Sinds deze week is het programma "Als de brandweer" op TV (RTL-5).
Alles wordt gefilmd door de brandweermensen zelf (met de bodycams).
Ik vind het ook leuk om te horen hoe dezelfde termen gebruikt worden ("OVD", "HV", "AL").
De afgelopen keer was er ook een eenheid die opgeroepen werd die we nog niet in dit spel kennen: Een "drone-team".
Die vlogen met de drone over het gebied om te kijken of er nog ergens een brandhaard is (met infrarood-camera is te zien of het op een plek nog warm is t.o.v. de omgeving). Dit om te voorkomen dat ze zouden vertrekken en later weer opgeroepen worden omdat het vuur weer opgelaaid was.
Ik zie hem ook in de lijst van oproepnummers staan: in topic 17 - Roepnummeroverzicht Brandweer Rotterdam-Rijnmond (17) bij "Gezamenlijke Brandweer - Hoofdkantoor (16)": 17-1682 DB (Drone Team)
Mijn idee is, om dit als extra eenheid toe te voegen (kan bij grotere inzetten, maar zeker bij "Nablussen").