Nieuwe website: HulpdienstVoertuigenBeNeLux

• Beste spelers,

De meeste van jullie herkennen het vast wel, je wilt een brandweerkazerne bouwen in meldkamerspel maar je kunt de locatie niet vinden omdat er meerdere websites zijn met verschillende informatie. Daarom staat vanaf vandaag HulpdienstVoertuigenBenelux online! De website met alle brandweerkazernes, ambulanceposten (inclusief voertuigen en roepnummers) en nog veel meer op 1 plek!

Neem snel een kijkje op https://hulpdienstvoertuigenbenelux.vercel.app/ en geniet van alle informatie.

(Let op! Er wordt nog aan de website gewerkt dus er kunnen nog een aantal foutjes in zitten. Deze mogen ook via het contactformulier doorgestuurd worden).

• Beste spelers,

De meeste van jullie herkennen het vast wel, je wilt een brandweerkazerne bouwen in meldkamerspel maar je kunt de locatie niet vinden omdat er meerdere websites zijn met verschillende informatie. Daarom staat vanaf vandaag HulpdienstVoertuigenBenelux online! De website met alle brandweerkazernes, ambulanceposten (inclusief voertuigen en roepnummers) en nog veel meer op 1 plek!

Neem snel een kijkje op https://hulpdienstvoertuigenbenelux.vercel.app/ en geniet van alle informatie.

(Let op! Er wordt nog aan de website gewerkt dus er kunnen nog een aantal foutjes in zitten. Deze mogen ook via het contactformulier doorgestuurd worden).

Goed bezig en hartelijk dank voor deze site!

• Officiële bijdrage

Ook hier nog maar is een update!!

Voor wie het nog niet was opgevallen, we zijn overgegaan naar de domein "Hulpdienstvoertuigenbenelux.nl"

Daarnaast hebben we nu ook de lijst met Penitentiaire Inrichting locaties online gezet. Het gaat hier om locaties met cellen waar gedetineerden verblijven.

Ook hebben we de laatste tijd weer veel regio's nagelopen en voertuigen toegevoegd!

Mochten er vragen zijn kan je contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,
    Team Hulpdienstvoertuigenbenelux!

• Officiële bijdrage

Hallo allemaal,

Wij zijn op zoek naar je, ja jij ja!
    Ben je fotograaf of heb je foto's van hulpdienst voertuigen stuur ze naar ons op en wie weet komt jouw foto wel op onze website te staan.
    ( indienen kan op de site, bij vragen stel ze gerust )

Daarnaast zoeken we ook nog gedreven personen die graag willen helpen deze uitgebreide site te voorzien van up to date informatie.
    Weet jij meer en wil je ons helpen meld je je dan zeker aan!

Ook hebben we niet stil gezeten qua informatie, zo zijn er weer flink dingen aangepast in de lijsten en zijn we op de achtergrond druk bezig met lijsten voor onder andere:
    - Rode Kruis
    - Bergingsbedrijven België
    - Updaten van de lijsten van Luxemburg

Gegroet,
    Team HulpdienstVoertuigenBeNeLux

• JR_04 30 juli 2026 om 20:23

Heeft het onderwerp van de discussie veranderd van “Nieuwe website!” naar “Nieuwe website: HulpdienstVoertuigenBeNeLux”.
    • Officiële bijdrage

HulpdienstvoertuigenBenelux.nl – Dé informatiebron voor Meldkamerspel-spelers!

Beste spelers,

Ben je tijdens het spelen van Meldkamerspel regelmatig op zoek naar roepnummers, voertuigtypes, standplaatsen of foto's van hulpdienstvoertuigen? Dan is https://hulpdienstvoertuigenbenelux.nl/l een website die je zeker eens moet bekijken.

Onze database bevat duizenden hulpdienstvoertuigen uit Nederland, België en Luxemburg en wordt dagelijks uitgebreid. Je vindt er informatie over onder andere de brandweer, politie, ambulance, KNRM, Marechaussee en diverse andere hulpdiensten.

Voor Meldkamerspel is de website een handig naslagwerk. Of je nu een nieuwe regio opbouwt, voertuigen toevoegt of op zoek bent naar de juiste standplaats of het correcte roepnummer, veel informatie is eenvoudig op één plek terug te vinden.

Wat vind je op de website?

* Roepnummers
    * Standplaatsen
    * Voertuigtypes
    * Foto's van voertuigen
    * En nog veel meer

Nieuw: upload zelf foto's

Sinds kort is het ook mogelijk om zelf foto's van hulpdienstvoertuigen te uploaden. Zo kun je bijdragen aan de database en help je mee om deze steeds completer te maken. Heb je daarnaast aanvullingen of zie je informatie die niet meer klopt? Dan kun je dit eenvoudig aan ons doorgeven.

Ook een eigen Discord-community

We hebben inmiddels ook een eigen Discord-server. Hier kun je eenvoudig in contact komen met andere liefhebbers, vragen stellen, informatie delen en op de hoogte blijven van nieuwe ontwikkelingen. De uitnodigingslink naar onze Discord is te vinden op de website.

Große plannen voor de toekomst

We zitten zeker niet stil. De komende tijd staan er nog veel nieuwe functies en uitbreidingen op de planning om de database nog uitgebreider en gebruiksvriendelijker te maken. Ons doel is om uit te groeien tot dé centrale informatiebron voor hulpdienstvoertuigen in de Benelux.

Daar kunnen we natuurlijk hulp bij gebruiken. Lijkt het je leuk om mee te werken aan de database door informatie te verzamelen, voertuigen toe te voegen, gegevens te controleren of foto's aan te leveren? Nieuwe vrijwilligers zijn altijd van harte welkom!

🌐 Website: https://hulpdienstvoertuigenbenelux.nl/
    We hopen dat HulpdienstvoertuigenBenelux.nl een waardevolle aanvulling is voor iedereen die Meldkamerspel speelt. Veel plezier met het bouwen van jullie regio's en we zien jullie graag terug op de website of in onze Discord!

• Ik vindt het een hele mooie en overzichtelijke website.

Echter heb ik wel een vraagje: wat is de reden dat Duitsland er niet bij staat? Of is dit een bewuste keuze?

Ik vraag dit omdat ik in Zuid Limburg woon en dus ook daar veel posten heb gebouw.

• Bedankt voor het compliment!

Goede vraag,
    Als jij informatie hebt kunnen we er altijd naar kijken!

Ik zal kijken wat ik kan vinden.

LAs ik al wat heb dan is dat echt van hier in de regio en heleeas niet langs de gehele grens met Duitsland.

ik weet niet of iemand toevallig hier en de Duitse variant speelt? Wellicht dat die ook iets kan betekenen in het aanleveren van roepnummers en locaties.

• Officiële bijdrage

Dat je niet alles weet is ook zeker niet erg. Ook voor NL wordt veel door meerdere personen onderzocht.
    Dus alles wat je weet kunnen ze aanvullen/aanpassen