• Omdat er bij het race-event om een POI wordt gevraagd ben ik wat meer gaan uitzoeken op dit gebied


    In het spel zijn er tot nu toe 72 verschillende POI. Van sloot tot park, van afvalverwerker tot industrieterrein, van kerkgebouw tot buurtsuper, van bushalte tot boerderij.


    Nu is het zo dat de meldingen gegenereerd worden aan de hand van de POI. Althans voor een deel van de meldingen.


    Een POI kan elke speler zelf aanmaken en wordt zonder controle overgenomen door het spel


    Daarom kan je bij wijze van spreken midden in een stad de melding krijgen van een grote natuurbrand.



    Maar wil je dit niet dan is het advies om zelf de poi aan te maken en in je meldkamer hiervoor te kiezen.

    In eerste instantie een goed idee, zou je denken maar er zijn in Nederland ruim 7500 horeca ondernemingen, er zijn 50.000 bushaltes, 100.000 transformatiehuisjes, 75000 boerderijen, ruim 6300 supermarkten, 1900 zwembaden, 20.000 sportaccommodaties, 400 treinstations en de lijst kan je natuurlijk blijven aanvullen.


    Die methode werkt dus niet omdat je overal een poi kan aanmaken. En hoeveel poi's moet je bijvoorbeeld aanmaken in een sloot? 1 per sloot of meerdere omdat de sloot langer en groter is? Hoeveel poi zou je bijvoorbeeld op de Veluwe moeten aanmaken omdat dit bos is?


    Het gevolg is (maar ik kan het niet bewijzen) dat niet veel spelers alle poi aanmaken die er zijn in hun gebied. Op zich ook niets mis mee want dat is begrijpelijk.


    Maar nu komt het grote bezwaar tegen het systeem. Grote branden met veel credits zijn gekoppeld aan een POI, dus maken spelers die POI wel aan. Nog steeds niet bezwaarlijk als dit gebeurd maar dan wel op de juiste plaats.


    En dat laatste is dus niet het geval, Meldingen van brand in een gevangenis, meldingen van aanrijding bus en tram op plaatsen waar geen tram of gevangenis is, maken voor mij het spelen minder aantrekkelijk.


    En ja, ik snap ook dat als je zonder POI gaat werken, je dus overal de verkeerde meldingen gaat krijgen, dus die oplossing is ook niet zinvol.

    Maar kan het dan niet zo zijn dat er of controle is op de POI die worden aangemaakt of dat de POI worden aangemaakt door spelers die dit op de juiste manier willen doen?

  • Het huidige systeem is een redelijke middenweg voor de POI.


    De opties zijn:

    - Zonder POI krijg je alles willekeurig, dat is niet wat realistische spelers willen, aangezien het probleem dan groter wordt.

    - Het huidige systeem krijg je meldingen op plaatsen waar mensen POI hebben gemaakt, niet ideaal als dit verkeerd gebeurd, maar al een stuk minder dan zonder POI.

    - Alle POI controleren is een flinke klus met 1.345.000 POI. Als ik de net door mij geplaatste POI gebruik als ID (dus volgnummer).

    Daarnaast kan je browser het niet eens aan om zoveel POI in te laden en weer te geven. Daarom gebeurt eigenlijk alles met de POI serverside en is het dus niet te doen om dit nog even te gaan controleren en aan te passen.


    Nou weet ik dat XY zelf ook niet blij is met het huidige POI systeem en (al zeer lange tijd) aan het denken zijn voor wat anders. Dit is alleen geen makkelijke klus aangezien POI door veel te veel code in het spel verwerkt is en er een goed alternatief gevonden moet worden en daarna alle meldingen voor alle spelversies daar op aangepast moeten worden.

    Of en wanneer dit gaat wijzigen is dus onbekend, maar gezien de omvang van de wijziging die dan gedaan moet worden lijkt mij dat dit niet op nr 1 staat om aan te pakken snel.


    Ook voor een controle systeem zoals jij aangeeft, is al een grote wijziging die flinke gevolgen kan hebben voor de code naast de problemen die dit gaat geven om in te laden op een kaart, de tijd die de controle gaat kosten en wie dan mag bepalen of iets echt op die locatie zit. Ik zie de klachten alweer komen, omdat iemand continue POI aan het verwijderen is, omdat volgens google daar niets zit, terwijl in de werkelijkheid daar wel iets is. Of wie bepaald wat nou een bos of en park is.

