[FMKS0158] Biketeam verplicht in melding benodigdheden

  • Het is toch zo dat biketeams niet verplicht zijn? Ik krijg nu een melding die ik niet kan afronden omdat hij zegt dat er een biketeam nodig is en die heb ik niet. Het gaat om "gevel dreigt in te storten".


    Ter vergelijking: de melding "achtervolging in winkelcentrum" heeft ook officieel een biketeam nodig maar die kan ik met 2x NH afronden, zonder biketeam dus.

  • Het is toch zo dat biketeams niet verplicht zijn? Ik krijg nu een melding die ik niet kan afronden omdat hij zegt dat er een biketeam nodig is en die heb ik niet. Het gaat om "gevel dreigt in te storten".


    Ter vergelijking: de melding "achtervolging in winkelcentrum" heeft ook officieel een biketeam nodig maar die kan ik met 2x NH afronden, zonder biketeam dus.

    Het laatste wat ik van Cahjo heb begrepen is biketeams nog steeds optioneel zouden moeten zijn. Hij wist in ieder geval niet dat dit gewijzigd was.

    Ik heb het meteen even nagekeken welke meldingen dan fout zouden staan ingesteld:

    - id 669: Toezicht Park

    - id 670: Toezicht Winkelcentrum

    - id 942-1: Schoolbus te water

    - id 945-0: Gevel dreigt in te storten

  • Het is toch zo dat biketeams niet verplicht zijn? Ik krijg nu een melding die ik niet kan afronden omdat hij zegt dat er een biketeam nodig is en die heb ik niet. Het gaat om "gevel dreigt in te storten".


    Ter vergelijking: de melding "achtervolging in winkelcentrum" heeft ook officieel een biketeam nodig maar die kan ik met 2x NH afronden, zonder biketeam dus.

    Je bedoeld "Aanhouding verdachte in winkelcentrum"? Die heeft inderdaad een biketeam nodig indien beschikbaar (https://www.meldkamerspel.com/…674?leitstelle_id=1198079)

    Bij "Gevel dreigt in te storten" van 10.205 credits, staat niet de uitzondering niet beschikbaar. Dus daar zal je een biketeam voor moeten hebben.

    Voor de geplande melding "Toezicht park" is overigens het enige gevraagde voertuig een Biketeam.......

    Ik voorzie een run op klaslokalen ;-)

  • Piet2001

    Heeft het onderwerp van de discussie veranderd van “Biketeam niet in melding benodigdheden” naar “Biketeam verplicht in melding benodigdheden”.
  • Ik bedoelde inderdaad aanhouding verdachte in winkelcentrum. Ik kan nu de melding niet afronden omdat ik dus geen biketeam heb en ik betaal ook geen coins. Verdwijnt de melding vanzelf?

  • Ik bedoelde inderdaad aanhouding verdachte in winkelcentrum. Ik kan nu de melding niet afronden omdat ik dus geen biketeam heb en ik betaal ook geen coins. Verdwijnt de melding vanzelf?

    De melding verdwijnt vanzelf. Aangezien die van gisteren is, zal die aankomende nacht verdwijnen.


    Aangezien het biketeam een optioneel voertuig is (alleen de geplande inzet "toezicht park" was een uitzondering) zal dit nog opgelost moeten worden.

    Of het gameteam moet besluiten dat het inderdaad een verplicht voertuigen wordt vanaf x aantal politie posten.

  • In het begin hadden we de plannen om vanaf 6 bureau's dit voertuig verplicht te gaan stellen.
    Echter doordat alles in 1 keer is gekomen zijn we begonnen met het optioneel houden. Daarna hebben we besloten dit ook te houden en alle inzetten de bike optioneel te houden.
    Dit geld echter niet voor de geplande inzetten waar er alleen maar een biketeam wordt vereist. Als we hier bike optioneel gaan maken kan de melding zonder voertuigen voltooit worden in de basis, alleen accepteert de techniek aan de achterkant dit niet.


    De geplande blijven dus voor wat het is. De 2 nieuwe inzetten moeten worden aangepast.

    Deze aanpassingen zijn vanmorgen bij XY ingediend. En hierover is begin van de middag een verzoek achteraan gestuurd om er spoedig naar te kijken. Voor het aanpassen ligt de bal nu dus bij de ontwikkelaar.


    Voor nu is het voor spelers dus een keuze die ze gaan maken.
    - Of je kiest er voor om te gaan beginnen met Bike

    - Je wacht tot de melding uit zichzelf weg gaat (duurt tussen de 24 en 48 uur)

    - Indien je in een team zit kijk je of er mensen in het team zijn die je kunnen ondersteunen bij de inzet. Mocht dit tegen de regels zijn zou ik adviseren om in overleg te gaan en eventueel naar dit topic te verwijzen. En dan hoop ik dat verschillende teamadmins begrip hebben om dit als tijdelijke oplossing te bieden aan hun teamspelers.

  • Jrh1997

    Heeft het onderwerp van de discussie veranderd van “Biketeam verplicht in melding benodigdheden” naar “[FMKS0158] Biketeam verplicht in melding benodigdheden”.