• Er moet mij iets van het hart. Ik speelde het spel in het verleden, ben er mee gestopt omdat ik vond dat het spel niet realistisch te spelen is (mijn mening) maar ben toch opnieuw begonnen met een nieuw account op 28 mei dit jaar. Niet meer realistisch alleen qua locaties. Nu is er een hoop verandert in de achterliggende periode maar dat heb ik me wel eigen gemaakt.

    Echter is er vandaag weer een nieuwe update.

    We kunnen de kazernes aanpassen naar stedelijk of landelijk.

    Misschien is het idee nog wel te prijzen maar er zitten wel wat haken en ogen aan.

    Als eerste krijgen we een radius van 10 en 50! km. Dat laatste is natuurlijk wel leuk voor onze Duitse vrienden maar als je een landbouwschuur krijgt op 50 km van je kazerne (aan de rand van je gebied bv) duurt het wel erg lang voor je deze kan dichtrijden

    Als tweede leveren de stedelijke inzetten meer credits op dus heeft de landelijke weinig zin.

    Als derde kost het vandaag 50.000 credits per kazerne. Straks dus 100.000. Als je 100 kazernes hebt dan praat je al over 10.000.000 credits om het aan te passen.

    En ik weet dat mensen nu zeggen of gaan zeggen: je hoeft het niet te doen. Klopt uiteraard. De keuze ligt bij mij. Net zoals de keuze ligt bij de speler om bv waterongevallen en andere zaken te kiezen. Dus daar heeft iedereen gelijk in die dat als punt aanbrengt.

    Is het probleem niet gewoon dat er overal POI zijn aangemaakt en je hierdoor onrealistische branden hebt in een spel wat ook niet realistisch te noemen is?

    Dus ik wil graag de reden achter deze keuze willen weten want ik zie de meerwaarde niet in.

    ps. Voor degene die willen weten wie ik was.. Fire-Ard

    ps2. En ik blijf het benoemen, alleen te lezen op facebook en in een bericht. Niet gedeeld als blog of hier op het forum. ;)

  • Toch nog wat extra vragen/opmerkingen die ik heb.

    1. Wat is de keuze geweest om landelijk of stedelijk te zetten bij een inzet. Brand in een slaapkamer is bijvoorbeeld stedelijk maar op het platteland zijn er ook mensen die naar bed gaan.

    2. Je kan de mogelijke incidenten lijst wel filteren op bv waterongevallen als basis. Maar filteren op landelijk of stedelijk kan niet.

  • Safety70 Zoals ik al in een reactie op Rene eerder deze week heb gegeven, is dit een update die XYrality ons zo gezegd "door de strot" duwt. GT heeft geprobeerd dit "tegen te houden", maar dat is hem helaas niet geworden. Vandaar dat hij nu in NL is uitgerold.

    Met vriendelijke groet,
    Cahjo

  • Safety70 Zoals ik al in een reactie op Rene eerder deze week heb gegeven, is dit een update die XYrality ons zo gezegd "door de strot" duwt. GT heeft geprobeerd dit "tegen te houden", maar dat is hem helaas niet geworden. Vandaar dat hij nu in NL is uitgerold.

    Blijkbaar heb ik die informatie gemist. Waarvoor mijn excuus

  • Dat je de keuze krijgt dat een post landelijk of stedelijk is vindt ik wel een goede ontwikkeling. Echter ben ik van mening dat dit een optie is en dat je hier geen credits voor mag vragen.. Vind het niet vergelijkbaar met schuimblussing, natuurbrand uitbreidingen etc. waar je wel in moet investeren.

    • Offizieller Beitrag

    Het concept is overgenomen vanuit de US daar zou deze vraag hebben gelegen. Hierbij is er een specialisatie uitgekomen om het zo ook op bepaalde posten te mappen.
    Dit concept is vervolgens ook uitgerold naar alle versies.

    Persoonlijk snap ik het punt van de kosten. Maar alles kost geld. Plus het geeft wat extra's. Dus dat is een beetje het concept in het spel.
    Persoonlijk twijfel ik er ook aan of het wel een specialisatie moet zijn en niet een uitbreiding die iets extra toevoegd aan een post.

    Maar goed. Dit is hoe het concept is gemaakt en hoe ze het in Duitsland wilde implementeren.
    Dus het was voegen of huilen, maar komen ging het er.
    Maar gelukkig is het geen verplicht onderdeel. Dus als je het niet wilt gebruiken mis je niks als je het niet bouwt.

  • Ik heb een vraag erover en misschien kan iemand het beantwoorden.

    Heeft het specialiseren op landelijk of stedelijk invloed op andere specialisaties?

    Stel je hebt waterongevallen geactiveerd maar je hebt van je de kazerne niet specifiek alleen maar waterongevallen geactiveerd. Zou je met het kiezen van stedelijk of landelijk dan geen waterongevallen meer krijgen op die kazerne?