  • Ik ga niet het hele bericht kopiëren maar ik trek wel de volgende conclusies

    - Ondanks dat de ontwikkelaar het systeem niet vindt werken en een ander systeem wil, maakt men wel meldingen aan met een nieuwe POI.

    - Daarnaast zijn er ook POI waar niets mee gedaan wordt (zwembad bijvoorbeeld)


    Als laatste vind ik bijvoorbeeld het minder erg als ik ergens waar geen bushalte is, de melding krijgt passengier weigert te betalen dan een brand in een voetbalstadion waar geen stadion is.


    Verder zal het systeem nog wel een tijd actief brengen en daarom zal het goed zijn om richtlijnen hierover te omschrijven. Dan zorg je in ieder geval dat de mensen die zaken aanmaken het op de juiste manier doet.


    Ik ben het eens dat controle nu niet meer te doen is maar dat het steeds erger wordt met een wildgroei aan meldingen op plaatsen waar het niet kan, is wel een reden dat ik soms denk: Daar gaan we weer. Met brand in een station waar geen spoor ligt of brand op een veerpont waar geen eens water is. (je maakt wat mee)

  • Je eerste punt over nieuwe meldingen met nieuwe POI is correct, die worden door het Gameteam gemaakt en ook erg logisch. Zonder die POI krijg je nog meer veerponten ergens midden in een bos e.d. doordat ze op een willekeurige plek komen. Dus zolang dit systeem bestaat zullen we het er mee moeten doen.


    POI waar niets mee gedaan wordt zijn mee gekopieerd met het begin van het spel vanaf andere versies. Als het Gameteam zou willen, kunnen ze die dus wel gaan gebruiken, of gewoon langs de zijlijn laten staan.


    Richtlijnen schrijven, tja, mijn mening is dat het zonde van de tijd is. 99% van de spelers neemt de tijd niet eens om teamregels normaal te lezen of basisuitleg hoe het spel werkt. Dus verwacht niet dat iemand een uitleg/richtlijnen over hoe je POI kan plaatsen gaat lezen.


    We kunnen ons aan van alles gaan ergeren, maar soms is het gewoon beter om te denken het is niet anders. Het is en blijft een spel, 100% realistisch krijg je niet voor elkaar, maar het Gameteam en de ontwikkelaar doen hun best om het zo goed mogelijk te maken en realistisch mogelijk. Dit is niet altijd mogelijk zonder dat het te veel tijd gaat kosten in heel veel andere updates gestoken kon worden.

  • Je eerste punt over nieuwe meldingen met nieuwe POI is correct, die worden door het Gameteam gemaakt en ook erg logisch. Zonder die POI krijg je nog meer veerponten ergens midden in een bos e.d. doordat ze op een willekeurige plek komen. Dus zolang dit systeem bestaat zullen we het er mee moeten doen.

    Nee, het is niet logisch om bij een systeem waar je als ontwikkelaar niet tevreden over bent en je op zoek bent naar andere oplossingen om dit elke keer uit te breiden zodat de fouten alleen maar groter worden.

    Richtlijnen schrijven, tja, mijn mening is dat het zonde van de tijd is. 99% van de spelers neemt de tijd niet eens om teamregels normaal te lezen of basisuitleg hoe het spel werkt. Dus verwacht niet dat iemand een uitleg/richtlijnen over hoe je POI kan plaatsen gaat lezen.

    Het zou voor spelers die wel de POI willen gebruiken handig zijn. Want maak je bijvoorbeeld in een natuurgebied 1 POI aan of moet je er 25 aanmaken? Ik heb voor een deel POI aangemaakt (geen idee hoeveel) maar ik weet niet hoeveel POI je moet maken in bijvoorbeeld een rivier.

    Of om in het kader van de veerpont te blijven: Maak je de POI aan in het midden van de route? op beide oevers, of zet je de hele route vol?
    Dat soort zaken zou ik bijvoorbeeld wel graag willen weten omdat ik denk dat hoe meer mensen op de juiste manier een POI aanbrengen het aantal "fouten" naar beneden brengen.

    We kunnen ons aan van alles gaan ergeren, maar soms is het gewoon beter om te denken het is niet anders. Het is en blijft een spel, 100% realistisch krijg je niet voor elkaar, maar het Gameteam en de ontwikkelaar doen hun best om het zo goed mogelijk te maken en realistisch mogelijk. Dit is niet altijd mogelijk zonder dat het te veel tijd gaat kosten in heel veel andere updates gestoken kon worden.


