[FMKS0175] geen patiënten bij meldingen

  • Ik volg je uitleg, maar de aanwijzing dat het komt doordat spelers anders spelen dan oorspronkelijk bedoeld was, vind ik niet helemaal op zijn plaats.

    Wanneer we daarnaar verwijzen, is het dus de bedoeling dat wij uitgaan van de 112 meldkamer. "Wie wilt u spreken? Brandweer, Politie of ambulance?"
    Dan horen de toevoegingen KNRM, RB, RWS en SAR ook niet in dit spel thuis.

    Ik ben er niet op tegen, want het bied voor velen een extra mogelijkheid die zij wel willen zien.

    Het is overigens ook zo dat de posten onder een gedeactiveerde meldkamer niet beschikbaar zijn. Het enige is dat zij geen meldingen meer genereren. Dat is iets anders. De specialistische post die een melding genereert zou dan, in mijn ogen, ook gewoon gebruik moeten kunnen maken van de aanwezige posten, ongeacht of die onder een wel of niet uitgeschakelde meldkamer staan.

    Maar, dit is mijn mening/visie.

  • Ik ervaar geen probleem al schakel ik sommige posten en meldkamers bewust uit omdat ik de regio wel al posten heb maar ze nog verder moet uitbouwen. En daardoor ook liever geen meldingen heb in dat gebied.

    Als je veel posten krijgt is het handig op die manier wat overzicht te bewaren.

    Dat je geen probleem ervaart is ook omdat je dan een complete regio uitgeschakeld, maar dan heb je ook alle posten uit. En niet bijvoorbeeld maar 1 type posten nog aan.
    Hierdoor krijg je het effect dus hoe het oorspronkelijk is bedoeld.


    Ik snap wat je bedoeld. Ik heb de ontwikkelaar vorige week ook al aangegeven dat het mij slimmer lijkt om het systeem eenduidig te houden door te zeggen als de ambulance posten niet mee tellen voor patiënten. Laat ze dan ook niet meetellen in de benodigdheden van de posten. Hierop komt de ontwikkelaar dan terug met dat dat weer kan met eigen inzetbereik.
    De extra diensten werden ook veel gevraagd, waarmee ook de vraag van de community is gevolgd. Uiteindelijk zijn deze posten dan ook zo ontworpen dat als je ze niet hebt je ze ook niet nodig hebt voor je meldingen. Je bent als speler dus vrij om je eigen spel te kiezen.


    Maar mocht je toch bezwaar hebben. Momenteel liggen er overnieuw vragen uit bij de ontwikkelaar. Maar je kunt ze ook altijd direct zelf benaderen via de helpshift.

  • De extra diensten werden ook veel gevraagd, waarmee ook de vraag van de community is gevolgd.

    Gezien de reacties en de wil van de ontwikkelaar om de vraag van de community te volgen, lijkt mij een logische volgende stap om weer terug te gaan naar het systeem dat het erom gaat dat je de posten hebt. Ongeacht onder welke meldkamer ze staan.

  • In middels zijn er verschillende manieren in gebruik genomen door spelers om op een andere manier te spelen dan hoe het spel oorspronkelijk bedoeld is. Hierdoor krijg je dus afwijkingen in verwachting en praktijk.

    Ook ik vind dit een beetje heel kort door de bocht. Het spel is bedoeld als meldkamerspel voor noodhulpen. Rene merkt dat ook terecht op. Je kan niet (zeker als gameteam niet) het argument gebruiken dat spelers het spel anders spelen als de bedoeling is... door op verzoek van diezelfde speler dan wel te roepen, we passen het aan omdat het een vraag is...


    En de vraag is niet om geen patiënten te genereren. De vraag is om in die meldingen waar ze in voorkomen ze weer gewoon te krijgen als je de ambulanceposten wel hebt, maar die geen meldingen laat genereren.


    Het klopt niet, en daar ga je steeds vakkundig omheen, dat als ik alleen met mijn brandweermeldkamer speel de meldingen geen patienten vraagt (omdat de meldkamer uit staat), deze meldingen wel andere diensten genereren zoals RWS en Politie. Die staan namelijk ook uit. Wil ze wel gebruiken maar niet om die specifieke meldingen te genereren.


