[FMKS0175] geen patiënten bij meldingen

  • Volgens de ontwikkelaar bleek er een bug te zijn dat uitgeschakelde ambulance posten nog mee bleven tellen en daardoor patiënten genereerde. Dit is er nu uitgehaald. Hierdoor moet er een ambulance post actief zijn om slachtoffers te krijgen.

    Dus zodra je een meldkamer uitschakelt worden de posten technisch niet meer gezien.

    Maar ze tellen nog wel mee voor welke meldingen je kan krijgen, alleen niet meer voor de patiënten.

    Maar ook met een ambulance post aan krijg je geen patiënten. Heb nu al een paar uur een post bij een ingeschakelde meldkamer aan staan en geen patiënten, ook niet rondom die post.

    Maar het is vreemd dat een uitgeschakelde meldkamer invloed heeft of je patiënten krijgt.

    Dan zou je gewoon het eigen inzetbereik moeten gebruiken wil je dat ze niet meetellen voor de meldingsgeneratie. De uitgeschakelde meldkamers waren bedoeld dat de post zelf geen meldingen genereert, niet dat ze geen invloed meer zouden hebben op meldingen gegenereerd op andere posten.

  • Ja dat zit weer gekoppeld aan het inzetbereik.
    Maar normaal zou het al moeten zijn dat je geen patiënten kreeg als een post verder dan 15km weg was.

    JA dat klopt, heb nu 1 melding met 1 patiënt gekregen terwijl andere meldingen dichterbij zijn zonder patiënten.


    Ik hield die grens al aan.


    Maar kan je ook ingaan op de andere punten uit mijn bericht ipv alleen dit ene punt?

  • Samenvatting van de ontwikkelaar zijn punten uit de berichtwisseling over dit onderwerp.


    Volgens de ontwikkelaar is er geen BUG verholpen die het toestond om patiënten te genereren ookal was er geen ambulancepost ingeschakeld. Het genereren was een los proces waardoor deze niet was inbegrepen bij de het in en uitschakelen van de meldkamers.

    Wanneer je wilt dat de posten van uitgeschakelde meldkamers niet meetellen moet gebruik worden gemaakt van het eigen inzetbereik.

    Het niet krijgen van patiënten zou al plaats moeten vinden als een post verder weg was dan 15km. Deze grens is nu nog steeds actief. Alleen wordt er ook gecontroleerd of de post of uitbreiding actief is.



    Dit is de info die we vanuit de ontwikkelaar terug krijgen.
    Ik snap dat het resultaat mogelijk niet is zoals de meeste zouden willen, maar dit zijn wel beslissingen die voor alle versies zijn gemaakt.

    Natuurlijk kun je altijd via de helpshift XY benaderen of ze dit kunnen aanpassen, al heb ik twijfels voor hoever ze hierin mee gaan.

  • Het niet krijgen van patiënten zou al plaats moeten vinden als een post verder weg was dan 15km. Deze grens is nu nog steeds actief. Alleen wordt er ook gecontroleerd of de post of uitbreiding actief is.

    De posten zelf zijn actief. Net als alle uitbreidingen bij de posten op mijn uitgeschakelde posten.

  • was mooi geweest als de ontwikkelaar er zelf mee was gekomen dat was wat netter nu zijn we er gelukkig achter gekomen waar het aan lig , maar dankje voor de info en we gaan zien wat het gaat brengen

  • was mooi geweest als de ontwikkelaar er zelf mee was gekomen dat was wat netter nu zijn we er gelukkig achter gekomen waar het aan lig , maar dankje voor de info en we gaan zien wat het gaat brengen

    Was inderdaad netter geweest, maar goed. Er veranderen vaak dingen op de achtergrond op basis van feedback van de community's. De adviseurs die een bug melding maken krijgen in 99% van de gevallen reactie hierop en info over een fix. Het nadeel is dat zo'n fix dan naar alle versies wordt doorgerold zonder vermelding. Of deze volgt later.

    Dit blijft een punt waar we al vaker tegen aan zijn gelopen en in de toekomst ook nog wel een aantal keer tegenaan zullen lopen.

  • Was inderdaad netter geweest, maar goed. Er veranderen vaak dingen op de achtergrond op basis van feedback van de community's. De adviseurs die een bug melding maken krijgen in 99% van de gevallen reactie hierop en info over een fix. Het nadeel is dat zo'n fix dan naar alle versies wordt doorgerold zonder vermelding. Of deze volgt later.

    Dit blijft een punt waar we al vaker tegen aan zijn gelopen en in de toekomst ook nog wel een aantal keer tegenaan zullen lopen.