    Ik snap ook prima dat 100% realistisch niet logisch is. Daarvan heb ik ook nooit gezegd dat het op die manier zou moeten. Dat niet iedereen realistisch speelt en dat dit een vrije keuze is, snap ik prima. Maar ik vind dat als je zonder dat er ook maar ergens controle is, willekeurig POI kan neerzetten waar je wil dat dit wel het andere uiterste is. Ik begrijp ook wel dat je de server niet kan overbelasten. Dus zullen we moeten leven met het feit dat een systeem wat verre van pefect is, steeds meer uitgebreid wordt.

  • Nee, het is niet logisch om bij een systeem waar je als ontwikkelaar niet tevreden over bent en je op zoek bent naar andere oplossingen om dit elke keer uit te breiden zodat de fouten alleen maar groter worden.

    De code blijft hetzelfde. 1 naampje toevoegen maakt het probleem niet groter ofzo. Zolang dit systeem er is, zullen we het er mee moeten doen.

    Als je dit niet doet, krijg je dus wat je zeker niet wilt, alle nieuwe meldingen op willekeurige plekken.



    Het zou voor spelers die wel de POI willen gebruiken handig zijn. Want maak je bijvoorbeeld in een natuurgebied 1 POI aan of moet je er 25 aanmaken? Ik heb voor een deel POI aangemaakt (geen idee hoeveel) maar ik weet niet hoeveel POI je moet maken in bijvoorbeeld een rivier.

    Of om in het kader van de veerpont te blijven: Maak je de POI aan in het midden van de route? op beide oevers, of zet je de hele route vol?
    Dat soort zaken zou ik bijvoorbeeld wel graag willen weten omdat ik denk dat hoe meer mensen op de juiste manier een POI aanbrengen het aantal "fouten" naar beneden brengen.

    De melding komt op de plek van de POI, heb je in de buurt van de post (bepaalde straal in afstand van de post) geen POI, dan kan die niet gegenereerd worden. Dus maak ze waar je wilt in de rivier. Mag je allemaal zelf bepalen. 1 voor de hele rivier (is de kans dat een melding komt kleiner), of vlakbij elke post in de buurt van die rivier.

  • De melding komt op de plek van de POI, heb je in de buurt van de post (bepaalde straal in afstand van de post) geen POI, dan kan die niet gegenereerd worden. Dus maak ze waar je wilt in de rivier. Mag je allemaal zelf bepalen. 1 voor de hele rivier (is de kans dat een melding komt kleiner), of vlakbij elke post in de buurt van die rivier.

    Ik weet hoe het principe is van de POI, maar dat is toch niet het antwoord op wat ik vraag? Of ik snap het niet.


    Want hoeveel POI maak je dan bijvoorbeeld aan bij een veerpont? 2? 41 (elke keer net naast elkaar op de route van de veerpont?) Dat soort zaken zijn volgens mij voor de mensen die wel met de juiste POI willen werken belangrijk om te weten.

  • Lijkt mij hetzelfde antwoord als mijn voorbeeld met de rivier. 1 in de buurt van een post is genoeg.

    Dus gaat die veerpont langs meerdere posten, dan doe je op de route van de veerpont het dichtsbijzijnde punt bij de posten bijvoorbeeld.

    Of als je niet wilt dat je voertuigen over water gaan rijden, dan kies je de begin en eindlocatie van de veerpont

  • Nee, het is niet logisch om bij een systeem waar je als ontwikkelaar niet tevreden over bent en je op zoek bent naar andere oplossingen om dit elke keer uit te breiden zodat de fouten alleen maar groter worden.

    Dus tot dat de ontwikkelaar een optie gevonden heeft geen nieuwe uitbreidingen meer? Of alleen in de bestaande POI? Meer van hetzelfde? Ik vind het juist leuk dat er nu steeds meer meldingen en variatie is in meldingen? En om eerlijk te zijn, mij interesseert het geen reed of de veerpont naar Texel in de fik staat op de Peel.

    Ik vraag me soms echt af waarom realistische spelers dit spel spelen.,...
    Als ik met zo iemand in gesprek ga...
    - generatie vindt veelal plaats op de snelste mogelijkheid

    - vinden het dan wel normaal dat op een dagje spelen zo een 10 woningen exploderen, er 100 gaslekken zijn
    - er 250 meldingen met lifelners zijn geweest

    - er 50 politieachtervolgingen zijn geweest

    - er 3 hardloopwedstrijden geweest zijn en ga zo maar door.....