    Daar moet dan ook eenduidigheid in zitten...

    En ik vind het kort door de bocht om te roepen dat je geen probleem ervaart in het spel. Ieder heeft zijn eigen manier van spelen. En ik ervaar ook geen probleem, krijg geen patiënten. Dat vind ik een gemis. En dat is hier nou vaker onderwerp van discussie. Hoe moet je het spel spelen....

  • Dat je geen probleem ervaart is ook omdat je dan een complete regio uitgeschakeld, maar dan heb je ook alle posten uit. En niet bijvoorbeeld maar 1 type posten nog aan.
    Hierdoor krijg je het effect dus hoe het oorspronkelijk is bedoeld.


    Ik snap wat je bedoeld. Ik heb de ontwikkelaar vorige week ook al aangegeven dat het mij slimmer lijkt om het systeem eenduidig te houden door te zeggen als de ambulance posten niet mee tellen voor patiënten. Laat ze dan ook niet meetellen in de benodigdheden van de posten. Hierop komt de ontwikkelaar dan terug met dat dat weer kan met eigen inzetbereik.
    De extra diensten werden ook veel gevraagd, waarmee ook de vraag van de community is gevolgd. Uiteindelijk zijn deze posten dan ook zo ontworpen dat als je ze niet hebt je ze ook niet nodig hebt voor je meldingen. Je bent als speler dus vrij om je eigen spel te kiezen.


    Maar mocht je toch bezwaar hebben. Momenteel liggen er overnieuw vragen uit bij de ontwikkelaar. Maar je kunt ze ook altijd direct zelf benaderen via de helpshift.

    maar dat hadden ze dan toch ook makkelijk kunnen doen voor mensen die real spelen dat ze dat zo aan of uit konden zettensnap het eigenlijk niet meer dat het verandert moet worden zitten al genoeg middelen en add ons in het spel dat je allemaal naar je eigen spel wijzen kan zetten soms worden er verkeerde dingen aangepakt want je kan niet zomaar zeggen zo moet het spel gespeeld worden wat daar is geen richtlijn omdat je zoveel kan aanpassen

  • Binnen de patiënten is vanaf het begin een fallback geweest dat er binnen 15km een ambulancepost moest zijn om patiënten te kunnen krijgen. Echter is gebleken dat mensen posten of meldkamers uitschakelde omdat ze in een bepaalde regio niet genoeg voertuigen hadden voor de meldingen. Hierbij kwam naar voor dat de patiënten het systeem dit niet controleerde. Dit was dus een BUG in het systeem. XY heeft deze bug verholpen. Echter ontstaat nu dus het probleem dat er geen patiënten komen, omdat de posten uit staan. Dit omdat we erg gewend zijn geraakt om te leven met die bug.

    De ontwikkelaar gaat er vanuit dat de meldkamers worden gebruikt om de regio's te verdelen. Hierbij wordt niet direct gedacht om deze ook in te zetten om verschillende diensten te splitsen. Natuurlijk kan iedereen een eigen manier van spelen hebben, maar niet iedereen zijn speelmanier is bij de ontwikkelaar bekend.


    Verder zie ik veelvoudig aangehaald worden dat het voor andere diensten weer anders zit aangezien die wel meetellen. Dit klopt het genereren van de base melding en de patiënten zijn 2 aparte functies in het spel. In de basis komt de melding met de benodigde voertuigen op basis van een aantal posten. Zodra deze melding er is komen de patiënten. En in die formule wordt dan gekeken of er een actieve ambulancepost beschikbaar is.


    En nogmaals. Ik heb de bevindingen bij de ontwikkelaar liggen.

    Voor mij persoonlijk (en zo te lezen vele meer) mag die bugfix best terug gedraaid worden, het is niet de grootste bug die er is. Echter ligt deze keuze bij de ontwikkelaar. Advies kunnen we geven. Aanpassingen kunnen we zelf niet doen. En sinds de eerste dag van dit topic ligt er al bericht bij de ontwikkelaar dat mensen er niet blij mee zijn. Echter gaf de ontwikkelaar op de eerste plaats als reactie dat nu zou werken hoe het hoort volgens de regels die in de ontwerpdocumenten zijn vastgelegd. De oude situatie week af en is daarom hersteld.

