• IS het een idee/mogelijkheid op brw kazernes met de GGb uitbreiding ipv een GGB voertuig een GGB haakarmbak neer te zetten.

Officieel is bij code 40 een haakarmbak deel van de inzet. dus zou elke regio er een moeten hebben in mijn ogen.

dit haal ik uit het document GGB leidraad 2.1 van maart 2023 van het NIPV. Dit is de meest actuele versie

• Zitat

dit haal ik uit het document GGB leidraad 2.1 van maart 2023 van het NIPV. Dit is de meest actuele versie

Pagina 16;

Staat nergens iets over een haakarmbak.

Zitat

"Code 40
    Vanaf code 40 worden 18 ambulances gealarmeerd, worden 3 MMT’s gealarmeerd
    en worden 2 OvD-G’s gealarmeerd. De meldkamer en/of de OvD-G activeert vanaf
    code 40 (> 40 slachtoffers en < 50 slachtoffers) de inzet van calamiteitenteams met het
    calamiteitenvoertuig en de inzet van 1 Noodhulpteam."

• Ik weet uit mijn ervaring dat de GGB haakarmbak wel een zeldzaamheid is. Ik weet van het bestaan, volgensmij heeft (toen der tijd nog) korps Alkmaar er 1 gehad, samen met een Sigma team etc, maar je ziet ze niet heel veel meer. Auto's zijn sneller en voordeliger voor een veiligheidsregio dan een haakarmbak met een haakarm voertuig.

Beveiliger/ Hulpverlener en Centralist voor de Dienst Bedrijfsbeveiliging Tata Steel IJmuiden B.V.

• Ik weet uit mijn ervaring dat de GGB haakarmbak wel een zeldzaamheid is. Ik weet van het bestaan, volgensmij heeft (toen der tijd nog) korps Alkmaar er 1 gehad, samen met een Sigma team etc, maar je ziet ze niet heel veel meer. Auto's zijn sneller en voordeliger voor een veiligheidsregio dan een haakarmbak met een haakarm voertuig.

De SIGMA-bak (van RK Alkmaar) stond in Langedijk, aan de vroedschap. ;)

Is inmiddels alweer wat jaartjes verdwenen. Had vooral te maken met de financiering, gezien de brandweer de bak heen reed, maar hij van het Rode Kruis was.

• Rotterdam staat er 1, op Vlaardingen. Wordt wel bij code x gealarmeerd en verder doet die dienst als voorraad voor het Rode Kruis bij evenementen of grootschalige oefeningen.