Uitgevallen verkeerslichten

  • Zo af en toe vallen verkeerslichten uit, al dan niet door een ongeval. Hier zouden een paar meldingen voor mogelijk zijn;

    - Uitgevallen verkeerslichten kleine kruising
    Hier is 1 politieagent benodigd
    - Uitgevallen verkeerslichten grote kruising
    Hier zouden 2 tot 3 4 politieagenten benodigd kunnen zijn
    - Uitgevallen verkeerslichten rotonde
    Hier zijn 2 tot 4 politieagenten benodigd
    - Uitgevallen verkeerslichten grote rotonde
    Hier zijn minimaal 4 politieagenten benodigd
    - Uitgevallen verkeerslichten snelwegaansluiting/-ontsluiting
    Hier zijn minimaal 2 politieagenten benodigd óf RWS inspecteurs

    De melding zou, in geval van een ongeval, ook nog gecombineerd kunnen worden met brandweer en ambu/MMT

    Zodra de functie landelijk bevoegd verkeersregelaar toegevoegd zou worden, zouden politieagenten door verkeersregelaars vervangen kunnen worden.

    Nieuwe benodigde POI's
    Kruising met verkeerslichten
    Rotonde met verkeerslichten
    Snelwegontsluiting met verkeerslichten

  • Het regelen van verkeer zou wel kunnen dienen als uitbreiding op meldingen, immers is er nu ook al wegafsluiting.

    Echter worden verkeersregelaars niet aangestuurd door de meldkamer, dus toevoeging zie ik niet zo snel gebeuren.

    Tevens zou ik hoe dan ook persoonlijk de meerwaarde er niet van zien.....

  • Echter worden verkeersregelaars niet aangestuurd door de meldkamer, dus toevoeging zie ik niet zo snel gebeuren.

    Tevens zou ik hoe dan ook persoonlijk de meerwaarde er niet van zien.....

    De opmerking verkeersregelaar was puur bedoeld voor, INDIEN.
    Politie en RWS kunnen het ook, hoewel, RWS dan, Politie kan vaak nog wel een cursus gebruiken :-) :-)

  • In België wordt het verkeer bij het uitvallen van een verkeerslicht enkel en alleen geregeld door de politie (toch voor zover ik weet). Zouden dus wel interessante meldingen kunnen zijn.

    Klopt. België kent wel de Wegkapitein, maar die mag uitsluitend het verkeer stil zetten en aanwijzingen geven. Hij mag niet het verkeer regelen. Worden ingezet bij wielerwedstrijden en motortochten

  • Opzich zou de melding in de realiteit niet zo snel voorkomen aangezien de normale verkeersregels van toepassing zijn als de verkeerslichten uitvallen.

  • Opzich zou de melding in de realiteit niet zo snel voorkomen aangezien de normale verkeersregels van toepassing zijn als de verkeerslichten uitvallen.

    Als verkeersregelaar kan ik je melden dat deze melding frequent voorkomt. Vooral op de drukkere kruispunten als ontsluiting van snelwegen en én op kruisingen waar de veiligheid van voergangers en fietsers al gauw in het gedrang komt.
    Meer dan 1 rijstrook per rijrichting is al snel reden om het verkeer te gaan regelen.