  • Piet2001

    Heeft het onderwerp van de discussie veranderd van “geen patiënten bij meldingen” naar “[FMKS0175] geen patiënten bij meldingen”.
  • Maar wat is de oplossing hiervoor?


    Ambuposten plaatsen (binnen 15km.) bij bijv. je specialistische posten en dan die ambuposten onderbrengen in een aparte meldkamer en die meldkamer op actief zetten?

    Het probleem is dan dat die ambuposten "gewone" meldingen gaan genereren, en dat is juist de reden dat ik mn ambuposten uit heb gezet!

    Maar misschien heeft iemand anders nog een oplossing?

  • Als ik de discussie goed begrijp (en anders mag iemand mij het uitleggen) is dit probleem ontstaan omdat mensen wel de posten hebben gebouwd maar niet willen dat de posten ook meldingen geven. Dus een beperking op de meldingen waarbij alleen een ambulance nodig is zoals bloedneus?


    Dit gaf geen problemen maar nu wel omdat de melding eerst keek of je een ambupost had en er nu gekeken wordt of de ambupost ook beschikbaar is. Anders heb je wel de melding maar niet de patiënten?


    Een oplossing is om je ambuposten aan te zetten (maar dan heb je bloedneuzen en gevallen personen van laadklep ten over) en de andere oplossing is dus om grote meldingen zonder posten en patiënten te spelen.

    Maar als je wat verder kijkt dan zou het eigenlijk toch anders moeten zijn met de meldingen. Als je voldoet aan de voorwaarden (en dan mag je nog zeggen dat het actief moet zijn) dan hoor je een melding te kunnen krijgen.

    Een voorbeeld. De melding verkeersongeval met touringcar komt nu alleen maar voor in de buurt van de RWS steunpunten. Terwijl ze voorheen overal konden ontstaan. Het zelfde geldt voor aanrijding met zwaar letsel.


    Door de melding te koppelen aan een RWS, maak je de systemen nog ingewikkelder.


    Daarom denk ik dat de meldingen gewoon overal moeten kunnen voorkomen en er gekeken moet worden of je voldoet aan de eisen die gesteld worden. En dat er dan misschien een langere aanrijdtijd is omdat je geen WO in de buurt heb of omdat je een Signalisatie-voertuig mist, het zij dan maar zo.


    Met elke dag op dezelfde plaats (ongeveer in ieder geval) de zelfde melding is het ook een raar gegeven om mee te spelen.


    Daarbij zou je ook als ontwikkelaar van het spel jezelf kunnen afvragen: Waarom spelen veel spelers het spel anders dan wij het eigen bedoelt hebben. Misschien vind je daar een antwoord waarop ze de aanpassingen zouden moeten realiseren.

  • Daarom denk ik dat de meldingen gewoon overal moeten kunnen voorkomen en er gekeken moet worden of je voldoet aan de eisen die gesteld worden. En dat er dan misschien een langere aanrijdtijd is omdat je geen WO in de buurt heb of omdat je een Signalisatie-voertuig mist, het zij dan maar zo.


    Met elke dag op dezelfde plaats (ongeveer in ieder geval) de zelfde melding is het ook een raar gegeven om mee te spelen.

    Helemaal mee eens ! In realiteit is het ook zo als een post of wagen uitvalt of reeds op een zware melding voorkomt moet er gewoon verder gereden worden.

  • De hele discussie volgend, is mijn visie;

    - De discussie was nooit ontstaan indien de "bug" er niet was geweest
    - Feit is dat er spelers zijn die hun manier van spelen hebben aangepast, mede op basis van de mogelijkheden door de "bug"
    - Deze spelers worden nu ineens geconfronteerd met minder patiënten.
    - Naar ik hoor kan dit per dag meer dan 1,5 miljoen credits schelen ten opzichte van de oude situatie
    - Het spel gaat niet om de credits, maar ze zijn wel belangrijk om verder te komen
    - Ik zie veel meer aanpassingen aan het spel, die anders zijn dan de oorspronkelijke bedoeling (kustwacht, rws)

    Ik heb vanuit Gameteam alleen maar reacties gezien dat de ontwikkelaar deze reparatie heeft gedaan ómdat daarmee het oorspronkelijke ontwerpmodel word gevolgd. Geen reden gelezen dat het niet herstellen van de "bug" op de één of andere manier schadelijk zou zijn voor de speelbaarheid van het spel.