    We kunnen ook gewoon accepteren dat het een leuk spel is, wat nu eenmaal niet realistisch gespeeld kan worden (ja bij benadering), en dat we een gameteam hebben wat stinkend zijn best doet om het spel leuker en attractiever te maken.
    Ik kan me nog herinneren dat we zo blij als een kind waren met de teammelding, vliegtuig neergestort. Meldingen met meer dan 5000 credits waren toen uitzondering

  • Dus tot dat de ontwikkelaar een optie gevonden heeft geen nieuwe uitbreidingen meer? Of alleen in de bestaande POI? Meer van hetzelfde? Ik vind het juist leuk dat er nu steeds meer meldingen en variatie is in meldingen? En om eerlijk te zijn, mij interesseert het geen reed of de veerpont naar Texel in de fik staat op de Peel.

    Ik zelf vind het wel jammer als ik een veerboot midden in de Peel in de brand heb staan, of een aanrijding met een tram in Zeeland. Maar ik snap ook wel dat je dit niet kan voorkomen omdat je geen controle systeem hebt op je POI.


    Natuurlijk ben ik blij met nieuwe meldingen, ik vroeg me alleen af of je die wel zou moeten koppelen aan een POI als je weet dat het POI systeem vervangen gaat worden. (Zoals ik het nu teruglees was dat misschien niet helder geformuleerd)

    Ik vraag me soms echt af waarom realistische spelers dit spel spelen.,...
    Als ik met zo iemand in gesprek ga...
    - generatie vindt veelal plaats op de snelste mogelijkheid

    - vinden het dan wel normaal dat op een dagje spelen zo een 10 woningen exploderen, er 100 gaslekken zijn
    - er 250 meldingen met lifelners zijn geweest

    - er 50 politieachtervolgingen zijn geweest

    - er 3 hardloopwedstrijden geweest zijn en ga zo maar door.....

    De reden waarom ik realistisch speel, is dat ik dan niet "blind" hoef te klikken. In het begin had ik op elke kazerne alles staan en dan was het uitrukregel en klaar. Dat vond ik minder uitdagend worden. Dus toen ben ik overgestapt op realistisch op elke kazerne.

    Verder ben ik het met je eens dat het aantal meldingen nooit realistisch is, zelfs niet als je de snelheid op realistisch zet. Die illusie heb ik ook niet en daar ging mijn punt ook niet over. Ik vind het prima als iedereen op zijn of haar manier speelt.

    Ik heb alleen wat meer moeite dat ik branden krijg op plaatsen waar het niet kan. En dan vooral met de grote branden. Maar ik vind niet dat daardoor er geen nieuwe meldingen zouden moeten komen. Sterker nog, ik ben altijd verschrikkelijk nieuwsgierig wat we er op maandag bij krijgen.



    We kunnen ook gewoon accepteren dat het een leuk spel is, wat nu eenmaal niet realistisch gespeeld kan worden (ja bij benadering), en dat we een gameteam hebben wat stinkend zijn best doet om het spel leuker en attractiever te maken.
    Ik kan me nog herinneren dat we zo blij als een kind waren met de teammelding, vliegtuig neergestort. Meldingen met meer dan 5000 credits waren toen uitzondering


    Ik kan wel zeggen dat het mij nooit gaat om welke melding dan ook, mijn onderwerp over de POI ging meer over het feit dat de meldingen gekoppeld waren aan een Formule 1 circuit en dat we daar een POI voor moeten aanmaken en dat het eigenlijk (als je de melding letterlijk neemt op 1 plek kan)


    Als je dan 5 meldingen op rij krijgt die niet kunnen omdat iemand een POI heeft aangemaakt die ergens niet hoort dan is het misschien wel mijn stukje wat ik moet leren accepteren dat het zo is.


    Ik heb het onderwerp nooit willen aanmaken om ervoor te zorgen dat er geen nieuwe meldingen waren, ook niet om de huidige manier van meldingen ter discussie te stellen. Ik wil voor mijn zelf duidelijk hebben hoe je dan de POI goed moet aanbrengen. En ik geef toe dat ik het haast onmogelijk vind om alle POI goed aan te maken. Er is bijvoorbeeld geen lijst met transformatorhuisjes (en wat tellen we er wel bij en wat niet)

    Er is ook geen lijst met alle cafés in Nederland.


