• Ik vraag me af wat de meerwaarde is van een uitbreiding berger bij een RWS locatie. RWS heeft zelf geen bergers

Wat betreft de uitbreiding bij de Politie:

er zijn maar 3 plaatsen waar bergers van de Politie hun standplaats hebben. deze doen ook geen zware berging(vrachtwagens)

de enige bergers die door een meldkamer worden aangestuurd zijn de bergingsvoertuigen van Team Transport van de Politie.

overige bergers worden dan wel door een centrale van de verzekering aangestuurd of aanvragen van de Politie en RWS via Landelijk Centraal Meldpunt (LCM) ook deze is ondergebracht bij een centrale van een van de verzekeraars dit is enkel voor voertuigen tot 3500kg

boven de 3500kg worden de bergers aangestuurd via Centraal Meldpunt Vrachtautoberging (CMV)

Team - VeiligheidsRegio Utrecht

Bewerkt eens, duren Cheffrey (25 januari 2025 om 16:34).

• Offizieller Beitrag

We hebben met deze update voor een groot deel mee kunnen liften op US.
    Dit zorgt er ook voor dat we dus sneller een update krijgen. Anders hadden we waarschijnlijk niks gehad.
    Daarbij hebben we ook een afweging gedaan wat past nu.

Losse bergers zoals het in de meeste gevallen loopt in Nederland.
    Politie om deze dienst ook te koppelen. Omdat dit maar een beperkt type is hebben we de voertuigen beperkt gehouden en technisch gelijk. We moeten het ook niet te complex maken voor spelers buiten de hulpverlening.
    Daarnaast hebben we ze toegevoegd aan RWS. Deze posten doen veel voor de wegen en kunnen dekking geven voor de SIG. Ondanks dat SIG in BE ook veel op brandweerposten staat. Deze hebben we weg gelaten om het technisch ook een beetje te doen te houden.
    Want deze voertuigen op zoveel verschillende plekken is al complex aan de achterkant.

Daarnaast is deze vaak naar voren gekomen in de vragen wat mensen willen. Dus daarom ook op jullie verzoek meegenomen.
    Daarbij kunnen we het nooit voor iedereen goed doen. De ene wordt er blij van, de ander vind het wat minder.
    Voor de mensen die graag wat anders wilde zien, hopelijk de volgende keer meer geluk.
    Voor de mensen die er wel blij mee zijn, veel speel en uitbreid plezier.

• Misschien doe ik iets verkeerd, maar kunnen jullie mij vertellen wat ik WEL moet doen?

Ik heb een Berger Standplaats gebouwd.

Voor de berger-auto's moet het personeel opgeleid worden voor "Berger Training" (zowel Berger-K als Berger-G)

Die training vind ik alleen in de Politieacademie. Maar als ik mijn bergers wil opleiden kan ik alleen personeel van politiebureaus selecteren. Niet van de bergerstandplaatsen.

Hoe kan ik het personeel daar opleiden?

• via brandweer academie