Goed ingestelde OVD-G stuurt niet alle ambulances weg

  • Ik kan me haast niet voorstellen dat dit niet eerder gemeld is, maar ik zie de bug niet staan in het overzicht.


    Een OVD-G die goed staat ingesteld hoort automatisch spraakaanvragen af te handelen. Dit gebeurt lang niet altijd, velen in mijn team hebben er last van. 'Spraakaanvragen van Ambulances automatisch afhandelen' staat aangevinkt in de settings van de OVD-G. De OVD-G stuurt een heel zootje van de eigen ambulances wel weg, maar niet alle ambulances. Let wel, het gaat om ambulances van dezelfde speler die ook de OVD-G stuurt.

  • Spraakaanvraag bleef openstaan voor 1 ambu. OVD-G stuurt wel ca 10 andere van mijn ambu's weg. Ziekenhuis ongeveer op 15 km afstand, geen patienten, en heeft alle uitbreidingen. Ik heb eerder vandaag nog een teamlid gevraagd zijn spraakaanvraag af te handelen. was precies hetzelfde scenario. OVD-G had ook bij haar een zootje ambu's wel weggestuurd

  • Komt bij ons in het team ook regelmatig voor.

    In mijn beleving is dit het geval als er een OVD-G van een ander bij de melding is. Daarmee worden de ambulances die voor de OVD-G van de ander arriveren niet weggestuurd.

    Ik denk dat het komt omdat de OvD-G van een ander als voldoende wordt gezien en de ambulance dus klaar is voor vertrek.

  • Volgens mij komt het omdat de ovdG maar een beperkte kijk heeft op het aantal ziekenhuizen. Volgens mij kijkt die naar de 50 dichtstbijzijnde ziekenhuizen. Geen bed vrij, handmatig versturen.


    Dat is mijn ervaring in de UK. Die Max afstand is leuk, maar als daar 5000 ziekenhuizen staan heeft het nog geen zin.

  • Volgens mij komt het omdat de ovdG maar een beperkte kijk heeft op het aantal ziekenhuizen. Volgens mij kijkt die naar de 50 dichtstbijzijnde ziekenhuizen. Geen bed vrij, handmatig versturen.

    nee dit was dus niet het geval. op 15 km afstand een ziekenhuis met voldoende plaatsen, volledig uitgebreid met alle afdelingen. de ovd-g staat ingesteld op 100km, en 50% voor afdracht

  • Volgens mij komt het omdat de ovdG maar een beperkte kijk heeft op het aantal ziekenhuizen. Volgens mij kijkt die naar de 50 dichtstbijzijnde ziekenhuizen. Geen bed vrij, handmatig versturen.


    Dat is mijn ervaring in de UK. Die Max afstand is leuk, maar als daar 5000 ziekenhuizen staan heeft het nog geen zin.


    Dat klopt, of wachten tot er weer ruimte is in de ziekenhuizen maar dan kan je lang wachten soms haha.

    De software pakt zoals Paul zegt de eerst 50 ziekenhuizen op afstand van de melding/spraakaanvraag.

    Zijn deze vol of uitbreidingen niet compleet wat wel nodig is volgens de ovd-g zal de spraak lekker blijven staan.


    Op NL hier geen last van, op UK is het een groot probleem dat het zo werkt.

  • IK ga toch nog proberen wat meer helderheid te krijgen. In mijn team zijn er een aantal mensen die de OvD-G goed hebben staan en die ook die problemen hebben. Nu hebben we in totaal in het team nog geen 100 ziekenhuizen en misschien 18 ervan zijn niet volledig uitgebouwd (het kost nu eenmaal tijd of coins)


    En sommige teamleden hebben de problemen ook, terwijl ze bij een andere teambrand dat probleem niet hebben. Dus dan is het in mijn optiek te eenvoudig om te zeggen dat het komt door de ziekenhuizen.

    Zeker omdat sommige ambulances wel worden weggestuurd en andere niet (vandat zelfde teamlid)

  • IK ga toch nog proberen wat meer helderheid te krijgen. In mijn team zijn er een aantal mensen die de OvD-G goed hebben staan en die ook die problemen hebben. Nu hebben we in totaal in het team nog geen 100 ziekenhuizen en misschien 18 ervan zijn niet volledig uitgebouwd (het kost nu eenmaal tijd of coins)


    En sommige teamleden hebben de problemen ook, terwijl ze bij een andere teambrand dat probleem niet hebben. Dus dan is het in mijn optiek te eenvoudig om te zeggen dat het komt door de ziekenhuizen.

    Zeker omdat sommige ambulances wel worden weggestuurd en andere niet (vandat zelfde teamlid)


    Als ze dan een ambulance hebben die niet weggestuurd wordt en ze dat zien maak dan gelijk een screenshot en plak die hier.

    Samen met een screenshot van de OVD-G.


    Waarschijnlijk zit er toch een instelling niet helemaal goed.

  • Als ze dan een ambulance hebben die niet weggestuurd wordt en ze dat zien maak dan gelijk een screenshot en plak die hier.

    Samen met een screenshot van de OVD-G.


    Waarschijnlijk zit er toch een instelling niet helemaal goed.

