• Ik ben een liefhebber van het spel en speel het met veel plezier.
    Maar ik krijg toch een beetje een vervelend gevoel bij sommige taken die ik moet doen voor de advent opdrachten.
    Van de week bijvoorbeeld 600 meldingen op 1 dag. Het duurt alleen al (met premium) ruim 3 uur om die meldingen open te krijgen. Ik snap dat het een uitdaging moet blijven om het te halen. Maar als je overdag aan het werk bent dan kan je dit dus bijna niet fatsoenlijk halen.

    Daarnaast krijg je als grote speler dus ook een grotere hoeveelheid gebouwen die je moet bouwen> Maar 6 brandweerkazernes kost al snel meer dan 10 miljoen credits. Als je dan niet de hele dag speelt, slaat het wel erg snel een gat in de financiën van je spel.

    Zeker als je op een bepaald moment zoals in de afgelopen weken, er 4 verschillende events draaien. (Kerst, Sinterklaas, WK Voetbal en je weekendopdrachten) dan gaat de lol er toch een beetje van af en dat vind ik persoonlijk erg jammer.

    Ik weet dat ik de keuze heb om zelf te bepalen waar ik wel aan meedoe en wat ik niet doe. Ik wil het ook niet neerleggen als klacht want ik heb er aan de ene kant wel begrip voor maar de overdaad en de hoeveelheid werk voor opdrachten om ze te halen (of te kunnen betalen) wordt wel erg veel. Misschien kan er bij een volgende keer wat meer naar gekeken worden?

    Als echter blijkt dat dit voor veel spelers geen probleem is dan is het wat mij betreft ook prima.

  • Ik heb hier al eerder ook over gepost op het forum, maar dan met betrekking tot de hoeveelheid credits die verdiend dienen te worden op een dag.


    De reactie die ik kreeg ging inderdaad in de trant van "dan moet je meer spelen, is makkelijk gehaald met een paar uur klikken".

  • Hoi Fire Ard ,
    Ik snap je volkomen toen ik nog werkte had ik hetzelfde probleem en nu ik helaas door ziekte ben afgekeurd heb ik er nog moeite mee om de doelstellingen van taken en evenementen te halen.
    Weet je hoe dat komt ? Gewoon omdat jij , ik en hopelijk nog vele anderen gelukkig een echt leven hebben naast MKS .
    Speel het spel ter ontspanning en niet alsof je voor een werkgever aan de slag bent. Hoewel het leuk is die credits en of coins in de wacht te slepen maar het onzin om bij wijze van spreken je in de avond vierkante ogen te klikken en nog even door te gaan met de kans dat je je verslaapt en de volgende dag te laat op je werk komt.
    Gebouwen bouwen ? Ja leuk als je ze nodig hebt en de benodigde credits er voor hebt , bouw eerst maar je in bezit zijnde posten maar vol is mijn advies , uitgaande dat het een regio of iets vormt natuurlijk. Dan verplaats gebouwen , neem direct werknemers aan , voltooi onmiddellijk uitbreidingen ... tegen coins , ik heet wel Henk maar geen Gekke Henkie .
    Ik zeg speel rustig en zonder zonder zorgen is de post vandaag niet klaar dan misschien wel morgen . Met rustig spelen kom je er ook .
    Veel speel plezier en succes gewenst , Ard


  • Weet je hoe dat komt ? Gewoon omdat jij , ik en hopelijk nog vele anderen gelukkig een echt leven hebben naast MKS .

    Boute stelling heb je daar.....Overigens nog meer "aannames" in je reactie die kant nog wal raken en die je juist wel GEKKE HENKIE maken....


    Zelfs je adviezen raken kant nog wal.... Wat is het nut van het kopen van een kazerene en deze "vol" te bouwen...
    De ene keer speel ik wat meer, de andere keer wat minder.


    Het heeft ook te maken met in wat voor team je zit. Hoe sociaal is je team...
    Het team waar ik in zit.... Worden meldingen gedeeld vanaf 12.000 credits. Er staan er zo een 1000 open per dag en die worden na 22.00 afgesloten. En geloof me... om 0.00 zijn ze allemaal gevuld door de spelers in het team....
    Als je 1000 voertuigen hebt en en de moeite neemt om in 2 uurtjes voertuigen naar die meldingen te sturen.... dan heb je dus 12 miljoen op een dag.....
    Vierrkante oogjes.... nee nog niet misschien...

    En ja eens... Toen ik met mijn maat in een team zat, was ik blij als we na 10 uur klikken een miljoen hadden... Maar die tijd, die tijd ligt al heel lang achter me...

