NBT-K Natuurbrandbestrijdingsvoertuig terreinvaardig klein

• We hebben in het recente verleden al meer updates gekregen voor de voertuigen en functies m.b.t. natuurbrandbestrijding als uitbreiding op kazernes.
    Mijn suggestie is dat waar en wanneer er ruimte en tijd is om dit toe te laten we hier iets verder op uitbreiden.

Ik suggereer het NBT-K voertuig, ofwel Natuurbrandbestrijdingsvoertuig terreinvaardig klein.
    Het is een dienstvoertuig met een bemanning van 2 tot 4 personen, en betreft een soort van SIV voor de tak natuurbrandbestrijding.
    Uitgerust met een blussysteem van Firexpress met 200l watertank en verschillende handgereedschappen zoals vuurzwepen, spades en harken.

De VRH heeft inmiddels al 3 van deze voertuigen geleverd gekregen voor de 3 kazernes aan onze kust, te weten in Monster, Scheveningen en Wassenaar.
    De bedoeling is dat met deze voertuigen sneller kan worden gereageerd op meldingen van natuurbranden.
    Het voertuig is kleiner dan de bekende TST-NB's en daardoor sneller en meer wendbaar in natuurgebieden waar manoeuvreren met een TST-NB moeilijker is.
    De NBT-K word gebruikt bij voorverkenning en een eerste bluspoging tot er meer materieel aanwezig is.
    Voorheen werden hier reguliere DAT's voor ingezet, of de DAT's van het Surf Rescue Team, zonder blussysteem en NB materieel, dat is nu anders.

Zie HIER een voorbeeld van zo'n voertuig, van de kazerne Den Haag - Scheveningen.

Net als bij de TST-NB zijn er meerdere formaten van dit voertuig aanwezig.
    Echter gezien we al een 9-mans voertuig hebben voor de NB uitbreiding, vond ik een kleiner voertuig voor NB wel passend.
    Net als dat we bij de reguliere TS ook een SI-2 hebben.

Meerdere kazernes in regio 5 en regio 15 hebben inmiddels ook grotere nieuwe natuurbrandbestrijdingsvoertuigen in dienst gekregen,
    meerdere kazernes in andere regio's zullen nog volgen. (ZIE HIER)

Of deze suggestie er nou in komt of niet, 't is mooi speelgoed :)

Groetjes!