    Hetzelfde kan je natuurlijk bedenken voor de andere specialisaties die je kan activeren.

  • Ik heb een vraag erover en misschien kan iemand het beantwoorden.

    Heeft het specialiseren op landelijk of stedelijk invloed op andere specialisaties?

    Stel je hebt waterongevallen geactiveerd maar je hebt van je de kazerne niet specifiek alleen maar waterongevallen geactiveerd. Zou je met het kiezen van stedelijk of landelijk dan geen waterongevallen meer krijgen op die kazerne?

    Hetzelfde kan je natuurlijk bedenken voor de andere specialisaties die je kan activeren.

    Per post kan er maar 1 specialisatie zijn. Heb je bijvoorbeeld in jouw geval de specialisatie waterongevallen gebouwd en wil je stedelijk? Dan zal je af moeten zien van waterongevallen.

    • Offizieller Beitrag

    Even voor mijn eigen duidelijkheid, als je geen specialisaties koopt krijg je zowel landelijke als stedelijke meldingen?

    De specialisatie landelijk of stedelijk is toegevoegd aan bestaande meldingen. Er zijn dus geen nieuwe meldingen gekomen voor deze specialisaties.
    Maar bijvoorbeeld landelijke meldingen komen zijn akkerbranden enz. die dan in een grotere straal rondom de post gegenereerd kunnen worden.

  • In *Meldkamerspel*, de online simulatiegame waar spelers een eigen hulpdienstensysteem opbouwen en beheren, speelt het bereik van een brandweerkazerne een essentiële rol in de efficiëntie en effectiviteit van het afhandelen van incidenten. Iedere brandweerkazerne in het spel heeft standaard een bepaald gebied dat het kan bedienen zonder verdere specialisatie of uitbreidingen, ook wel het "bereik" genoemd. Dit bereik is in de basis ingesteld op een straal van 10 kilometer rondom de locatie van de kazerne. Dit betekent dat, wanneer zich een incident voordoet, alle incidenten die binnen die straal van 10 kilometer vallen automatisch door de voertuigen van die kazerne kunnen worden bediend. De voertuigen die in de kazerne gestationeerd zijn, worden dan geselecteerd om de melding op te pakken en kunnen relatief snel ter plaatse zijn, omdat ze binnen hun bereik werken.

    Het standaard bereik van een brandweerkazerne zonder enige vorm van uitbreiding of specialisatie is bedoeld om een basisdekkingsgebied te creëren, zodat een speler een netwerk van kazernes kan opzetten dat de gebieden waarin incidenten plaatsvinden op een efficiënte manier kan bestrijken. Dit bereik van 10 kilometer helpt spelers in de beginfase om zonder veel aanpassingen hun spel te starten en een goed functionerend systeem op te bouwen. Het zorgt er ook voor dat er enige mate van controle is over waar meldingen worden afgehandeld, en het voorkomt dat voertuigen voor meldingen extreem lange afstanden moeten afleggen.

    Voor spelers die verder willen gaan en de inzetbaarheid van hun brandweerkazernes willen vergroten, biedt het spel de mogelijkheid om het bereik van een kazerne te vergroten. Dit kan op verschillende manieren, met uitbreidingen die speciaal zijn ontworpen om de standaard functionaliteit van een kazerne uit te breiden. Zo kun je bijvoorbeeld een wachtruimte of andere uitbreidingen toevoegen die het inzetbare gebied van de kazerne vergroot. Een populaire optie is de uitbreiding met vliegveldbrandweer, die de standaard functionaliteit verbetert door het bereik te vergroten en de voertuigen geschikt te maken voor specialistische incidenten, zoals ongevallen op vliegvelden of andere incidenten waarbij specialistische brandweerhulp vereist is.

    Door de uitbreiding van het bereik kunnen kazernes meldingen in een groter gebied aan, wat spelers helpt om efficiënter te reageren op meldingen die verder weg liggen of om de druk op andere kazernes te verlichten. Dit is vooral handig in scenario's waarin de speler een wijdverspreid netwerk van kazernes heeft en ervoor wil zorgen dat incidenten in minder dichtbevolkte of moeilijk bereikbare gebieden ook effectief kunnen worden bediend.

    Kortom, het bereik van een brandweerkazerne is niet alleen een standaard waarde in het spel, maar een fundamenteel onderdeel van de strategie van een speler. Het geeft richting aan de manier waarop een speler zijn of haar hulpdiensten inricht en bepaalt in sterke mate de efficiëntie van het systeem. Door het bereik aan te passen en strategisch te vergroten, kan een speler zijn of haar netwerk uitbreiden en een robuuster en flexibeler hulpsysteem ontwikkelen. Voor veel spelers is dit dan ook een belangrijk aspect van het spel, omdat het bijdraagt aan het succes en de effectiviteit van hun hulpdiensten in een breed scala aan situaties en gebieden.