    En de events... Je hoeft ze niet te doen... Je mag ze doen. Geen verplichting... .
    Maar onmogelijk? Bij lange na niet....

  • En wie is Collect credit dan wel ??? Dat team van jou zou ik niet eens willen zitten en daar krijg je geen vierkante oogjes want in de avond uurtje zitten en je hebt alle taken en evenementen zo binnen.. Bah bah .... . Laat mij maar in een team zitten waar ik het naar me zin heb en nog zelf kan spelen in plaats van op de automatische piloot . Bovendien had ik het stukje geschreven om Fire ard een steun in de rug te geven .

  • CreditCollect is iemand die net zo goed een reactie mag geven. Dat alleenrecht heb jij niet.
    Maar ik lees vaak dingen hier die niet haalbaar zijn... niet redelijk zijn...

    He doe het dan niet...

    Accepteer ook dat er mogelijkheden zijn om het anders te spelen. Maar dat mag van enkele spelers niet. Het moet zoals hun het doen en andere spelers zijn dan niet goed bij hun hoofd...

    Je hoeft niet bij ons in het team, integendeel. Blijf zitten waar je zit. Geen probleem mee. En besluit je wel over te komen ook goed.

    Automatische piloot? Sure... Mijn voertuigen gaan automatisch....
    Sure... Mijn gebouwen bouwen zich vanzelf
    En nee... Ik ben geen loempia die zijn gebouwen moet verplaatsen...

    En nee ik heb nog nooit een coin gebruikt om een taak of een advent te volbrengen.
    Succes met je eigen kortzichtigheid en waarheden....

  • Het valt mij op dat er altijd en eeuwig leden van NL Rescue (maak ik veel al op uit de onderschriften) hier laat ik netjes zeggen commentaar leveren op de in hun ogen kleinere spelers om ze monddood maken . Helaas hebben ze aan mij een verkeerde Ik zeg wat ik denk en doe wat ik denk wat goed is .
    Ik heb het helemaal niet gehad over een alleenrecht maar wel over om mij Gekke Henkie te noemen en met succes te wensen met mijn kortzichtigheid komt bij mij over als of je wilt zeggen mannelijk lichaamsdeel van 3 letters . Met automatische piloot bedoelde ik het lijstje afgaan 1 voertuig sturen naar de x - aantal honderd meldingen , appeltje eitje toch ? Wees er gelukkig mee .

  • Guys, leven en laten leven.
    Ieder speelt op zijn eigen manier en dat is ok. Welk team je zit en hoe die spelen? Laten gaan en het is ook ok.

    Ja, ik heb ook bij NLR gespeeld
    Ja, ook ik heb in korte tijd veel credits verdiend en kon flink bijbouwen
    Ja, ook ik was het alleen maar teammeldingen aanrijden zat
    Ja, ik had ook de keuze kunnen maken niet alle teammeldingen aan te rijden en meer mijn eigen meldingen te doen
    Ja, ook ik ben mens en bezweek toch iedere keer weer voor het snel scoren van credits
    Ja, ook ik ben toen elders gaan zoeken naar een team dat bij mij past

    Nee, daarom is NLR geen verkeerd team en iedereen die daar speelt doet het op zijn eigen manier

    Of je het nu eens bent met hun manier van spelen of niet, doet er niet toe. Ze hebben wel iets opgebouwd ;-)
    En het is je eigen vrije keuze om daar wel of geen deel aan te nemen.

    Oh ja, en over dat serverkiller;
    Ja, dat was zo en daardoor is uiteindelijk wel bereikt dat de capaciteit werd opgeschaald, waar ik dan een aanname doe dat dat ook werkelijk de reden is geweest voor de uitbreiding van de capaciteit.

  • Daarom moeten de taken nog niet enkel haalbaar worden voor mensen die op die manier spelen.

    Ik zou zonder de teammeldingen makkelijk de taken kunnen doen.

    Maar zelfs dan kies ik er voor om ze niet eens te voltooien en alleen wat er met mijn normale spel gewoon te innen valt, dat in ik.


    Het zijn gewoon cadeautjes/extra's die je van de ontwikkelaar krijgt.

    Het doel van dit soort dingen is dat je actief bent (en dan hopen ze uiteraard ook nog dat je coins koopt aangezien ze daarmee het spel financieren)

    De taken zijn dus uiteraard zo gemaakt dat je het niet binnen een half uur allemaal kan afronden.


    We hebben allemaal de keuze om die taken wel of niet af te ronden en zo kunnen we gelukkig allemaal spel spelen zoals we willen.

