[HET GEHEIM VAN DE SMID] | MM | Meldingen rijden

  • Nadat ik afgelopen weken (vakantie periode) een aardig volle inbox heb gehad met allemaal vragen over hoe ik het spel speel, hoe het kan dat sommige dingen sneller gaan dan als ik het zelf doe, heb je nog wel tijd over op een dag en ga zo maar door.

    Heb ik “besloten” om een aantal ‘geheimen van de smid’ met jullie te gaan delen.

    Voor mijn idee heb ik het spel wel aardig uitgespeeld en is het nu tijd om jullie mijn spelwijze uit te leggen.


    Als eerste ga ik jullie uitleggen hoe ik meldingen rij, niet zo heel moeilijk natuurlijk melding naar melding en gewoon klikken.

    Maar de vraag blijft altijd “kan dit sneller, ik wil dit sneller doen”


    Laat ik beginnen dat de volgende uitleg pas kan als je een overvloed aan voertuigen heb.

    Ondertussen bestaat mijn wagenpark uit meer dan 40.000 voertuigen, waardoor het volgende manier het spel spelen heel makkelijk maakt.


    Op een gegeven moment toen ik veel voertuigen had ben ik alle meldingen die ik kreeg gaan langslopen en bijhouden en later heb ik de algemene lijst van meldingen er bij gepakt.

    Categorieën / inzetvoorstellen gemaakt als volgt:


    Alle voertuigen die nodig zijn tot (bijvoorbeeld) 1.000 credits zijn gekoppeld aan de inzetvoorstel 01.000.

    Zo heb ik dat ook voor de rest gedaan van de inzetvoorstellen gedaan.

    Nu hoor ik jullie denken, maar dan stuur je toch veel te veel voertuigen.

    Dat klopt, er gaan veel te veel voertuigen naar de melding maar ik weet zeker dat deze afgerond is.


    Daarnaast bij alle meldingen waar kans is op een patiënt, stuur ik ook een OVD-G mee die ingesteld is dat deze automatisch de patiënt afvoert naar een ziekenhuis.

    Dit scheelt heel veel werk en is 1x instellen, nooit meer naar omkijken.

    Ook wel een flinke tijdsbesparing.


    Bij de inzetvoorstellen kan je een sneltoets kiezen, dit heb ik gedaan om zonder muis snel door de meldingen heen te kunnen gaan. #tijdbesparing


    Tot slot hoor ik de volgende vraag al opkomen en die wordt ook heel vaak gesteld, mag ik een copy van je inzetvoorstellen.

    Simpel antwoord helaas, nee, dit heeft als reden dat ik het in het begin wel gedaan heb en dan kwamen de vragen hoe het kon dat ik wel meldingen kon rijden en die personen alleen maar rode kruizen zagen staan of veel te veel voertuigen worden verzonden.

    De inzetvoorstellen die ik heb zijn afgestemd op mijn voertuigen opbouw per gebouw en dus ideaal “ontwikkeld” voor mijn account.


    Mochten jullie andere vragen hebben hoor ik het graag.


    Dit is deel 1 van HET GEHEIM VAN DE SMID, het volgende onderdeel zal binnenkort komen, als jullie daar interesse in hebben.

  • Zekers een goede optie en ook wel haalbaar mits je genoeg voertuigen heb.


    Wat me dan wel benieuwt maakt is het aantal voertuigen wat er in gaat,


    B.V


    01.500 <--- Welke voertuigen ?

    02.500 <--- Welke voertuigen ?

    05.000 <--- Welke voertuigen ?

    Enz Enz


    Zoals je zelf al aangeeft gaan er te veel voertuigen naar die melding, kan ook niet anders elke melding is anders tussen die Credits die je ermee verdien.


    Kan je misschien een schema hier plaatsen ?

  • Dat is afhankelijk van wat je kan missen. Aan het begin zal je misschien de categorieen iets meer moeten opdelen of bepaalde voertuigen gewoon los versturen.


    Welke voertuigen nodig zijn kan je bij de mogelijke meldingen bekijken.


    Ik heb een site gemaakt waar ik die info iets makkelijker weer geef. Deze heb ik momenteel alleen met het team gedeeld om feedback te ontvangen en wat tests, maar zal die waarschijnlijk morgen na een kleine aanpassing op de achtergrond ook met jullie delen op het forum.