    Er veranderen vaak dingen op de achtergrond op basis van feedback van de community's. daar gaan ze al de fout in omdat het in 1 land word gezecht gaan ze het maar veranderen meschien wel fijn als ze ons er ook bij betrekken maar krijg vaak de indruk dat de benelux versie van het spel er niet toe doet

  • Het spel is voor veel taalversies identiek. Hierdoor is een bug in de ene versie meestal ook aanwezig in een andere versie. Als deze bij 1 versie naar voren komt dan wordt die bij alle versies verholpen. Zo hebben wij ook al vaak meldingen gemaakt die uiteindelijk ook in bijvoorbeeld de Engelse versie zijn uitgerold.

    Daarnaast werken er bij XY verschillende medewerkers die aan het spel werken, en niet iedereen heeft direct contact met ons.

    En ondanks dat het voor de meeste niet opvalt, worden er wekelijks aanpassingen gedaan en gewerkt aan nieuwe updates. Maar ook de tijd van de ontwikkelaar moet verdeeld worden over de verschillende versies.

  • Even voor mijn duidelijkheid. Ik werk niet met bereik in welke meldkamer dan ook. Ik heb gewoon alles aan staan en ik bouw realistisch. Betekent dit nu dat bepaalde branden niet meer gaan voorkomen omdat er dan in die buurt geen ambulancepost is?


    En waarom is dit van toepassing bij meldingen maar bij bijvoorbeeld een AT-team of een ME-team niet want dan worden de inzetten overal gegeneerd ook als je de desbetreffende uitbreiding niet in de buurt heb staan.


    Misschien begrijp ik het wel verkeerd en dat zou kunnen maar een uitleg zou voor mijzelf wat prettiger zijn.

  • De branden blijven gewoon komen. Echter wanneer er binnen 15km geen ambulance post of uitbreiding is dan komen er geen slachtoffers bij. Dit is een failsafe die al jaren in het spel zit. De enige aanpassing die er nu op gedaan is, is dat een uitgeschakelde post niet meer mee telt in de berekening voor die 15km.


    Wat betreft ME en AT. Deze vereisen het aantal posten en daarbij wordt niet meer gekeken naar de uitbreiding op een post. Dit is het zelfde als bij bijvoorbeeld branden waar politie nodig is. Als je in maastricht een politiebureau hebt staan en geen gebruik maakt van eigen inzetbereik. telt ook dat politiebureau mee in de generatie berekening.


    Wat nu veranderd is heeft dus te maken met patiënten, deze lopen via een andere formule dan de meldingen aan zich.

  • De branden blijven gewoon komen. Echter wanneer er binnen 15km geen ambulance post of uitbreiding is dan komen er geen slachtoffers bij. Dit is een failsafe die al jaren in het spel zit. De enige aanpassing die er nu op gedaan is, is dat een uitgeschakelde post niet meer mee telt in de berekening voor die 15km.


    Wat betreft ME en AT. Deze vereisen het aantal posten en daarbij wordt niet meer gekeken naar de uitbreiding op een post. Dit is het zelfde als bij bijvoorbeeld branden waar politie nodig is. Als je in maastricht een politiebureau hebt staan en geen gebruik maakt van eigen inzetbereik. telt ook dat politiebureau mee in de generatie berekening.


    Wat nu veranderd is heeft dus te maken met patiënten, deze lopen via een andere formule dan de meldingen aan zich.

    Dank je wel voor de uitleg. Er is voor mij dus geen verandering (en daar ben ik blij om ;))


    Geldt het verhaal voor de ME en AT ook voor Strandvoertuigen en de Crashtenders? (Die worden namelijk ook verder gevraagd dan de 15 km?)

  • Voertuig vraag gaat altijd op basis van de meldingsbenodigdheden. Meldingsbeschikbaarheid gaat op basis van aantal posten.
    Dus heb je een post die een melding met een CT kan genereren zal de CT nodig zijn bij de melding.
    De enigste uitzondering die we op die regel hebben is de DB-bike.

  • Piet2001
    Met veel aanpassingen ben ik blij....

    Deze is onbegrijpelijk en naar mijn mening slaat de ontwikkelaar weer eens de plank mis!


    Maar goed... nu er dus voor deze lijn gekozen is...
    Dan moet er nog iets aangepast worden...

    Want ik krijg bij kustwachthavens die ik heb, waar geen ambulanceposten bij zitten wel de onwelwording op schip met patient.....

    Dat zou dus volgens de redenering van de ontwikkelaar niet kunnen... Want mijn meldkamer met ambulances staat uit

  • Oke Piet2001, is snap wat je zegt.... Kloppen doet het niet... Want ik heb vervolgens wel een ambulance nodig die uit staan....