    Als je de tijd niet hebt om het actief te spelen, dan zal je minder taken kunnen afronden.


    Zullen we verder iedereen gewoon lekker in zijn/haar waarde laten en lekker spelen zoals diegene dat zelf wilt? De ene heeft meer tijd dan de ander. De ander heeft er gewoon geen zin in om meer te spelen. Maar het belangrijkste is gewoon dat we de tijd die we in het spel stoppen, het ook leuk vinden.

  • Ik voel me bijna bezwaard om te reageren. Ik speel het spel al meer dan 3 jaar denk ik ondertussen. Ben ook lid geweest van een team waar veel gedeeld werd. Vond ik het prettig? Nee, want ik kon het niet laten om naar een melding te rijden en was alleen maar bezig om te kijken wat de opbrengst was aan het eind van de dag.
    Ik gun iedereen zijn plezier in de manier van spelen. Ik heb er toen voor gekozen om alles om te gaan bouwen naar realistisch en op die manier speel ik. Ik heb een klein team waar ik de trotste eigenaar van ben en ik speel het spel met plezier.
    Misschien ook wel omdat ik zelf slecht zie en ik met dit spel nog enigszins wat kan doen. Het spel is namelijk compleet aan te passen.


    Ik vind alleen als er gevraagd wordt om 600 meldingen te doen dan vind ik dat te veel en dan denk ik laat maar gaan. Maar het is soms wel jammer dat je het niet haalt.

    Ik vind de uitleg van JRH duidelijk. Het is een extra motivatie om online te komen maar daar heb ik geen extra taken voor nodig :)


    En verder heeft iedereen recht en zo zie ik het ook om op zijn of haar manier het spel te spelen. Realistisch, veel credits scoren, 10 minuten per dag of 18 uur per dag. Ik ben alleen blij met het feit dat het dus voor meer spelers lastig is om de taken te halen.

    En laten we geen waardeoordeel uitspreken over de ander. Iedereen is verantwoordelijk voor de manier waarop hij of zij het spel speelt.

  • De taken worden door XY gemaakt en vrijgesteld voor spelers.

    Hun hebben op basis van verdiende credits een inschatting gemaakt hoeveel mogelijk kan zijn.
    Ook bekijken ze de resultaten van de taken zoals ze mij vertelden.
    Op deze manier willen ze de taken haalbaar houden.
    Hier zit echter dan ook het verschil. Als het merendeel de taken voltooit zijn ze voor XY gezien dus haalbaar. Echter doordat iedereen op zijn eigen manier speelt kan het voor verschillende een zware opgave zijn.


    Uiteindelijk is het een extra uitdaging om voornamelijk in het weekend of tijdens een event te doen. Lukt het niet dan zit er geen straf aan verbonden.


    Zelf probeer ik ook altijd wat credits achter de hand te houden voor die paar bouw taken, want ja, je krijgt er toch van terug als je de taak voltooit.
    Ik heb er dus voor gekozen om mijn spel aan te passen op taken, maar ook dat zijn eigen keuzes.

  • Hallo Henk....


    Ik reageer alleen heel stellig op je post omdat je een aantal kwalificties aan spelers uit die op een bepaalde manier spelen.
    Als jij namelijk zegt

    "Gewoon omdat jij , ik en hopelijk nog vele anderen gelukkig een echt leven hebben naast MKS ", impliceer je direct dat mensen die de taken (al dan niet soepel halen) geen echt leven hebben anders dan MKS. Daarmee geef je een waardeoordeel. Dan moet je niet raar opkijken als dat gekraakt wordt. Dat heeft helemaal niets met monddood maken te maken. Het geeft een ander inzicht. Door het team waar ik in zit ben ik in de gelegenheid om op een manier te spelen dat er dus geen moeite is om de taken te halen.


    Als jij dan van mening bent dat je mag zeggen wat je denkt dat het goed is, dan moet je ook verwachten dat andere dingen die je zegt weerlegd gaan worden door mensen die zeggen wat ze denken dat goed is.