    Daar de ontwikkelaar dus wel meer wijzigingen heeft aangebracht aan de oorspronkelijke bedoeling, zie ik geen reden om het ontwerpmodel aan te passen en dus de "bug" weer te herstellen.

    Voor mij persoonlijk hoeven al die wijzigingen niet. Maar, wanneer ze gedaan worden, wees dan wel consequent en ga geen processen volgen ómdat het een proces is. We hebben al genoeg instanties die dit doen, bijvoorbeeld de belastingdienst, en weten wat de gevolgen kunnen zijn.

  • Het gene wat hier opvalt is dat de meeste spelers die hier reageren waarschijnlijk voor de credits spelen.
    En idd wanneer de bug er nooit was geweest waren we direct aan deze situatie gewend en was dit topic er nooit geweest.


    Wel kunnen we ook concluderen dat er een aantal spelers de algemene voorwaarde niet goed lezen. Een bug gebruiken voor eigen gewin is namelijk niet toegestaan. Nu is dit natuurlijk ter discussie te stellen, aangezien het vele niet bekend was dat het een bug was. Maar daardoor zie ik een terug verandering niet snel komen.


    Maar mogelijk kan deze bug wel "schade" aanrichten als ik zelf beredeneer. Mensen kunnen het spel forceren veel slachtoffers te krijgen wat uit eindelijk toch een behoorlijk aantal credits kan opleveren. wat weer oneerlijk is ten opzichte van de spelers die via de standaard wijze spelen.


    En bekijk het zo. Het is voor alle landen tegelijk uitgerold. Maar ik heb niet echt gezien dat er in andere landen ook zo'n discussie over is.

  • Van mij kant was het dat ik verbaasd over was dat het ineens weg was en dat ik dit bericht heb aan gemaakt en mag iedereen zijn mening erover geven maar nu heb ik me draai er in gevonden . en ja ik speel niet op de standaard manier want in het team waar ik zit helpen we elkaar om manieren te vinden die het spelen van het spel gemakkelijker maakt en ik na werk even relax wil doen en met meldkamers uitzetten kan je eigen spel wijzen creëren wat het voor mij nu leuker spelen maakt en zo speelt ieder op de eigen manier

  • Brandweer1001
    " Mensen kunnen het spel forceren veel slachtoffers te krijgen wat uit eindelijk toch een behoorlijk aantal credits kan opleveren. wat weer oneerlijk is ten opzichte van de spelers die via de standaard wijze spelen."

    Dus, het invoeren van specialistische posten, bedoeld om meer meldingen van een bepaalde categorie te krijgen, de mogelijkheid om alleen speciliastische posten meldingen te laten genereren, waardoor je meer meldingen met hoge credits krijgt, zou dan ook het forceren van het spel zijn. Echter, door de ontwikkelaar zelf mogelijk gemaakt en zeker geen bug.

    Toen spelers dit gingen uitproberen, bleek het voor een aantal leuk te werken. Mede door de patiënten.
    Nu zijn er spelers die al vanaf het begin van e upgrade op die manier spelen en worden de patiënten ineens weggehaald.

    Het blijft vreemd dat er dan wel arrestanten komen, terwijl alle politie posten ook onder niet actieve meldkamers staan. Niet cosequent en veroorzaakt doordat patiënten in een aparte run worden gegenereerd. (mits ik dat goed omschrijf)

  • Volgens de ontwikkelaar bleek er een bug te zijn dat uitgeschakelde ambulance posten nog mee bleven tellen en daardoor patiënten genereerde. Dit is er nu uitgehaald. Hierdoor moet er een ambulance post actief zijn om slachtoffers te krijgen.

