Missende voertuigen na vervoer patiënt/gevangene bij Kustwachtinzet.

• Bij Kustwachtinzetten heb ik vaak te maken met het volgende:

Bij de inzet zijn een aantal voertuigvereisten (minimaal aantal RB of KW-boten). Die verstuur ik allemaal.

Tijdens deze inzet komt er een gevangene of patiënt die vervoerd moet worden naar de haven (om daarna overgedragen te worden).

Dat gebeurt met een RB of KW-boot die bij deze inzet gebruikt wordt.

Maar zodra deze de patiënt of gevangene vervoert komt deze bij de "missende voertuigen" te staan.

Die had ik wel degelijk ingezet. Dus nu moet ik hem na de overdracht terughalen om de inzet te kunnen voltooien (dus dubbel inzetten).

Bij de missies op land hoeft dat niet (als een noodhulp of DB-AV een gevangene meeneemt telt deze WEL mee bij de ingezette voertuigen).

Zou dit bij de Kustwachtinzetten aangepast kunnen worden?

(het gebeurde net weer bij mijn inzet 350874150 "Zuurstofgebrek aan boord schip")

• Ja, dit is inderdaad irritant.

Je moet de patiënt pas transporteren nadat de melding ook afgerond is. Het behandelen van de patiënt is vaak sneller gedaan dan de melding zelf.

Bij de meeste meldingen treed dit effect niet op omdat ambulances nooit een vereiste zijn bij meldingen, en gevangen komen pas beschikbaar na afronding van de melding.

De enige melding waar dit wel optreedt is bij een melding die uitgebreid wordt tot kinderreanimatie. De melding kinderreanimatie heeft een vereiste van 2 ambulances en 1 is er bij de uitbreiding al aanwezig. De patiënt is dan ook al beschikbaar en de aanwezige ambulance begint dan direct met behandelen van de patiënt. De ambulance is dan vaak sneller klaar dan dat de melding is afgerond.