    Ik zal het vragen en in de gaten houden. Wordt vervolgd...;)

  • Ik heb zelf in het verleden gemerkt dat als mijn OvD-G hun spraakaanvraag niet afhandelden als de ambulances al klaar waren om de patiënt te vervoeren voordat mijn OvD-G aanwezig was op locatie. Ik heb dat nu anders ingesteld staan, dus durf niet te zeggen of dit nog steeds op gaat. Maar misschien speelt dat ook een rol?

  • Ik heb zelf in het verleden gemerkt dat als mijn OvD-G hun spraakaanvraag niet afhandelden als de ambulances al klaar waren om de patiënt te vervoeren voordat mijn OvD-G aanwezig was op locatie. Ik heb dat nu anders ingesteld staan, dus durf niet te zeggen of dit nog steeds op gaat. Maar misschien speelt dat ook een rol?

    Ik ben wel nieuwsgierig hoe je de instellingen dan hebt staan.

  • Wat aangegeven gegeven wordt gebeurd inderdaad zoals een ander al aangaf als er meerdere spelers ambulances sturen en dus ook meerdere ovd-G.


    Het lijkt erop dat als die van jou er nog niet is en de patiënt van jouw ambulance heeft wel ovd-g nodig, hij diegene pakt die er al is. Jouw eigen ovd-G denkt dan, bekijk het maar, die andere handeld het dan ook maar af.


    Er is ruimte genoeg in de omliggende ziekenhuizen, we hebben echt veel ziekenhuizen in het team, en ook de ovd-g zelf staat ook goed ingesteld. Zeker ook omdat van de 10 hij dan de 1ste paar niet wegstuurd en de andere die na de ovd-g zijn binnengekomen wel.


    Deze error zie ik zo goed als dagelijks. Inmiddels zo aan gewend dat we er al rekening mee houden.

    Dacht ooit begrepen te hebben dat er niets aan te doen was, vandaar nooit hier aangehaald, maar kan het niet meer terugvinden op het forum.


    Ik zal ook op zoek gaan naar voorbeelden.

  • Ik heb dit probleem ook gehad. Inmiddels al maanden niet meer. Al mijn ambu aanvragen worden door de OvD-G afgehandeld.
    Ook getest met OvD-G eerst én als laatste laten aankomen.
    Ook wanneer de OvD-G als laatste aankomt worden de aanvragen afgehandeld, zolang die ambu de aanvraag niet genereerde voordat de OvD-G aanwezig was.

    Daarom heb ik mijn OvD-G's uitgebreid, waardoor er altijd een ovD-G op tijd aanwezig is.

  • We hebben als team even de proef op de som genomen. En het is vreemd wat er precies gebeurt, hoort niet te kunnen lijkt mij. Zie ook onderstaande prinstscreens die laten zien wat de situatie is.


    1. 2 Ambu's (VRR 16 en VRR 17 heb ik ze genoemd) van post Rotterdam Baan komen eerst aan bij de melding.

    2. Ambulances van 2 teamleden (ik noem ze even teamlid A en B) komen aan bij de melding.

    3. 2 Ambu's (VRR 3 en VRR 7) van post Rotterdam Kralingen komen aan bij de melding.

    4. OVD-G van teamlid A komt aan.

    5. 2 ambu's (VRR 6 en VRR 14) van post Rotterdam Kralingen komen aan bij de melding. Ook de OVD-G van post Rotterdam Kralingen komt aan.

    6. OVD-G van teamlid B komt aan.

    7. 1 ambu (VRR 22) van VWS post Maasstad Zkh komt aan bij de melding.


    Alle ambu's worden automatisch afgehandeld, behalve VRR 17, deze moet handmatig worden afgehandeld. Dus ook VRR 16 werd automatisch afgehandeld, hoewel deze ruim voor mijn eigen OVD-G, maar ook eerder dan de OVD-G van teamlid A aankwam. Even voor de duidelijkheid VRR 16 en de OVD-G komen niet van dezelfde post)

    Ook teamlid B heeft initieel 4 spraakaanvragen, maar deze verdwijnen uiteindelijk allemaal automatisch zonder actie.

    Mijn spraakaanvraag verdwijnt overigens niet, deze staat er na 20 min nog, en moet handmatig worden afgehandeld.


    Zie printscreens ter ondersteuning van het verhaal


    ---


    Nu begrijp ik van de uitleg van Rene-MKS dat er een workaround is, zorgen dat je OVD-G eerst aankomt. Maar dat er een workaround is, betekent niet dat het geen bug is. Er zijn nou eenmaal meer ambulanceposten dan OVD-G (realistisch), en het is ook realistisch dat je direct je ambu op pad stuurt, en de OVD-G wellicht als 2e aankomt. Deze spraakaanvragen horen hoe dan ook automatisch te worden afgehandeld door de OVD-G. Deze situatie is nu ook minder goed te voorkomen in vergelijking met een jaartje terug, er zijn nu meldingen met zoveel slachtoffers, dat het ook alleen maar logisch is dat verschillende teamleden ambu's en dus ook OVD-G's sturen. Er is daarom nu meer noodzaak om hier iets aan te doen.