    Dus zodra je een meldkamer uitschakelt worden de posten technisch niet meer gezien

    Ik heb geen enkele ambu onder een actieve meldkamer hangen. Ook geen actieve uitbreidingen op kazernes.
    Gezien bovenstaande verhaal zouden er dus geen patiënten bij mijn meldingen gegenereerd kunnen worden.
    Gezien onderstaande plaatje, zit er dus nog ergens een bug waardoor dit verhaal niet consequent is.

    https://prnt.sc/zqlVrXQyhcPO

  • Ik heb geen enkele ambu onder een actieve meldkamer hangen. Ook geen actieve uitbreidingen op kazernes.
    Gezien bovenstaande verhaal zouden er dus geen patiënten bij mijn meldingen gegenereerd kunnen worden.
    Gezien onderstaande plaatje, zit er dus nog ergens een bug waardoor dit verhaal niet consequent is.

    https://prnt.sc/zqlVrXQyhcPO

    Rene, ik zie eigenlijk maar 3 locaties waar je patiënten hebt. Rond Utrecht/Soest, Tilburg en Sittard Geleen. Weet je zeker dat je daar geen ambu post of uitbreiding actief hebt? Zo nee, toevallig een andere post die patiënten kan genereren die in die omgeving staat en elders niet? Misschien de SAR-standplaats? Aangezien de SAR ook als ambu gebruikt kan worden...


    [note] ik weet ook niet hoe dit kan hoor, probeer mee te zoeken naar een oorzaak :-)

  • Rene, ik zie eigenlijk maar 3 locaties waar je patiënten hebt. Rond Utrecht/Soest, Tilburg en Sittard Geleen. Weet je zeker dat je daar geen ambu post of uitbreiding actief hebt? Zo nee, toevallig een andere post die patiënten kan genereren die in die omgeving staat en elders niet? Misschien de SAR-standplaats? Aangezien de SAR ook als ambu gebruikt kan worden...


    [note] ik weet ook niet hoe dit kan hoor, probeer mee te zoeken naar een oorzaak :-)

    En het meezoeken wordt gewaardeerd.

    Maar nee, ik heb één meldkamer actief en daar staan alleen BRW posten onder die specialistisch zijn.

  • Dan zou je eigenlijk geen enkele van de meldingen uit je screenshot mogen krijgen want die hebben ook politiebureaus nodig. om gegenereerd te mogen worden.

    In de reacties van Piet staat dat er alleen voor patiënten word gekeken of er een ambulance standplaatsen is en of die actief is over het melding vrij geven kijk het spel of er binnen 15 km een standplaats of bureau is en als dat het geval is maar niet actief kan je als nog de melding krijgen

  • In de reacties van Piet staat dat er alleen voor patiënten word gekeken of er een ambulance standplaatsen is en of die actief is over het melding vrij geven kijk het spel of er binnen 15 km een standplaats of bureau is en als dat het geval is maar niet actief kan je als nog de melding krijgen


    Verder zie ik veelvoudig aangehaald worden dat het voor andere diensten weer anders zit aangezien die wel meetellen. Dit klopt het genereren van de base melding en de patiënten zijn 2 aparte functies in het spel. In de basis komt de melding met de benodigde voertuigen op basis van een aantal posten. Zodra deze melding er is komen de patiënten. En in die formule wordt dan gekeken of er een actieve ambulancepost beschikbaar is.

    Je moet dus geen verwarring zaaien door de woorden anders in de mond te leggen. Dat er in het screenshot meldingen staan die hij niet zou mogen hebben wegens het ontbreken van actieve politiebureaus, is een bug in de het genereren van de basemelding, niet van de patienten.

  • Je moet dus geen verwarring zaaien door de woorden anders in de mond te leggen. Dat er in het screenshot meldingen staan die hij niet zou mogen hebben wegens het ontbreken van actieve politiebureaus, is een bug in de het genereren van de basemelding, niet van de patienten.

    Dat weet ik het ook niet meer is wat ik er uit begreep dat er een bug was voor dat er patiënten vrij werden gegeven terwijl dat niet de bedoeling was en nu gefixt is en dat ik er ook uit haal dat voor het genereren van melding niet word gekeken of er wel of niet actief is daar heb ik niks over gelezen dat dat ook een bug is