Nieuwe voertuigen - ProRail incidentbestrijding (ICB)

  • Voor incidenten op het spoor zou het mooi zijn om de incidentbestrijding (ICB) van ProRail te kunnen toevoegen.


    ProRail wordt opgeroepen bij incidenten op het spoor. Denk aan aanrijding met voertuig/persoon/object/dier etc. Maar ook bij treinongevallen personentreinen/goederentreinen (IBGS).


    Het gaat dan om 3 verschillende voertuigen

    - Snel interventievoertuig (SIV) Foto

    - ProRail OVD (Mercedes Benz Vito Foto

    - Hulpverleningsvoertuig (Volvo FL210) Foto


    Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

  • Piet2001

    Heeft de discussie gemarkeerd als "Zichtbaar".
  • Ik heb hier laatst over contact gehad met de ontwikkelaar. In principe mogen we dit in het spel krijgen, als men dit wilt, maar het mag geen apart gebouw worden en enkel een uitbreiding op een brandweerkazerne.

  • Ik heb hier laatst over contact gehad met de ontwikkelaar. In principe mogen we dit in het spel krijgen, als men dit wilt, maar het mag geen apart gebouw worden en enkel een uitbreiding op een brandweerkazerne.

    Dat zou in principe wel kunnen....

    Dan bouw je een kazerne met uitbreiding railincidenten.

    Door die uitbreiding krijg je dan weer benodigde specifieke voertuigen.


    Dit is dan wat me zo even te binnen schiet want andere mogelijkheden zijn er niet echt volgens mij....

  • Worden de Prorail voertuigen aangestuurd vanuit 112? Volgens mij vanuit de verkeersleiding van Prorail.

    Ik vind het dan geen goed idee om dit toe te voegen, aangezien de opzet 112 Meldkamer is.....

    Ga je Prorail toevoegen kan je ook andere hulpverleners toevoegen, zoals;


    1. Dierenambulance
    2. GGD-voertuig (bijv. voor vaccinaties of medische tests)
    3. Defensievoertuigen (bijv. voor rampenbestrijding)
    4. Civiele beschermingsvoertuigen (bijv. voor chemische ongevallen)
    5. Bergingsvoertuigen (voor het wegslepen van voertuigen na een ongeluk)
    6. Verkeersregelaarsvoertuigen

      enzovoort
  • maar kijk dan moet je voor Defensie ook gewoon meerdere opleidingen voor in stellen

  • Persoonlijk hoeft het van mij ook niet.
    We hebben de kustwacht en de RWS er al bij gekregen wat voor mij persoonlijk ook niet had gehoeven.
    Nu komt er dan weer ProRail bij.


    Ik ben benieuwd wat men nog steeds wil blijven toevoegen.
    En de opmerking dat je het niet hoeft te nemen. Zonder RWS kan je ook een groot aantal meldingen niet afhandelen. En zonder waterredding zijn er ook meldingen die je niet kan afhandelen die niets met strandvoertuigen te maken hebben zoals brand op veerpont. Dat je vervolgens een strandwacht moet sturen vanuit de kuststreek naar Nijmegen om maar een voorbeeld te geven geeft dus maar aan dat je niet zo eenvoudig er niet aan kan deelnemen.


    Dus voor mij hoeft het niet.

    Zeker niet omdat de POI die horen bij de meldingen van de trein die er tegenwoordig al zijn, op plaatsen te vinden zijn waar nog nooit een trein is geweest.

  • En zonder waterredding zijn er ook meldingen die je niet kan afhandelen die niets met strandvoertuigen te maken hebben zoals brand op veerpont. Dat je vervolgens een strandwacht moet sturen vanuit de kuststreek naar Nijmegen om maar een voorbeeld te geven geeft dus maar aan dat je niet zo eenvoudig er niet aan kan deelnemen.

    Als je een aantal voertuigen ipv DB-K een PM-OR maakt moet je zo ver niet rijden zij handelen als strandvoertuig.

  • ProRail gaat taken overnemen van de brandweer voor op het spoor dit is al is besproken binnen game team zij leiden het incident ter plaatse.

    Dus dat ProRail er bij komt is alleen maar goed.

    Zo werkt dat ook met de RWS zij moet in het echt ook aanwezig zijn voor de veiligheid op snelwegen.


    Wees blij dat er nog steeds ontwikkelingen zijn en dat we kunnen uitbreiden met nieuwe toevoegingen

  • ProRail gaat taken overnemen van de brandweer voor op het spoor dit is al is besproken binnen game team zij leiden het incident ter plaatse.

    Dus dat ProRail er bij komt is alleen maar goed.

    Zo werkt dat ook met de RWS zij moet in het echt ook aanwezig zijn voor de veiligheid.


    Wees blij dat er nog steeds ontwikkelingen zijn en dat we kunnen uitbreiden met nieuwe toevoegingen

    Enig idee hoe het voor de speler in België er dan gaat uitzien ? Bij mijn weten doet NMBS eigen incidenten (en weet zelfs niet of ze prio rijden). Blusvoertuigen hebben we er bij mijn weten 2 in Belgie (Zaventem en Brussel).

  • ProRail gaat taken overnemen van de brandweer voor op het spoor dit is al is besproken binnen game team zij leiden het incident ter plaatse.

    Dus dat ProRail er bij komt is alleen maar goed.

    Zo werkt dat ook met de RWS zij moet in het echt ook aanwezig zijn voor de veiligheid op snelwegen.


    Wees blij dat er nog steeds ontwikkelingen zijn en dat we kunnen uitbreiden met nieuwe toevoegingen

    Hmm, dus de verkeersregelaar gaat er dan ook nog eens bij komen.....