    Ik denk alleen als er meer mensen de POI aanbrengen op de juiste plek (en er zijn genoeg spelers die dat wel doen, zoals ik elke dag 15 minuten POI in mijn gebied probeer aan te maken) de kans op een "foutmelding" minder wordt.

  • POI's horen in de basis geplaast te worden op correcte locaties om het systeem te laten werken op de manier hoe het bedoeld is.
    Helaas is het zo dat niet iedereen zich even strak aan die bedoeling vast houd. Daardoor komen er POI's op de verkeerde plek. Hier kunnen we weinig aan doen, aangezien iedereen zelf POI's kan plaatsen.
    In het verleden is er een controle systeem geweest dat gebruikers de openbare POI konden beoordelen.
    Echter is deze er uit gehaald omdat het bij technische omschakelingen niet meer mogelijk was om deze op die manier te blijven gebruiken.

    Destijds is aangegeven dat een vervangende optie geen prio zou krijgen.


    Dan over de meldingen.
    Bij het maken van meldingen proberen wij de locaties zo goed mogelijk te laten aansluiten voor de spelers die realistisch spelen. Natuurlijk blijft hier altijd een spel element aanwezig waarbij dus ook keuzes gemaakt moeten worden.

    Daarom worden er dus ook gewoon POI gekoppeld aan meldingen. En nieuwe aangemaakt wanneer dit nodig is.

    Ook zo blijven.
    Over een vervanging van het POI systeem is mij niks bekend. Dus tot de tijd dat ik van de ontwikkelaar bericht krijg dat we dingen moeten aanpassen rondom POI blijven we doorgaan op de manier zoals het nu werkt.


    Voor nu denk ik dus niet dat het heel veel nut heeft om hier uren over te discussiëren. Het systeem is zoals het is en zal na mijn weten in de nabije toekomst ook niet veranderen.

    Meldingen blijven aangemaakt worden met POI indien wij dit nodig achten bij de melding.
    Verder zie ik een veelgemaakte opmerking dat de nieuwe POI "Circuit" speciaal voor de F1 events zou zijn.
    Momenteel is dit wel zo, maar in de toekomst kunnen wij op deze POI meer "race" of "circuit" gerelateerde meldingen maken. Als we hem specifiek voor de f1 hadden willen hebben hadden we hem wel "F1 circuit" genoemd.

    Om dan ook de oorzaak van dit topic nog maar even aan te halen:
    Wij hebben dit event ingediend bij de ontwikkelaar omdat het ons een mooie toevoeging leek voor deze grote evenementen die in onze landen plaatsvonden. Helaas zijn er in beide weken dingen anders uitgepakt als we gehoopt hadden. De zaken van de eerste week hebben we zoveel mogelijk aangepakt voor week 2, wat ook niet altijd even gunstig bleek uit te pakken. Dit hebben we inmiddels ook al weer teruggekoppeld naar de ontwikkelaar, met de vraag om hier in de toekomst meer naar te kijken.


    Al laatste wil ik nogmaals benadrukken dat wij alle zaken met de ontwikkelaar proberen te regelen in onze vrije tijd. Dit levert soms ook wat vertragingen op, omdat wij tijdens hun kantooruren ook onze eigen banen en studies hebben. Tussendoor en in pauzes proberen wij alles te blijven regelen.
    Ook wanneer een event in het weekend is, sturen wij vaak in het weekend al een bericht naar Duitsland. Echter hebben hun ook weekend en worden deze op maandag pas opgepakt. Wij balen in deze gevallen net zo hard als alle spelers, dat iets niet werkt na verwachting, maar kunnen naast alle klachten doorzetten, ook niks anders doen dan accepteren.


    Voor nu ligt de bal dus bij XY op de plank en is de taak en keuze aan hun om dit op te pakken wanneer hun er prio aan geven.

    Ondertussen zullen wij als NL Team doorgaan met het voorbereiden van updates en nieuwe meldingen.

  • Persoonlijk verwacht ik niet dat we deze individuele evenementen gaan aanhalen in het spel.

    Maar op ieder circuit kunnen het hele jaar door incidenten plaatsvinden.
    Ze staan nu niet op de planning, maar we hebben wel de mogelijkheid om hier in de toekomst gebruik van te gaan maken om hier incidenten aan te gaan maken.