Goed ingestelde OVD-G stuurt niet alle ambulances weg

  • Kan zijn dat ik er overheen lees, maar ik zie niet dat jouw OvD-G aankomt vóórdat VRR 17 een spraakaanvraag genereerde.
    Indien die spraakaanvraag er was voordat jouw OvD-G aankwam, is het logisch dat die aanvraag niet door de OvD-G opgepakt werd.
    Is dat realistisch? Nee, uiteraard niet. Net als het aantal meldingen niet realistisch is.

  • OvdG handelt normaal alleen eigen ambu’s af. Zou wat mij betreft aangepast mogen worden. Moment van aankomen maakt niet uit.

    Ik stuur zelfs wel eens officier als de ambu’s klaar zijn, en ik te lui ben om ze los naar ZH te sturen. Handelt gewoon af.

  • Kan zijn dat ik er overheen lees, maar ik zie niet dat jouw OvD-G aankomt vóórdat VRR 17 een spraakaanvraag genereerde.
    Indien die spraakaanvraag er was voordat jouw OvD-G aankwam, is het logisch dat die aanvraag niet door de OvD-G opgepakt werd.
    Is dat realistisch? Nee, uiteraard niet. Net als het aantal meldingen niet realistisch is.

    Ok... dat zou kunnen inderdaad, weet ik niet zeker. Blijft dan alsnog vreemd dat VRR 16 wel automatisch is afgehandeld, terwijl die samen met VRR 17 aankomt. Dat zou dan toch ook niet moeten kunnen? En daarnaast, Ambu's van teamlid B werden ook allemaal automatisch afgehandeld terwijl haar OVD-G ook pas veel later binnenkwam. Vandaar dat ik het wel als een bug zie.


    Maar als dit geen bug is, dan is het wel een suggestie ter verbetering

  • Ok... dat zou kunnen inderdaad, weet ik niet zeker. Blijft dan alsnog vreemd dat VRR 16 wel automatisch is afgehandeld, terwijl die samen met VRR 17 aankomt. Dat zou dan toch ook niet moeten kunnen? En daarnaast, Ambu's van teamlid B werden ook allemaal automatisch afgehandeld terwijl haar OVD-G ook pas veel later binnenkwam. Vandaar dat ik het wel als een bug zie.


    Maar als dit geen bug is, dan is het wel een suggestie ter verbetering

    Ik denk, maar kan het niet onderbouwen qua herproduceren op dit moment, het volgende.


    Dooie 1 t/m 10 hebben allemaal ambu en ovdg nodig.


    Op het moment dat de OVD-G aankomt zal die geclaimd worden door een dooie omdat die daar nodig is, hierdoor kan het zijn dat je eigen OVD-G bij dooi 1 t/m 5 de functie gekregen heeft en je ambu toevallig dooie 9 aan het oplossen is.


    Het is al vanaf dag 1 dag dat als er meer dan 1 ovd-g aanwezig is op een melding het niet altijd zo gaat als dat iedereen zou denken dat het gaat.

    Zoals Paul zegt ik stuur altijd zelf mijn ambu's en ovd-g naar een melding toe en dan deel ik hem.


    Een oplossing is idd dat een ovd-g van alle teamleden ze weg kunnen werken mits goed ingesteld.


    Za is kijken of ik met een teamlid dit kan gaan herproduceren wat hier gebeurd en of bovenstaande verklaring juist is.

  • De manier waarop het nu gaat werkte misschien prima. Maar sinds kort hebben we meldingen met grote aantallen patienten. Het probleem is dus daarmee dus ook groter gemaakt. Grote aantallen patienten, helemaal prima, maar dan is het toch ook logisch dat je dat als team gaat wegwerken, dat lijkt me ook de insteek van deze meldingen. Maar dan moet het wel goed werken.

  • Daar deze discussie iedere keer weer oplaait, een paar testen gedraaid.
    - Melding waarbij alle voertuigen gestuurd zijn, met uitzondering van OvD-G en 2 ambu's (4 ambu's nodig)
    - OvD-G en derde ambu worden gestuurd nadat eerste 2 ambu's patiënten behandelen
    - Bij aankomst OvD-G behandelen alle drie de ambu's hun patiënten
    - Alle 3 de ambu's worden weggestuurd
    - De laatste ambu wordt gestuurd
    - Ambu komt aan, patiënt wordt behandeld en ambu gaat weg.

    Uit dit voorbeeld blijkt dat het niets uitmaakt of de OvD-G eerder of later aankomt dan de ambu. In alle gevallen worden de ambu's correct weggestuurd. Althans, bij een melding waarbij de OvD-G vereist is.

    Ook een melding met 1 ambu, waarbij de OvD-G gestuurd wordt nadat de spraakaanvraag is verschenen. En dan blijft de spraakaanvraag staan.

    Het euvel dat de OvD-G de ambu niet wegstuurd lijkt dus alleen voor te komen bij meldingen waarbij geen OvD-G vereist is. Dit zijn dus de meldingen met weinig patiënten.

    ======================================================================================================================================
    Nu een melding met meerdere spelers, waarbij teamgenoot eerst 3 ambu's met OvD-G laat aanrijden. Nadat die zijn aangekomen stuur ik zelf alleen ambu.
    Hier gebeurt iets bijzonders.

    Uiteindelijk worden alle patiënten afgevoerd, door de ambu's van mijzelf. Dit terwijl ik geen OvD-G had gestuurd.
    De ambu's van de teamgenoot blijven op de melding. Dus mijn ambu's hebben de patiënten van de teamgenoot overgenomen en de OvD-G van mijn teamgenoot heeft mijn ambu's weggestuurd.

    Van deze laatste casus screenshots

    De speler die dus wél een OvD-G stuurt, krijgt geen credits voor patiënt afhandeling en transport. De speler die geen OvD-G stuurt krijgt alle credits........




  • Bedankt dat je ook hebt getest. Maar dit is toch vreemd? Even ter zijde gelaten wie credits krijgt, en wiens OVD-G afhandelt, bij dit voorbeeld zijn dus alle spraakaanvragen wel automatisch afgehandeld? Bij mijn voorbeeld gebeurde dat niet. Dus het is toch niet consistent wat er gebeurt? De ene keer gebeurt het zo en de andere keer weer anders.

  • Bedankt dat je ook hebt getest. Maar dit is toch vreemd? Even ter zijde gelaten wie credits krijgt, en wiens OVD-G afhandelt, bij dit voorbeeld zijn dus alle spraakaanvragen wel automatisch afgehandeld? Bij mijn voorbeeld gebeurde dat niet. Dus het is toch niet consistent wat er gebeurt? De ene keer gebeurt het zo en de andere keer weer anders.

    Nee, ook bij mij werden niet alle spraakaanvragen afgehandeld. Bij de melding waar geen OvD-G vereist was, werd die niet afgehandeld.

  • hoezo is staat deze discussie als opgelost dan? Er gebeuren verschillende dingen. Als er niets aan gedaan kan worden zeg dat dan. Maar we kunnen toch niet net doen of er niks aan de hand is? Dat is toch duidelijk gebleken met de voorbeelden en printscreens die zijn aangeleverd?

  • hoezo is staat deze discussie als opgelost dan? Er gebeuren verschillende dingen. Als er niets aan gedaan kan worden zeg dat dan. Maar we kunnen toch niet net doen of er niks aan de hand is? Dat is toch duidelijk gebleken met de voorbeelden en printscreens die zijn aangeleverd?

    Dat is een automatische functie van het forum, gebeurt met alle topics

    Als die opgelost is, dan gaat die naar een archief toe