situaties. Zulke meldingen komen in de praktijk vooral in landelijke gebieden voor. Door dit voertuig in het spel op te nemen, ontstaat er meer variatie in de meldingen buiten de stad. Het voegt bovendien realisme toe voor spelers die hun kazernes in landelijke gebieden hebben geplaatst.

Waarom deze toevoegingen waardevol zijn:

• Ze zorgen voor meer realisme en sluiten beter aan bij de praktijk van de brandweer.
    • Ze geven spelers meer variatie in voertuigen en meldingen.
    • Ze maken het mogelijk om nieuwe meldingen te koppelen aan specifieke aanhangers (bijvoorbeeld mestincidenten of langdurige branden).
    • Ze bieden meer diepgang en uitdaging voor zowel beginnende als ervaren spelers.

Ik denk dat deze toevoegingen een mooie stap zouden zijn om Meldkamerspel nog realistischer en gevarieerder te maken. Ik ben benieuwd naar de meningen van andere spelers en of dit technisch haalbaar is.

Met vriendelijke groet,
    Dutchgames

• Ik weet dat er een aantal aanhangers nog op de goedgekeurde lijst staan, maar dit zijn wel heel erg specifieke aanhangers die waarschijnlijk 1 tot 2 keer in Nederland voorkomen, waardoor het niet haalbaar is om dit in te voeren.

Met vriendelijke groet,
    Cahjo

• zover ik weet bestaat er maar 1 HVA in nederland

dus ik zie ook geen toevoeging van HVA

hulpdiensten fotograaf voor mijn eigen pagina jansenfotografie op facebook