    Een van je adviezen is namelijk om te adviseren je bestaand posten volledig vol te bouwen... Een advies waarvan jij denkt, misschien wel als een kleine speler dat het een goed advies is, als grotere speler kan ik je zeggen dat het een redelijk slecht advies is.
    En jij zegt zelf dat het onmogelijk is of heel moeilijk is om die taken te doen, terwijl dat het dus niet hoeft te zijn, maar kan zijn

    Je zegt zelf het advies is om pas posten te bouwen als je ze nodig hebt. Dan ben je pas klaar met bouwen als je alle mijlpaalmeldingen aan kan. Want al die posten heb je immers nodig. Overigens als kleine speler zijn je posten vermoedelijk nog betaalbaar.
    Maar als je iedere post stuk voor stuk wil volbouwen, dan stuit je inderdaad op andere "obstakels"


    Maar ik vind iemand betichten van het niet hebben van een andere leven zeer zeker erg kortzichtig.
    Net als ik het kortzichtig vind dat er maar één manier van spelen is als kleine speler.
    Overigens "maar het onzin om bij wijze van spreken je in de avond vierkante ogen te klikken en nog even door te gaan met de kans dat je je verslaapt en de volgende dag te laat op je werk komt." klinkt ook alsof je erg veel vertrouwen hebt in mensen die het spelletje spelen zoals ze het zelf wensen te spelen.

    Met al je reacties geef je namelijk uitdrukkelijk blij wat je vindt van spelers in een groot team die het spel op hun manier spelen. Jij bent precies zo een speler die ik bedoelde.... Jouw manier van spelen is de heilige graal, iedere andere manier van spelen is een manier die eigenlijk niet goed is want:


    "geen ander leven dan MKS
    "ogen vierkant klikken"

    "kans op verslapen en te laat bij de baas"

    Zoals ik al zei in mijn eerste reactie "boute stelling".

    Je hebt wat dat betreft pech met je naam... "Gekke Henkie" is nu eenmaal een prima Nederlandse uitdrukking. En ook daarin heb je niet het alleenrecht om het te gebruiken. Maar als je denk zo bout en stellig te moeten reageren met waardeoordelen over andere spelers, niet vreemd opkijken dat je hem terugkrijgt. Als je de bal wil kaatsen, dan moet je ook accepteren dat die wel eens teruggekaatst wordt.


    Mijn beste Henk, veel plezier in het spel. Veel succes met het behalen van jouw speeldoelen. Accepteer dat het gaat zoals het gaat, dat iedereen het anders doet.

  • Volgens mij valt Credit collect in herhaling alleen iets uitgebreider . Veel geblaat weinig wol en weinig respect voor mij als je tussen de regels door leest. Hij mag van mij en mijn mening ,vinden wat hij vindt maar de tijd dat mijn moeder zaliger meer dan 50 jaar geleden heeft proberen te leren om conflicten uit de weg te gaan ligt ver achter mij omdat al snel bleek dat ik daar niet ver mee kwam in het leven . Echter ze zelf opzoeken doe ik ook niet dus laat ik het hierbij tenzij ....
    Ik vond het stukje van Piet 2001 een mooie afsluiter alleen jammer dat hij er geen slotje op geplaatst heeft wat maakt dat ik me nu weer genoodzaakt vond om te reageren . Dus wat mij aangaat nu een slotje op dit topic.

  • Mensen,


    Het is bijna kerst. Laten we gewoon vriendelijk blijven naar elkaar en elkaar in zijn/haar waarde laten.
    Iedereen heeft zijn mening en is vrij deze te geven. Ook is het vrij om over het onderwerp te reageren op de berichten. Want alleen door jullie input kunnen wij met de ontwikkelaar in overleg over wat jullie belangrijk vinden.

    Ik vind het jammer om te zien dat de discussies steeds meer op de man af beginnen te gaan. Jammer.

    Het topic sluiten doe ik nog niet aangezien ik ook mensen de kans wil geven om inhoudelijk op het onderwerp te reageren als hun anders denken over de taken dan hierboven besproken.


    Dus houd het gezellig en gebruik het forum waarvoor het bedoeld is.

  • Ik ben een liefhebber van het spel en speel het met veel plezier.
    Maar ik krijg toch een beetje een vervelend gevoel bij sommige taken die ik moet doen voor de advent opdrachten.
    Van de week bijvoorbeeld 600 meldingen op 1 dag. Het duurt alleen al (met premium) ruim 3 uur om die meldingen open te krijgen. Ik snap dat het een uitdaging moet blijven om het te halen. Maar als je overdag aan het werk bent dan kan je dit dus bijna niet fatsoenlijk halen.

    Ik ben met bovenstaande akkoord, ook ik krijg ze vaak niet vol maar goed niemand zegt dat je ze allemaal moet halen. Ik speel vooral voor het plezier (ik bouw realistisch) credits kunnen mij gestolen worden. Tsja ik ben een coiner :o maar anderzijds draagt dit bij aan het spel want daar verdiend de ontwikkelaar op net op credits.


    Als anderen veel en de meeste credits willen fijn voor hun er moet voor ieder wat wils zijn.


    Fijne Kerst allen !