[MKSF-019] Privé berichten beperken instelling

  • Van een ander team ontvangen onze leden PB's met het verzoek lid te worden van hun team. Tevens wordt de functie van Co-Admin aangeboden.
    De afzender van het bericht komt van een account dat gelijk is aan het account van een Admin met daarbij een toevoeging.
    Het account waarmee verzonden wordt, is kennelijk daarna direct weer verwijderd, omdat het account niet meer te vinden is.

    De Admin van het team heeft al een PB van ons ontvangen, dat wij deze werving niet erg respectvol vinden. Respectvol handelen is overigens een teamregel van dat team.
    Helaas wordt er niet gereageerd, maar volgen er alleen maar meer ledenwerf berichten.

    Daar het bericht met een ander account wordt verzonden, heeft blokkeren van het account geen zin voor onze leden.

    Iemand een idee wat te doen om hier een einde aan te maken?

  • Ik zou zeggen: lekker laten gaan. Als het gezellig in je team is, blijven je leden toch wel. Als mensen weggaan vanwege een titel weet je ook genoeg. Persoonlijk zou ik me er niet zo druk om maken.

  • Snap je wel het is niet leuk om spelers te zien vertrekken uit je team, die een PB hebben gehad van een ander team.

    Om daar heen te gaan en dan beloven ze dat ze een functie krijgen binnen dat team.


    Het kan en mag gewoon om op die manier te werven het is niet verboden.

    Leuk is het niet. Het is niet anders.


    En als je leden het goed hebben bij jouw in het team hebben ze toch geen reden om over te stappen.

  • Ik zou zeggen: lekker laten gaan. Als het gezellig in je team is, blijven je leden toch wel. Als mensen weggaan vanwege een titel weet je ook genoeg. Persoonlijk zou ik me er niet zo druk om maken.



    Ik maak mij inderdaad niet druk over de mogelijkheid dat de leden om die reden vertrekken. Dat is hun vrije keuze en recht.

    Mij gaat het erom dat het betreffende team iedere keer een nieuw account aanmaakt, daar de berichten mee verstuurd, en dan het account weer opheft.
    De leden die mij de informatie gaven, vinden die berichten gewoon spam en willen niet iedere keer met dit soort berichten lastig gevallen worden.
    Blokkeren heeft dus geen zin, dus blijven ze die berichten ontvangen.

    Dáár gaat het dus om

  • Daar is niks tegen te doen, dus niet druk maken en gewoon laten gaan.

  • Misschien een optie inbouwen of dat je alleen berichten wilt ontvangen van a) vrienden b) mensen binnen je team en vrienden c) iedereen

    Misschien dan nog een vierde optie; "Leden met een rang hoger dan 'Brandmeester'" of iets dergelijk zodat je nog wel berichten kan ontvangen van leden buiten je team, maar niet meer van spamaccounts die snel worden gemaakt en dan weer worden verwijderd.

  • Jrh1997

    Heeft het onderwerp van de discussie veranderd van “Werving leden” naar “[MKSF-019] Privé berichten beperken instelling”.