    Maar goed, andersom staat het ook niet goed...


    Ik doe ambulancemeldingen, al mijn posten in een separate meldkamer voor ambulances.

    Brandweer en politie staan uit (in hun eigen meldkamers)...

    Hoe kan ik dan wel meldingen krijgen waar politie en brandweer voor nodig is? Of geld het dan weer niet?

    En hoe kan het dat als de ambulances uit staan er plotseling wel weer slachtoffers gegenereerd worden als uitbreiding bij brandweermeldingen? Dat zou met het gevoerde beleid dus ook niet kunnen volgens mij? Vergiftiging door natuurbrand bijvoorbeeld?


    Verzoek deze omissies dan ook onder de aandacht te brengen bij de ontwikkelaar.


    Kortom,


    Het blijkt dus dat je met die uitleg de SO's bij die meldingen niet uit kan zetten.

    Dan zou ik namelijk ook geen politie moeten/hoeven sturen bij meldingen die door de brandweer gegenereerd worden (zelfde principe, als ze uit staan zouden ze niet mee moeten doen, net als ambu's)


    Net als RWS in meldingen.


    Alles wat in een aparte meldkamer staat zou dus geen kruismeldingen kunnen genereren. Ik snap die dat de ontwikkelaar dat dan wel zo beredeneert met ambulances.

  • Wat ik niet begrijp in dit hele verhaal;

    Enkele weken geleden zijn het aantal patiënten bij een aantal meldingen verhoogd, juist om meer patiënt meldingen te genereren.
    En nu worden de patiënt meldingen met 75-90% verminderd, door deze veranderingen.......

    Ik kan mij voorstellen dat het hoge aantal patiënten voor enkelen een probleem veroorzaakt met het aantal beschikbare bedden. Maar, dat lost vanzelf op wanneer je groeit. Net als een speler met 500.000 verdiende credits ook nog niet alle teammeldingen kan aanrijden.

  • Hoe alles exact zit op de achtergrond, weet ik ook niet allemaal.
    Ik geef hier de info terug die ik door krijg van de ontwikkelaar.

    Ik heb de punten gemeld bij de ontwikkelaar en gevraagd of ze meer duidelijkheid kunnen geven.

    Wordt hopelijk vervolgd.


    Wat ik niet begrijp in dit hele verhaal;

    Enkele weken geleden zijn het aantal patiënten bij een aantal meldingen verhoogd, juist om meer patiënt meldingen te genereren.
    En nu worden de patiënt meldingen met 75-90% verminderd, door deze veranderingen.......

    Ik kan mij voorstellen dat het hoge aantal patiënten voor enkelen een probleem veroorzaakt met het aantal beschikbare bedden. Maar, dat lost vanzelf op wanneer je groeit. Net als een speler met 500.000 verdiende credits ook nog niet alle teammeldingen kan aanrijden.

    De hoeveelheden in melding zijn idd door ons aangepast met de kennis over hoe het werkte en wat "realistisch" zou kunnen zijn.
    Echter gaan we er bij het maken van meldingen vanuit dat iedereen die een melding met X posten krijgt ook deze posten beschikbaar heeft staan.
    In middels zijn er verschillende manieren in gebruik genomen door spelers om op een andere manier te spelen dan hoe het spel oorspronkelijk bedoeld is. Hierdoor krijg je dus afwijkingen in verwachting en praktijk.
    Wanneer spelers spelen zoals de originele bedoeling. Krijg je gewoon meldingen met een hoge hoeveelheid patiënten. Ik heb zelf alle posten die ik heb aan staan en ervaar eigenlijk geen problemen.

  • De hoeveelheden in melding zijn idd door ons aangepast met de kennis over hoe het werkte en wat "realistisch" zou kunnen zijn.
    Echter gaan we er bij het maken van meldingen vanuit dat iedereen die een melding met X posten krijgt ook deze posten beschikbaar heeft staan.
    In middels zijn er verschillende manieren in gebruik genomen door spelers om op een andere manier te spelen dan hoe het spel oorspronkelijk bedoeld is. Hierdoor krijg je dus afwijkingen in verwachting en praktijk.
    Wanneer spelers spelen zoals de originele bedoeling. Krijg je gewoon meldingen met een hoge hoeveelheid patiënten. Ik heb zelf alle posten die ik heb aan staan en ervaar eigenlijk geen problemen.

    Ik ervaar geen probleem al schakel ik sommige posten en meldkamers bewust uit omdat ik de regio wel al posten heb maar ze nog verder moet uitbouwen. En daardoor ook liever geen meldingen heb in dat gebied.

    Als je veel posten krijgt is het handig op die manier wat overzicht te bewaren.