[VB-501] Fire Bucket Operations

  • Misschien een idee


    - Blusheli
    met als extra voertuig voor begeleiding de (FBO) Fire Bucket Operations



    Voor grote bosbranden, heide brand.

    EHBO-er • AED-bediener • BHV-er • H-BHV-er • Voormalig SIGMA-lid Veiligheidsregio Noord-Oost Gelderland • Beheerder BrandMeldInstallaties



    Instructeur:
    EHBO • BLS • AED • EHBO aan Kinderen • PBLS • EHBO bij Sportongevallen • EHBO bij wandelletsels • Acute Zorg bij Alcohol- en Drugsincidenten

  • ben het eens met @Ladder_49 dit komt zeer weinig voor in nederland dit is alleen in de zomer bij heide branden of bosbrand.
    En tevens is dit per regio groot verschil zo alleen regio regio gelderland-midden en gelderland-noord-oost deze meldingen het merendeel krijgen omdat daar toch het meeste natuur ligt van nederland.
    Tevens zou je dan ook weer een heli nieuwe groep hulpdiensten krijgen want dat zijn vaak militaire die het blussen dus naar mijn mening zeg ik nee misschien in een later stadium als bijvoorbeeld crashtenders en marechaussee in het spel zijn dan zou je misschien zoiets kunnen toevoegen maar voor nu nee heeft dit geen nut vind ik ook omdat je met de regio verschillen zit bij dit.


    gr fernando

  • En om nog maar een reactie vanuit "team Meldkamerspel.com" te geven:


    Eigenlijk is alles al genoemd. Inzet van blusheli's is zelden tot vrijwel nooit. En dan ook nog eens in zeer specifieke gebieden van Nederland, in ieder geval niet in alle regio's (eigenlijk ook al te zien aan de FBO, die alleen in regio NOG voorkomt). Daarbij komt dan inderdaad ook nog eens dat het geen brandweerheli is, maar een defensieheli.


    Dus: goed idee, maar in het spel eigenlijk niet in te voeren.


    En iedereen bovenstaand: bedankt voor jullie reacties ;)

  • de blushelikopter komt de laatste paar weken geregeld voor door het droge weer en worden veel gebruikt bij natuurbranden zoals de heidebrand in wateren gisteren (zie bijlage)

    dan moet je dus ook een defensie gebouw hebben want ze zijn onderdeel van defensie en niet elke regio heeft Fire Bucket Operations want zover ik weet heeft alleen noord en oost gelderland zo team Fire Bucket Operations


  • Zie de eerder geplaatste reden...


    Recent hebben we inderdaad diverse inzetten voor de helikopter gezien, maar dat veranderd in mijn ogen niet wezenlijk veel aan de bovenstaande redenering. Dan hebben we vele updates die veel meer aansluiten bij de Nederlandse brandweer, om inderdaad nog maar te zwijgen over het feit dat we het hier hebben over een materieelstuk van Defensie.



    M.b.t. FBO-team; inderdaad alleen VNOG heeft dit team. Dat betekent niet dat de heli niet ergens anders ingezet kan worden gelukkig. Maar dat betekent wel dat het invoeren van het FBO-team sowieso niet in verhouding zou staan.