Melding Terroristische Aanslag

  • Sinds deze week is de melding terroristische aanslag in het spel gekomen. Nu ben ik geen tegenstander van een nieuwe melding maar ik vind deze toch niet echt meer passen binnen het spel. Natuurlijk weet ik dat het spel geen weergave van de werkelijkheid is. Ik weet ook dat het spel slecht realistisch te maken is met de meldingen. Kijk je naar de oproepen die je ziet in het echt, is het maar zelden dat je een grote brand hebt. Ook niet in heel Nederland dus daar gaat de klacht niet over.


    Maar ik vind de melding gewoon "too much". Misschien komt het wel omdat ik bij dit soort meldingen direct denk aan een groot aantal slachtoffers. Ik vind het dus als je ervoor kiest om geen slachtoffers in het spel te willen en de lijkwagen niet toe wil voegen (iets wat ik toejuich) dan gevoelsmatig wel lastig om dit soort meldingen te krijgen.


    Misschien sta ik wel alleen in deze opvatting maar ik wil het toch graag delen hier.

  • Fire-Ard Vanuit jouw standpunt kan je dan wel bij elk slachtoffer een kanttekening maken.
    Als voormalig Hoofd-Conducteur bij de NS heb ik ook herinneringen bij personen op het spoor of aanrijding met een trein.
    Ik denk dat elke hulpverlener wel meldingen ziet waarbij bepaalde herinneringen naar boven komen. En niet alleen hulpverleners. Wat te denken van mensen uit Enschede bij de melding vuurwerkramp? En de treinramp is nu ook een item met herinneringen.

    Ik wil daarmee absoluut niet jouw gevoel bagataliseren, maar bij een meldkamerspel ontkom je nu eenmaal niet aan een stukje realiteit.


  • Fire-Ard Vanuit jouw standpunt kan je dan wel bij elk slachtoffer een kanttekening maken.
    Als voormalig Hoofd-Conducteur bij de NS heb ik ook herinneringen bij personen op het spoor of aanrijding met een trein.
    Ik denk dat elke hulpverlener wel meldingen ziet waarbij bepaalde herinneringen naar boven komen. En niet alleen hulpverleners. Wat te denken van mensen uit Enschede bij de melding vuurwerkramp? En de treinramp is nu ook een item met herinneringen.

    Ik wil daarmee absoluut niet jouw gevoel bagataliseren, maar bij een meldkamerspel ontkom je nu eenmaal niet aan een stukje realiteit.

    Ik snap jouwpunt ook wel maar ik vind deze melding zonder dat je een slachtoffer heb gewoon eigenlijk te ver van de werkelijkheid afstaan. Maar goed ik ben het met je eens dat je dat ook kan denken bij de vuurwerkramp, personen bij het spoor.


    En de ergste melding die ik in het spel vind zitten is een verlaten kinderfiets aan de waterkant.


    En nogmaals het gaat me niet om meldingen verbieden want in principe zou je bij (Ik doe een wilde gok) bij 70% van de meldingen een slachtoffer kunnen betreuren.

    Maar bij deze vond ik het in het oog springen. Waarschijnlijk ook in combinatie met het grote aantal gewonden.

  • Pffff het is elke keer wel wat met de meldingen dan is dit niet goed dan is dat weer niet goed, wees blij dat er elke week een melding bij komt in wat voor vorm dan ook.

    Ze kunnen niet iedereen het naar ze zin maken.


    Je kan ook gewoon je account verwijderen is het probleem ook opgelost toch.

  • Pffff het is elke keer wel wat met de meldingen dan is dit niet goed dan is dat weer niet goed, wees blij dat er elke week een melding bij komt in wat voor vorm dan ook.

    Ze kunnen niet iedereen het naar ze zin maken.


    Je kan ook gewoon je account verwijderen is het probleem ook opgelost toch.

    Ik dacht niet dat ik elke week wat roep over een melding. Ik heb meerdere malen aangegeven dat ik juist de inzet om elke week een melding te maken weet te waarderen. Om nu gelijk het advies te krijgen dat ik terwijl ik al bijna 4 jaar het spel speel om mijn account te verwijderen vind ik erg kort door de bocht.


    Wat dat betreft had je ook zelf je account kunnen verwijderen toen je los ging over het voorspellen van een wedstrijduitslag tijdens het WK.



    Als kind van ouders die elkaar de tent uitvochten heb ik genoeg huiselijk geweld mee gemaakt eigenlijk tot dit verhaal geen seconde meer aan gedacht en bedankt he boys ,

    Het spijt me oprecht want het is nooit mijn bedoeling geweest dat dit zou gebeuren.

  • Bij elke inzet kan je wel iets van vinden zeker naar de ervaring die ik heb in de afgelopen 21 jaar heb mee gemaakt

    Maar bedenk maar steeds nieuwe inzetten voor het spel.

    En er waren veel aanvragen geweest dat er inzetten moesten komen met meer SO er in en de inzetten wat meer variaties te geven.

    Dus wat ik hier mee wil zeggen is dat we daar aan zoveel mogelijk aan de wensen van de spelers willen toekomen.


