[FMKS0167] Acute Hernia Aanval

  • Vandaag vond ik bij het klikken deze melding:


    Is het Gameteam zich er van bewust dat medisch gezien een "aanval" binnen aanzienlijke tijd (vanzelf of met medicatie) over gaat?

    Is het Gameteam zich er van bewust dat een hernia een verschoven tussenwervel is in de rug?

    Is het Gameteam zich er van bewust dat een hernia over het algemeen zonder een operatieve ingreep niet overgaat?


    Een hernia kan acuut ontstaan, dat ben ik met jullie eens, maar een hernia kan en zal nooit een "aanval" zijn. ;)

  • Beste Ranger


    Over het feit dat mensen met een hernia een tijdelijke aanval zou zijn dat is mogelijk, Maar er zijn zat situatie te bedenken waarbij dat er medische hulp noodzakelijk is en soms komt het voor dat ook brandweer word opgeroepen om de patient uit een pand te halen.

    Niet iedere situatie is het zelfde.

  • De melding zit al een tijdje in het spel, dus ik durf niet meer te zeggen welke mogelijk overwegingen zijn gemaakt bij het invoeren.

    Momenteel worden meldingen gemaakt en vervolgens staan ze een tijd intern voor beoordeling en feedback.


    Over de vragen. Hernia kan zoals ook hierboven benoemd groter worden opgepakt dan alleen de rug.

    Kan over gaan zonder ingreep, maar bijvoorbeeld ambu inzetten kunnen wel vanuit de klachten voorkomen.


    Nu ik verder op internet rondzoek naar de melding, zie ik idd het woord aanval niet genoemd worden.
    Nu ben ik zelf niet medisch onderlegt, dus kan ik niet aangeven of dit wel of niet correct is.


    Maar wat mij betreft is de melding aan zich prima, alleen over de naamgeving kan dus wat discussie zijn.

    Ik zal eventueel intern kunnen pijlen wat de meningen hierover zijn en kijken wat onze medische specialisten er van vinden.

  • Piet2001

    Heeft het onderwerp van de discussie veranderd van “Acute Hernia Aanval” naar “[FMKS0167] Acute Hernia Aanval”.
  • Mensen laten we nu niet op ieder slakje zout leggen . Het is en blijft maar een spel . Nu gaat dit over een benaming , welke ik denk 80 % van de spelers het echt niet uitmaakt hoe je het noemt. Het gaat voor de meeste spelers immers om de credits .
    Begrijp me goed natuurlijk is het leuk als er zoveel mogelijk realisme in het spel zit . Echter als ik kijk bij achtervolging scooter wat daar naar toe moet krab ik me achter mijn oor , een heli en ovd-p ja misschien als er een soort van kaliber Willem H op de scooter zit. ;)^^ maar boeie de credits zijn leuk.

  • Mensen laten we nu niet op ieder slakje zout leggen . Het is en blijft maar een spel . Nu gaat dit over een benaming , welke ik denk 80 % van de spelers het echt niet uitmaakt hoe je het noemt. Het gaat voor de meeste spelers immers om de credits .
    Begrijp me goed natuurlijk is het leuk als er zoveel mogelijk realisme in het spel zit . Echter als ik kijk bij achtervolging scooter wat daar naar toe moet krab ik me achter mijn oor , een heli en ovd-p ja misschien als er een soort van kaliber Willem H op de scooter zit. ;)^^ maar boeie de credits zijn leuk.

    Daar zit ook een verschil tussen spelers.

    De een speel voor credits, de ander heeft de focus meer op realisme.
    Zeker wanneer mensen uit een bepaalde wereld komen kan zelfs een naamgeving ooit een puntje van "irritatie" zijn.

    Daarom kijken wij ook altijd per melding bij het maken al om het zo goed mogelijk te maken.

    Echter maken we daar al afwegingen tussen professionele namen en burger talen. Een persoon die de meldkamer belt zal vaak al niet direct over een "Acute hernia" beginnen, maar bijvoorbeeld eerder over "Pijn in de rug" en toch hebben we gekozen om een professionele benaming te kiezen.


    Bij bijvoorbeeld een gebouwbrand kiezen we voor een burger benaming om meer variatie te creëren.


    Met de keuze voor professionele namen heb je ook meer risico op dat dingen niet 100% aansluiten.

    Daarom zullen we ook bij deze melding kijken naar de mogelijkheden voor aanpassingen.
    Echter zal dit niet de hoogste prio krijgen. We zetten het op de lijst en de ontwikkelaar pakt het een keer op.

    En ook voor de requirements, we hebben vele meldingen die we realistisch proberen op te zetten. Echter moeten we ook het spelelement er inhouden waardoor enkele dingen soms minder realistisch zijn.
    Het blijft een spel, maar we kijken tot hoever we kunnen blijven gaan met het realisme.

    Maar goed. Daar gaat dit topic verder niet over. De naamgeving van betreffende melding had beter gekund. Dus we kijken wat we er aan kunnen doen.