[MKSF-022] Zoekfunctie gebouwen bij opleiden

  • Ik had een vraag over opleiden. Is er een handigere manier dan door je lijst van kazernes doorscrollen en bij de juiste kazerne de personen te kiezen?


    Als die er niet is, zou dan een zoekfunctie zoals we nu wel boven de postenlijst hebben staan, toegevoegd kunnen worden?

  • Aangezien ik niet realistisch speel heb ik bij iedere post voor 1 voertuig personeel opgeleid.
    Dit kost natuurlijk wat tijd, maar zo kan ik ieder voertuig op elke post plaatsen.

    Of een zoekfunctie op basis van opleiding heel makkelijk is durf ik ook niet te zeggen, aangezien er heel wat personeel overal gekoppeld zit.

    Als ik een gebouw zoek die een bepaalde opleiding heeft. Dan open ik altijd een eigen school en selecteer dan de opleiding. Kan ik met snel scrollen en scannen makkelijk vinden waar personeel opgeleid is. En ja het is wat werk, maar het is dan ook net de keuze hoeveel tijd je er in wilt steken.

  • Een filter om posten met reeds opgeleide personeelsleden voor de gekozen opleiding uit het overzicht te laten zou inderdaad handig zijn. Maar ik heb begrepen dat dit lastig/onmogelijk is.

    Echter, wanneer je je posten op volgorde van veiligheidsregio's bouwt, zou een omgekeerde sorteerfunctie wel erg handig zijn. Dan komen automatisch je posten zonder gekozen opleidingen bovenaan te staan.

  • Misschien doe ik wat fout in het opleiden, dus vandaar mijn vraag.

    Stel ik bouw een nieuwe kazerne in Weert

    En op die kazerne wil ik een HOvD hebben, dan start ik nu de opleiding HOvD en dan scroll ik in de lijst tot ik Weert zie en dan kan ik daar iemand opleiden.


    Mijn vraag is alleen of er net zoals bij de posten is gekomen (niet in de Meldkamer maar in het overzicht) een zoekfunctie zodat ik snel bij Weert ben.


    Vooral als je meer dan 350 kazernes hebt, is het scrollen vervelend.


    Als ik nu hoor dat het veel werk is en dat het eigenlijk niet kan, dan vind ik het prima, want dan blijf ik het op de oude manier doen.

  • Piet2001

    Heeft het onderwerp van de discussie veranderd van “Zoekfunctie opgeleide personen” naar “Zoekfunctie gebouwen bij opleiden”.
  • Maar dát kan al

    gebouwenfilter.png

  • Ik heb het gevoel dat er in dit topic op sommige punten langs elkaar heen gepraat wordt en dat er soms niet de juiste informatie wordt gegeven.
    René, jij geeft aan dat de zoekfunctie al in het spel zit, maar zoals Piet al aangeeft is dat een functie van LSSM. Voor een volgende keer zou ik je willen adviseren om eerst even te checken of iets echt in het spel zelf zit, of dat het van een script vandaan komt (script even uitzetten en kijk dan even of het nog steeds in het spel zit ;)).

    Michael, jij geeft de nieuwe functie aan dat je opgeleid personeel met coins kan kopen. Daar gaat het echter in dit topic niet over. De vraag is of er in het scherm waarin je personeel selecteert voor de opleiding een zoekfunctie kan komen om snel de juiste post(en) te kunnen vinden. Ik zou jou graag willen adviseren om eerst goed op te lezen waar het in dit topic over gaat, voordat er met informatie gegooid gaat worden, wat niet van belang is in dit topic.


    Als we allemaal zorgen dat we eerst even kijken of het überhaupt in het spel zit en of het van belang is in het topic, kan er gezorgd worden dat een suggestie topic of fouten topic niet langer wordt dan noodzakelijk

  • Thijmen, ik heb nergens gezegd dat het in het spel zit ("Maar dát kan al") :-)
    Kan zijn dat ik in die korte regel iets over het hoofd zie ;-)

    Ja, het zit inderdaad in LSSM en ik ging er, dát dan wellicht ten onrechte, vanuit dat Fire-Ard ook met LSSM speelt.

    De app voor "Gebouwenfilter bij opleidingen" kan je in LSSM V4 inschakelen onder de TAB "Uitbreide gebouwweergave"

    Ik denk dat hij nu volledig is en dat Fire-Ard weet waar hij het zoeken moet

  • Ik heb het gevoel dat er in dit topic op sommige punten langs elkaar heen gepraat wordt en dat er soms niet de juiste informatie wordt gegeven.
    René, jij geeft aan dat de zoekfunctie al in het spel zit, maar zoals Piet al aangeeft is dat een functie van LSSM. Voor een volgende keer zou ik je willen adviseren om eerst even te checken of iets echt in het spel zelf zit, of dat het van een script vandaan komt (script even uitzetten en kijk dan even of het nog steeds in het spel zit ;)).

    Michael, jij geeft de nieuwe functie aan dat je opgeleid personeel met coins kan kopen. Daar gaat het echter in dit topic niet over. De vraag is of er in het scherm waarin je personeel selecteert voor de opleiding een zoekfunctie kan komen om snel de juiste post(en) te kunnen vinden. Ik zou jou graag willen adviseren om eerst goed op te lezen waar het in dit topic over gaat, voordat er met informatie gegooid gaat worden, wat niet van belang is in dit topic.


    Als we allemaal zorgen dat we eerst even kijken of het überhaupt in het spel zit en of het van belang is in het topic, kan er gezorgd worden dat een suggestie topic of fouten topic niet langer wordt dan noodzakelijk

    Gelukkig mag iedereen hier reageren op het topic met zijn/haar bevindingen over het onderwerp.

    Rene haalt idd een functie aan bij LSSM. Dit was misschien handig geweest om te vermelden, maar kan ook ooit vergeten worden.

    Michael toont een alternatieve functie die door de ontwikkelaar is ingebouwd aan.
    Aangezien in het eerste bericht van het topic de vraag niet helemaal duidelijk was kunnen er ook verschillende interpretaties bij spelers ontstaan.


    Dus ja enkele berichten hadden misschien anders verwoord kunnen worden, maar nee, het is niet verboden om een alternatieve functie aan te halen.

    Gelukkig hebben we admins hier op het forum die een bericht kunnen verwijderen of afsplitsen mocht het totaal niet passen bij het onderwerp.

  • Nogmaals mijn excuus voor de onduidelijkheid.


    Ik speel inderdaad met LSSM 4 dus ik heb de functie aangezet. Dank jullie wel voor het meedenken en excuus voor de verwarring die er is ontstaan. :(

  • Jrh1997

    Heeft het onderwerp van de discussie veranderd van “Zoekfunctie gebouwen bij opleiden” naar “[MKSF-022] Zoekfunctie gebouwen bij opleiden”.
  • Fijn dat dit in LSSM geregeld is, maar ik zou persoonlijk toch liever dit soort relatief simpele dingen als een zoekbalk in het spel zelf geïmplementeerd zien.

    Op PC is er inderdaad het alternatief van Ctrl+F (als je dat weet), maar in de app is er helemaal geen mogelijkheid.


    Zo'n zoekbalk zou voor veel spelers waarde toevoegen zonder al te veel moeite vanuit de ontwikkelaar.