    Wees blij dat we nog steeds verschillende inzetten bedenken zo dat het een klein beetje bij de werkelijkheid blijft

  • Pffff het is elke keer wel wat met de meldingen dan is dit niet goed dan is dat weer niet goed, wees blij dat er elke week een melding bij komt in wat voor vorm dan ook.

    Ze kunnen niet iedereen het naar ze zin maken.


    Je kan ook gewoon je account verwijderen is het probleem ook opgelost toch.

    ik denk dat sommige dingen gewoon heel persoonlijk en heel gevoelig zijn je hebt te maken met hulpverleners maar ook met mensen die andere mensen levenloos, gewond of delen van een persoon hebben zien liggen
    zulke mendingen in een simpel spelletje zoals dit kan een trigger/flashbacks creeeren voor zij die dit meegemaakt hebben dus om nou te dat ze maar hun account moeten verwijderen vind ik nogal raar.... als jje zelf die dingen niet hebt meegemaakt dan weet je dus overduidelijk niet waar je over praat

  • ik denk dat sommige dingen gewoon heel persoonlijk en heel gevoelig zijn je hebt te maken met hulpverleners maar ook met mensen die andere mensen levenloos, gewond of delen van een persoon hebben zien liggen
    zulke mendingen in een simpel spelletje zoals dit kan een trigger/flashbacks creeeren voor zij die dit meegemaakt hebben dus om nou te dat ze maar hun account moeten verwijderen vind ik nogal raar.... als jje zelf die dingen niet hebt meegemaakt dan weet je dus overduidelijk niet waar je over praat

    Laat dit gewoon duidelijk zijn dit is een meldkamerspel met heel veel soorten meldingen, en als je niet tegen een melding kan of je heb zelf een melding mee gemaakt waar je een trigger/flashback van krijgt ga je toch niet spelen. Je weet dat die meldingen voorbij komen in dit spel.


    Dan ga je dit spel toch niet spelen als je er toch niet tegen, dan kan je inderdaad beter je account verwijderen en een ander leuk spel spelen waar je die trigger/flashback niet van krijgt.


    Met deze conclusie over deze meldingen kunnen ze beter meldkamerspel stoppen omdat er elke keer een melding bij komt waar iemand een trigger/flashback van krijgt.


    Je kan niet over mijn oordelen of ik wel of niet iets heb mee heb gemaakt i.v.m met de meldingen die in het spel zitten.

    Heb genoeg mee gemaakt en ja die meldingen zitten ook in het spel. ( daar klaag ik toch ook niet over )

  • Dan moet hersenbloeding er ook uit. Persoonlijk véél te confronterend.

  • Vroeg of laat zal iedereen te maken krijgen met vervelende gebeurtenissen. Het spelen van een spel als dit zal altijd een trigger kunnen geven aan een persoonlijke gebeurtenis. Ik lees dat sommige dit ervaren als negatief, maar voor mij persoonlijk werkt het juist om bepaalde zaken uit het emotionele te halen en er steeds meer rationeler mee om te gaan. Je moet het een plekje geven en zeker niet vergeten maar je moet er niet in blijven hangen en er continue mee bezig zijn. Dat kost gewoon tijd om het niet te spiegelen aan meldingen in het spel.


    Uit ervaring weet ik dat hulpverleners ook over een melding napraten maar vooral snel weer de humor opzoeken.

  • Wij zijn ons bewust dat verschillende meldingen een negatieve gedachte bij mensen kunnen oproepen.
    Echter blijft dit bij het spel horen. Wanneer je incidenten maakt die in het echt ook kunnen gebeuren komen deze vaak af van incidenten uit het verleden.

    Wanneer we alleen maar meldingen willen die niemand zouden kunnen triggeren kunnen we beter stoppen.

    Zelfs de kleine meldingen die niet veel voor lijken te stellen, kunnen al een trigger zijn.
    Zo heb ik zelf ooit eens meegemaakt dat er een naaste met een ambulance werd afgevoerd omdat de bloeddruk veel te laag was. Vervolgens krijg ik tijdens het spelen voor ontspanning in ons dorp 3 meldingen van lage bloeddruk. Toeval of niet, maar het schut je toch weer ff terug naar die paar uur terug in het echte leven.


    Het is en zal dus altijd een lastig onderwerp blijven over waar dat de grens ligt.
    Eveneens met de melding van afgelopen week. Zoveel slachtoffers bij een neergestort vliegtuig. Dit zal ongetwijfeld ook voor mensen herinneringen aan iemand oproepen die ze zijn verloren bij de MH17 ramp.
    Dit valt helaas niet te voorkomen.
    Het is een blijft een spel, waar we dingen wel realistisch proberen maken. En daar komen naast de onschuldige meldingen van katten in bomen ook ernstigere incidenten voor.

  • Melding hersenbloeding/beroerte, trigger ervan heb ik al een tijd niet meer, heb het wel een plekje kunnen geven. Bedoel, maak er zelfs soms misbruik van, ergens geen zin in, gooi ik het op te veel prikkels 😂